Heb IK het dan fout? (beginner)

• Topicstarter Topicstarter DidierS
  • Startdatum Startdatum
Satoer zei:
Hans, dit is overigens niet om jouw winkel in de grond te drukken. Ik vind dat je het voor een Nederlandse winkel top doet. Daarnaast ben je (volgens mij?) de enige die Mikado onderdelen in Nederland levert. Dus hopelijk voel je je door mij niet aangevallen :proost:

Ik voel me helemaal niet aangevallen hoor :proost:
Maar als jij bij helihobby bestelt heb je dan geen verzendkosten?
Als ik het probeer (want ik ben altijd nieuwsgierig naar andermans prijzen) komt er minimaal nog $ 32 dollar verzendkosten bij voor een Logo10.
Maar het blijft vreemd dat een Logo in Amerika goedkoper is dan in europa aangezien het een europees product is.
En ik ben nog geen half jaar bezig met eheli.nl dus het kan alleen nog maar goedkoper worden (ik ben een zaankanter dus ken de AH technieken) :wink:

Gr Hans

Gr Hans

Chopperhens zei:
als jij bij helihobby bestelt heb je dan geen verzendkosten?
Als ik het probeer (want ik ben altijd nieuwsgierig naar andermans prijzen) komt er minimaal nog $ 32 dollar verzendkosten bij voor een Logo10.
Als je bij helihobby boven de 200$ koopt zit je inderdaad vast aan een verzekerde verzending van $32.
Dat zou een totaal prijs (inclusief invoerrechten) maken van 335$ + $32 ( x 0,76 + 20%) = 335€
Eheli prijs inclusief verzendkosten: 349+ 8,50 = 357.50€
Dat is nog steeds een verschil van 22,50€

Dat is in mijn ogen niet genoeg om overzee te gaan bestellen. Maar het is wellicht interessant om veel meer bij helihobby te halen om de verzendkosten te drukken.
En nog iets: (de reden waarom mag Joost weten??? Vliegen Amerikanen harder dan Europeanen??) De US Logo10 kits hebben standaard thrust bearings. Iets wat toch weer 34.30€ bij Eheli kost als je die later apart bij koopt.

Yves zei:
ik wil hier toch wel even op reageren ...

In mijn berichtje schreef ik in feit: kommentaar zonder er echt verstand van te hebben.
Dat bevestig je wel op deze manier en dat vind ik jammer.

Ik vind het fout dat henk de opmerkingen van richard (raptorrulez) zo beantwoord ... een standaard raptor .30 met OS motor en futaba electronics is vandaag nog altijd de meest verstandige keuze voor een beginnend heli piloot.

de prijs/kwaliteit/gebruikskost/gebruiksgemak/craskost is in deze heli het meest uitgebalanceerd

het huidige "standaard" electro aanbod komt hier nog niet aan

versta me nu niet verkeerd : electro vliegen IS zonder pardon de toekomst en zal op termijn het midsegment van de brandstof heli's verdrijven ... maar daar zijn we NU dus nog niet

electro is een keuze ... maar je zal toch iets dieper in je portefeuille moeten tasten om hetzelfde te hebben als een standaard benzine

.
.

een clublid bij ons is daarvan het sprekende voorbeeld, vorig jaar nog braafjes hoveren en vandaag loeihard door de lucht, rolls, flips en loopings en dat alles met zijn "standaard raptor v1 met os32"

... en dat zie ik een eco 8 nog niet doen

Y

beste forumdeelnemers,

Ik ga nu mijn hart luchten, helemaal leeg maken.
De tekst is niet bedoeld om iemand persoonlijk te kwetsen. Voelt dat wel zo, dan bij voorbaat mijn excuus. Het valt niet altijd mee om in schrift je hart uit te storten en je gevoelens te uiten over iets op een zodanig manier dat je precies verwoord wat je wilt. Bovendien kan de een dat beter dan de ander..........

"maar daar zijn we nog niet" lees ik. Onzin, daar zijn we wel al, dat punt zijn we al gepasseerd. Dat is nou juist waar deze discussie omdraait: kan een eheli hetzelfde als een brandstof? Ja, dat kan die dus. Geen enkel probleem.

De opmerking dat een brandstofheli de beste keus is voor een beginner, is volkomen onjuist. Geloof me, op dit terrein loopt menig helipiloot volkomen achter.

Elektro en brandstof helikopters is altijd al een vervelende discussie geweest. Eerst was het de vliegtijd (die was veel te kort). Nou dat is nu achterhaald. Nu wordt er weer tegengas gegeven in bewoordingen als "achterlijke akku's" (zo'n opmerking is kennelijk wel goed want daarop reageert niemand, maar goed het zij zo). Dan zijn de lipo's te duur, dan is de motorset te duur..........het blijft doorgaan.
Ik heb toch vaak het gevoel dat vele brandstofheli-piloten jammer genoeg een "aangeboren" afkeer lijken te hebben van elektro en dat steekt men niet onder stoelen of banken.
Het omgekeerde is veel minder het geval: elektropiloten die de brandstofheli's steeds maar weer "onderuit" halen (althans zo voelt dat bij mij) en meningen hebben die echt onjuist zijn.

Nog vervelender vind ik dat vele brandstofpiloten geen enkele of heel weinig ervaring hebben met verschillende typen elektorheli's. Een voorbeeld is weer die Eco: heeft men een keertje gevlogen met een elektroheli met de verkeerde componenten, dan deugt de Eco niet.

Dat is toch niet de manier?
Ik heb vele, vele brandstofpiloten in de vliegschool gehad, wiens Raptor voor geen meter vloog. Ook verkeerde materialen, maar dat maakt de Raptor niet slecht. Nee dat zegt meer over degene die de beginner de verkeerde materialen verkoopt.

Het volgend item is de prijs: mij wordt kwalijk genomen dat ik vaak verwijs naar eheli.
Dan struin ik internet af voor prijzen in Nederland en nodig anderen uit dat ook te doen, en waar komt men dan mee?
Met prijzen buiten Nederland, die ook nog niet compleet zijn omdat de dure porto wordt vergeten. We shoppen in de VS en gaan bij jantje de heli halen, bij pietje de motor, bij klaartje de regelaar, bij geert de akku's enz.

Dit geeft dus direct aan dat ook jullie niet een dergelijke prijs in Nederland kunnen vinden. Nou dan?

Als je alles per onderdeel in het buitenland haalt en dan alles bij elkaar optelt, dan ben je dus niet honderden euro's goedkoper uit.
Daarom ging het en dat hebben jullie (onbedoeld) ook aangetoond waarvoor mijn dank :wink:

Waarom mag ik daar niet open over zijn, net zoals jullie steeds maar weer opnieuw komen met dàt adres in de VS?

Zodra ik een adres vind in Nederland met soortgelijke prijzen als eheli, dan vermeld ik dat ook.

Het heeft niets met pushen te maken, het heeft er mee te maken dat vele modelbouwwinkels in nederland nog steeds de brutaliteit vertonen om beginners van alles en nog wat in de maag te splitsen en een mening hebben over bv de Eco, terwijl ze er zelf geen meter mee kunnen vliegen of alleen adviseren omdat ze bepaalde componenten op de plank hebben liggen en die graag willen slijten.
Daar zou ik een boek van kunnen schrijven.
Nou is er eindelijk een verkoopadres in nederland die dat nie doet, maar omdat hij de enige is, mag ik zijn naam niet te vaak noemen, want dan wordt dat beoordeeld als pushen.
Nog eens voor alle duidelijkheid: dat is niet mijn bedoeling.
Mijn bedoeling is om een beginnern te beschermen tegen verkooppraatjes van die winkeliers die meer geïnteresseerd zijn in het winst dan het probleem van de beginner: welke componenten zijn nu echt goed??

Dan heb ik een voorkeur voor kopen in nederland. Waarom? Als morgen jullie werkgevers goedlope werkkrachten buiten Nederland gaan inhuren, dan staan we allemaal te steigeren. Terecht. Die grondgedachte is mijn basis om het kopen in Nederland te stimuleren. Daar kun je natuurlijk ook weer een discussie van opzetten, maar dat is niet mijn bedoeling.

Zo, beste forumvrienden ik heb mijn hart gelucht.........en dat voelt goed.
Boos ben ik niet, ik hoop dat deze tekst ertoe bijdraagt wat meer inzicht te geven in mijn goede bedoelde motivaties, maar er ook toe bijdraagt, dan ik op dit forum toch wat meer ruimte mag hebben. Ik ben niet arrogant of betweterig als ik beweer dat ik toch echt verstand heb van bepaalde merken en typen elektorheli's en dat ik daarmee ontzettend veel ervaring heb. Het is mijn dagelijks werk geworden. Ik doe niet anders. Vanuit die ervaringsbasis, die ik heel erg graag met anderen wil delen, schrijf ik dit. Niet om oneigenlijke redenen.

een hartelijke groet,

Henk-Joyce

De opmerking dat een brandstofheli de beste keus is voor een beginner, is volkomen onjuist. Geloof me, op dit terrein loopt menig helipiloot volkomen achter.

Jonge jonge... jij zit zo vol bullshit dat het er bij je mond uitloopt, echt waar....

Echt om moedeloos van te worden, als je als winkelier niet objectief kan zijn of wil zijn... zeg dan niks op zo`n forum. Hoe dan ook, je word bekeken als winkelier die zn eigen zaakje aanprijst.

Zo heb ik ook even mijn hart gelucht, dat voelt ook goed!

Cheers,

Rich 8)

oke nu ga ik ook ff wat zegen henk sorry maar ik heb persoonlijk de ervaring dat de logo stukken meer kost dan de raptor.
oke je koopt elke keer brandstof maar voor een logo moet je voor de zelfde vliegtijd ook weer hele duure accu's kopen.
dit weer houd mij eenorm om die logo af te bouwen en er dus lipo's in te gooien want voor maar 10 minuten vliegen met elektro gewoone accus of 20 tot 30 minuuten vliegen met de raptor 30 is mij toch de keuze makkelijk raptor al the way
dus alsjeblieft dwing hier je menig niet op gezegen is goed maar doe dat dan een keer en maak geen reklame voor je vliegschool
zo houden we het eerlijk

Euhm, jongens... zorg er voor dat mijn draadje niet op slot gegooid wordt hé :|

@Ha-eM Helifun
Heel goed geschreven. Alles wat je schrijft klopt en geld niet alleen voor de heli's maar ook voor de vastevleugel toestellen.

Raptor Rulezzz zei:
Hoe dan ook, je word bekeken als winkelier die zn eigen zaakje aanprijst.
Rich 8)

hallo Rich,

echt persoonlijke mail van ongenoegen mag je naar mijn privéadres sturen. Dat hoeft wat mij betreft niet op dit forum.
Maar je antwoord bevestigt wel dan mensen heel gauw geneigd zijn een oordeel of conlusie te trekken die niet juist is: Ik heb niet eens een winkel :lol:

vriendelijke groeten

Henk-Joyce

Theo Coenen zei:
@Ha-eM Helifun
Heel goed geschreven. Alles wat je schrijft klopt en geld niet alleen voor de heli's maar ook voor de vastevleugel toestellen.

hallo Theo,

ja dat klopt ook. Ik ben lid van meerdere clubs maar vaste vleugels en heli's is altijd een punt van twist, waarbij de helivliegers vaak in het nadeel zijn doordat hun aantal minder is.
Gewoon erg jammer dat het niet samengaat.

vr.gr.

Henk-Joyce

ik zal de mijne ook luchten,

richard, henk-joyce is NIET de winkelier van eheli, laat dat even duidelijk zijn, WEL doet hij veel zaken met hans (chopperhens) van Eheli.

verder vind ik dat beide partijen open moeten staan voor elkaars mogelijkheden, henk-joyce verwijt "ons" dat we dat niet doen terwijl hij zelf met opmerkingingen komt als: De opmerking dat een brandstofheli de beste keus is voor een beginner, is volkomen onjuist. Geloof me, op dit terrein loopt menig helipiloot volkomen achter

sorry, maar in mijn ogen ben je dan zelf averechts op je eigen uitspraken bezig.

verder wil ik eigenlijk officieel een einde breien aan deze zaak, duidelijk is dat we hier van mening verschillen.

didierS, als je vragen hebt over wat dan ook, electro of brandstof, dan PB me maar ik zal proberen je altijd een eerlijk en objectief advies mee te geven.

high flyer zei:
oke nu ga ik ook ff wat zegen henk sorry maar ik heb persoonlijk de ervaring dat de logo stukken meer kost dan de raptor.
oke je koopt elke keer brandstof maar voor een logo moet je voor de zelfde vliegtijd ook weer hele duure accu's kopen.
dit weer houd mij eenorm om die logo af te bouwen en er dus lipo's in te gooien want voor maar 10 minuten vliegen met elektro gewoone accus of 20 tot 30 minuuten vliegen met de raptor 30 is mij toch de keuze makkelijk raptor al the way
dus alsjeblieft dwing hier je menig niet op gezegen is goed maar doe dat dan een keer en maak geen reklame voor je vliegschool
zo houden we het eerlijk

dag higflyer,

Ik kan me niet herinneren dat ik reclame heb gemaakt voor mijn vliegschool.
Ja accu's zijn duur, maar die gaan wel heel lang mee.
Ook voor jou een ervaringscijfer: we hebben het brandstofverbruik per minuut uitgerekend. Het vliegen per minuut met een elektro is goedkoper dan het vliegen per minuut met brandstof.
Dast hangt natuurlijk mede af van het merk brandstof en het merk Akkupakket.

Maar de discussie dat een brandstof langer vliegt op 1 tankje dan een elektro op een akkupakket: daar heb ik geen behoefte meer aan.
Dat is het eeuwenoud verhaal met een baard van 3 m en altijd hetzelfde excuus van menig brandstof-piloot. Sorry Marco.
Eerlijk is eerlijk

vr.gr.

Henk-Joyce

Henk, Dat elektra heli's qua performance en vliegtijd niet onder hoeft te doen is zeker een feit. Maar feit is ook dat de aanschaf prijs van een goede elektraheli (Logo 10) vele malen hoger ligt stuk hoger dan een goede Raptor 30 (met vergelijkbare performance)
Goed dan gaan we even een keiharde vergelijking doen:

Raptor 30 V2 met motor: 320€

Logo 10: 350€
Om de logo goed te kunnen laten vliegen moet er extra bij:
Krachtige Controller 120 – 200€
Krachtige brushless motor 180 – 250 €
Flink lipo pakket: 150 – 300€
Een goede snel lader voor de lipos: 100 – 180€
Een goede voeding voor de lader: 50 – 100€

Dat zijn extra uitgave van minimaal 600€
Bij de raptor komen er misschien nog wat startspullen bij. gok hoogstens 100€

Bij de Logo moeten er mini servo’s in. Bij de Raptor kunnen er gewone (goedkopere) full size servo’s in. Aangezien een raptor een (gas)servo extra moet zal de prijs vergelijkbaar zijn tussen de 2
Beide heli’s voelen zich het lekkerst met een GY401 + servo setje dus is ook gelijk aan prijs.
Bij de raptor moet nog een klein ladertje en een ontvanger accu wat ongeveer gelijk komt met een goede BEC voor de logo dus ook vergelijkbaar.

Voor 500€ heb je toch heel wat galons brandstof denk ik zo.

Zo objectiever en eerlijker kan denk ik niet aangezien ik zelf alleen maar elektra vlieger ben. Want elektra heeft in mijn ogen ook veel voordelen tov brandstof. Maar daar gaat de discussie hier helemaal niet over. Didier de topicstarter is al lang overtuigd van de voordelen van elektra.

Iedereen heeft ondertussen gezien dat jij een grote banner bij eheli op de site heeft staan “Powered bij Ha-em helifun”. Je probeert iedereen waar het onderwerp elektraheli opkomt te pushen om meteen maar een totaalpakketje bij Eheli aan te gaan schaffen.
Hou alsjeblieft op met mijn lijst met alternatieve winkels aan te vallen. Zelfs met verzendkosten zijn de prijzen goedkoper bij de winkels die ik aangaf. Sterker nog, Ik heb het meerdere malen meegemaakt dat de verzendkosten van een pakje uit Amerika goedkoper uitkwamen dan als ik dat pakje in NL zou versturen. Daarnaast zijn de verzendkosten van Duitsland ook niet veel hoger dan Nederland. En de persoon waar het om draait woont in België! Waarom kom je dan niet met Duitse goedkopere alternatieven. Je kan mij niet wijsmaken dat die sites die ik aangaf (gewoon met de Duitse google gevonden) niet bekend bij jou zijn.
Dat jij nou alles in Nederland koopt om de Nederlandse economie te steunen. Laat dat degene zelf uit maken en de extra kosten/ risico’s bij bestellen in het buitenland zelf overwegen.

Desalniettemin is jouw kennis meer dan welkom op het forum. Maar probeer eens wat meer open te staan voor andere dingen. Af en toe lijkt het wel op de bekende uitspraak “you are with me, or against me!”

Als ik iemand probeer te helpen op het forum kom ik (indien mogelijk) ook altijd met alternatieven.

Satoer zei:
Iedereen heeft ondertussen gezien dat jij een grote banner bij eheli op de site heeft staan “Powered bij Ha-em helifun”.

De begin pagina wat je ziet is de standaard pagina van het gratis
webshopsoftware OScommerce als je daar dus een logo aan toevoegd
komt er dus standaard te staan Powered by "het logo wat er staat"
Dit betekend dus niet dat de site wordt betaald cq gesponsord wordt door
degene naar wie de logo's verwijzen.
Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet maar normaal staat daar het logo van Oscommerce.
Nah ben ik toch nog blij dat er iemand naar de logo's kijkt. :D

Gr Hans

Hoe dan ook staat er een banner op de site van eheli wat jullie op wat voor manier met elkaar verbind. ;)
Gerard zei:
verder wil ik eigenlijk officieel een einde breien aan deze zaak, duidelijk is dat we hier van mening verschillen.
Sorry, ik was nog aan het typen met mijn bericht, ondertussen waren er al wat nieuwe berichten verschenen.

Satoer zei:
Je probeert iedereen waar het onderwerp elektraheli opkomt te pushen om meteen maar een totaalpakketje bij Eheli aan te gaan schaffen.
Hou alsjeblieft op met mijn lijst met alternatieve winkels aan te vallen.

beste Michel,

Mijn standpunt was dat ik in Nederland niet een winkel kan vinden met vergelijkbare prijzen. Als die er wel zou zijn, zou ik die er ook bijzetten.
Ik kan honderd schrijven dat het niet als Pushen is bedoeld, maar dat helpt kennelijk niets.
Jammer vind ik dat.

Ik begrijp niet dat jullie het noemen van eheli als pushen zien?
In jouw opsomming zie ik regelmatig dezelfde winkels.
Waarom is dat van mij pushen en dat van jou een alternatief?
Alleen omdat er in Nederland maar 1 winkel is met dergelijke prijzen en in het buitenland meerdere?

De uitdaging was dat jullie zo'n winkel in Nederland zouden kunnen vinden.
Die heb je niet gevonden. Wel het buitenland, maar dan ook nog bij verschillende.
Maar dat was niet de vraag.

Ik zou je een lijst kunnen geven met namen van beginners die her en der materialen kopen en die nooit echt van de grond komen. Het aanbod van een totaalpakket in Nederland voor een zeer goede prijs, is mijns inziens voor vele beginners de beste oplossing.
Maar daar kun je van mening over verschillen.

Als jij mijn opmerking op jouw opsomming van buitenlandse winkels nu al ziet als een "aanval" (wat niet de bedoeling is) dan zou ik het woord "pushen" ook als aanval kunnen bestempelen. Het voelt in ieder geval wel zo.
Dan ontstaat er een vervelende discussie die ik niet beoog en ook niet wil voeren.

Eén ding ben ik wel met je eens: ik ga voor goede en prijszettende winkeliers in Nederland en het aantal daarvan is uiterst beperkt. Dat hebben jullie zelf ook kunnen ervaren. :wink:

vr.gr.

Henk-Joyce

....en dan ben je een aardige belg die een simpele vraag op een nederlands forum stelt...... bevestigen we al gelijk de levende vooroordelen die op nederlanders van toepassing zijn..... de goedkoopste prijs.... beetje luidruchtig... etc etc :lol:

Onder de streep hebben we het hier over 3 verschillende 'twistpunten': brandstof of electro, welke heli en in nederland kopen of niet (misschien moet ik zeggen: voor het goedkoopste gaan of voor de service......). Tel daar dan ook nog een royale saus van persoonlijkheden en persoonlijke meningen bij op........

Ik vlieg zowel brandstof als electro..... heb daar bewust voor gekozen en ben me ook bijzonder bewust van de verschillen. Onze belgische vriend heeft zich al lang en breed over deze keuze gebogen en is tot de conclusie gekomen dat electro voor hem het beste startpunt is. Laten we dan gewoon blij voor 'm zijn.... (ik vindt de keuze zo moeilijk dat ik niet heb gekozen...... :oops: )

Een volgende stap: de keuze voor een heli. Van de anderen weet ik het simpelweg niet maar van Henk-Joyce weet ik dat hij alle genoemde heli's kent omdat hij ermee heeft gevlogen. Zijn mening inzake eco8 of logo is voor mij dan ook waardevol.... (blijft voor mij wel een gegeven dat een eco8 een redelijke Skoda uitstraling op de diverse forums heeft.......)

Afsluitend de aanschaf. Hoe vaak adviseren we niet zelf om bij een club te gaan i.v.m. de hulp die je krijgt..... van de andere kant: we kopen wel bij diverse leveranciers over de grens vanwege de prijs, maar ook omdat we de kennis al hebben. (we weten dat een 401 een fantastische gyro is, nu alleen nog de goedkoopste winkel....). In mijn beleving is dit verreweg de meest persoonlijke afweging van de drie keuzen... In hoeverre krijg je hulp vanuit je omgeving; ben je bereid een hogere prijs te betalen maar dan ook persoonlijk geholpen te worden (bij veel andere zaken doe ik dit direct.....) etc etc.

Ik stap hierbij wel even over het puntje: 2e hands heen...... Bij aanschaf van 2e hands spullen bestaat altijd een kans op een 'miskoop'; het is niet gezegd dat dit ook altijd zo is.... kwestie van vertrouwen enerzijds en mogelijk ook de portemonnaie anderzijds...... Ik sta ook achter de gedachte 'het gelijk goed te doen' of even door te sparen, maar ook 'goed is goed genoeg....'

@Didier
Voor zover ik het heb kunnen volgen..... De logo is een prima heli: ook de Logo 10 Easy uitvoering is een prima starter. Mogelijk dat je direct voor de wat 'degelijkere' uitvoering wilt kiezen door een aantal lagers aan te brengen. Het heeft zijn prijs maar ook z'n voordelen. Waar alles aan te schaffen ? Wel grappig te realiseren dat jij zelf dit 'topic' nooit hebt aangesneden....... we ( :oops: ) hebben het gewoon het topic ingeduwd......... Daar ga je vast wel uitkomen :wink:

@Gerard
na deze 'zalvende woorden' maar weer eens het betere knipwerk op dit topic toepassen om zo tot 2 te komen............ ?

@de rest
Biertje op de volgende meeting terwijl Didier zijn kunsten vertoont?

Ik wens je alvast veel lol in je nieuwe hobby!

Groet, vincent

ja dat vergeten we bijna, LOL, dat heb je zeker, wat je ook aanschaft.

herman, ik wil deze draad eigenlijk intact laten, ook al is de discussie even hoog opgelopen (het is en blijft een discussieforum :wink: ) ik vind dat er best weer wat goede voors en tegens genoemd worden in de draad.

ik ben er voor om ieder het zijne er mee te laten doen, en zelf hun keuze te maken.

herman?? (toch niet vanwege m'n eolo he......)

Ok. Mijn idee was het om het voor Didier wat overzichtelijker te maken.

Groet, vincent

Back