Piet nog bedankt voor de support, en Peter voor de complimenten.
En voor Sjors is het ook allemaal weer duidelijk, gelukkig maar.
Maar ook ik had dit zo nog niet eerder gezien hoor Sjors, dus volg ik je advies maar op en ga inderdaad weer doorbouwen

En inmiddels is stuurboord zover gereed:
inclusief het friemeltje voor de kluisgaten, de gaten van 3mm moeten er nog in komen....
Terwijl Bakboord weer in de steigers staat, maar verder met de balken voor het bovenste gundeck:
Nadat deze allemaal verlijmd waren de middellijn afgetekend en de eerste planken op deze dekbalken gelegd:
De middelste breeuwnaad op de kopse kant is niet goed, veel te dik aangezet met viltstift, dus dat word morgen nog effe aanpassen....
De overige naden met potlood aangezet, dus dat gaat hem verders wel worden...
Uiteindelijk 5 rijen gelegd, achteraan hoeven ze niet te sluiten omdat dat niet verder in het zicht komt.
In het vervolg leg ik de plankjes niet meer stuitend, maar ga ik ze op de naden ook echt inkorten vind ik veel mooier dan de door deA voorgestelde methode, dus ook hier geld aldoende leert men. Volgens de BB is er straks van dit dek niet veel meer te zien, alleen een gedeelte voor de grote mast, dus slopen hoeft niet.
En inderdaad voor de echte historici onder ons, de gebruikte (en erbij geleverde) planken van 1,5x5 mm zijn eigenlijk te breed maar we gaan het er gewoon mee doen, er komen op de dekken voldoende attributen op en dan oogt dat toch wat rustiger naar mijn mening.
Word vervolgd,
Gr Koos