Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door GJVO, 8 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Afgelopen jaren hebben ze bewezen dat ze dat niet doen.

    Er is ook geen communicatie meer, zoals vroeger toen de bestuursleden nog wel iets deden.
    Ze hebben niet eens gereageerd op een oproep van de duitse koepel om samen te werken, dus het interesseert ze niks.
    Dus een gemis van de KNVvL zal niks veranderen.

    Ja.. voor de wedstrijdorganisatoren, dat weet jij ook.
    Jij bent ook niet helemaal neutraal als subcommissie Electrozweef.
    Daar profiteert elke klasse van de KNVvL, ook F5B.
    Als die er niet meer is zal een wedstrijdklasse in stand houden een stuk lastiger worden.
    Maar 99% van de vliegers zal dat een worst zijn.


    GJ
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2020
    serge pot vindt dit leuk.
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Onze club is al vele jaren KNVvL club en zou zonder KNVvL nu niet meer bestaan. Wij hebben een langdurig juridisch traject doorlopen met de gemeente om een omgevingsvergunning te krijgen. Zonder de juridische ondersteuning van de KNVvL was dat niet goedgekomen.
    Voordat ik de rol als bestuurslid aanvaardde heb ik me verdiept in de aansprakelijkheid voor bestuursleden. Zonder die KNVvL verzekering was ik er niet aan begonnen.

    Op basis van mijn eigen ervaringen peins ik er dus niet over om te stoppen met het ondersteunen van de KNVvL. Niet als individu en niet als bestuurslid.

    Zij hebben momenteel contacten bij de overheid en praten mee over regelgeving. Ik heb daar zelf geen zin in, geen tijd voor en houd me liever bezig met zaken als hoe we volgend jaar de grasmat van ons veld gaan onderhouden.
    Ik respecteer het dat anderen zich door de KNVvL niet goed behartigd vinden. Als mij dat zou overkomen, dan zou ik dat als KNVvL lid binnen de KNVvL zelf willen bespreken.
     
    Ariel, Adop, jve en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Gezien jouw ervaringen en dat de inzet van de KNVvl ook waardevol is voor jullie is alleen maar mooi. Daar zijn ze ook voor maar probeer je eens in te leven in een situatie waar iemand lid is van de KNVvl en niet altijd bij de club terecht kan en dus dichterbij vliegt op één of ander weiland met toestemming en hij/zij dit voorlopig niet kan door de nieuwe regelgeving en ook nog eens op hoge kosten wordt gejaagd. Dat iedereen belasting met betalen dat gaat in dit geval niet op, want als je belasting betaalt dient de overheid ook iets te faciliteren waardoor er belasting geheven kan worden. Denk eens aan de hondenbelasting maar nergens was een uitlaatplek.

    De KNVvl heeft dus geen oog meer voor het modelvliegen maar is mee gegaan in de wensen van de overheid om commerciële Drones toegang te verlenen in de onderste laag van het luchtruim. En naar mijn mening is dit willens en weten en bewust gedaan.

    Wat zou de sportvisser ervan vinden als ze over een vergunning beschikken en dat ze lid zijn van een vereniging maar niet meer vrij langs de waterkant mogen vissen en alleen nog in een vijver?
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Feit dat je geen respons krijgt van de knvvl is al een teken.
     
  5. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    REO
    Er wordt hier weer fraai in een cirkel geredeneerd: GJ vraagt iets OVER de KNVvL niet AAN de KNVvL. Hij zoekt medestanders die net als hij denken. Dat mag. Ik vind het zelf net niet helemaal netjes maar ieder zijn ding. Het is wel vreemd (ik vind het wel vreemd) als er dan 'omdat de partij die niets gevraagd wordt (de KNVvL) niet ongevraagd reageert er dus geconcludeerd wordt: "Het is al een teken dat de KNVvL niet reageert". Tja! Zo kun je in elk onderzoek aantonen wat jij wilt. Geen groter gelijk dan eigen gelijk!

    Verder kan die iedereen die berichtgeving volgt weten dat er veel meer clubs zijn dan alleen de club van Hans die nog of weer een veld hebben. Mede dankzij de inzet van de KNVvL. Die juridische ondersteuning zal toch wel niet bij een pakje boter bekomen zijn. Of in plat Nederlands: Dat zal best wel geld hebben gekost. Ja, van onze contributie! Gelukkig maar.

    Jammer genoeg zijn er ook nog steeds clubs die hun veld kwijt zijn of dreigen kwijt te raken. Welke andere organisatie, buiten de KNVvL, gaat daar actie op ondernemen? Kom graag met voorstellen.

    Welke andere sport ken je waar in clubverband geen overkoepelende organisatie is die contributie vraagt. Graag voorbeelden.

    Tenslotte weet ik zelf uit eigen persoonlijke ervaring dat het af en toe behoorlijk ondankbaar werk is om vrijwilligers werk te doen. De meeste KNVvL functies zijn vrijwillig. Je doet het zelden goed.
    Degenen die mopperen op de KNVvL mogen zich misschien ook wel eens afvragen wat zij hebben bijdragen. Ask not what your country can do for you, .............. (ken uw geschiedenis)

    Iedereen graag zijn eigen mening en veel vliegplezier,

    Erik
     
    Cropduster, F3J-Karel, Ariel en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Erik, ik heb om andere dingen al contact gezocht met de KNVvL maar er komt geen reactie.
    Vroeger was het anders, Peter Keim of Paul Becks hadden wel oog voor de modelvlieger.
    En ik wil een discussie starten, ja, ik heb een mening en onderbouw dat.
    Iedereen die het daar niet mee eens is mag zijn mening uiten.
    Zelf zie ik geen bestaansrecht meer voor de KNVvL, de enige reden waarom ik nog lid was om een FAI nummer te hebben maar ook dat hoeft niet meer.
    Een andere en de meest voorkomende reden dat mensen lid zijn is dat ze lid zijn van een club die een KNVvL brevet eist.
    Als dat niet zo zou zijn dan zouden ze bij afdeling modelvliegsport geen 3900 leden hebben maar 100.
    Vorm van klantenbinding, of zoals iemand zei op een 1:1 zweefvliegforum, een monopolie positie.

    GJ
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    GJ, waar men een beetje op doelt, denk ik, is dat jij maar ÉÉN persoon bent. Jij ziet "er gebeurt niks". Er zijn heel veel andere personen, die WEL wat zien...
    Mijn eigen heli vliegschooltje bestaat nu al 18 jaar dank zij de KNVvL, zonder hun hadden we in 2005 of 2006 de tent kunnen sluiten.

    Er gebeurt echt wel wat, ook al zie jij dat niet.
    En op dit moment, sorry dat ik het zeg, ben je gewoon een klein beetje "op zijn Trumps" bezig het vertrouwen te ondermijnen.

    Dat moet je niet doen.Tenminste, niet op DIE manier: het is makkelijker iets af te breken dan iets op te bouwen, en de KNVvL afbreken voordat je je eigen alternatief op pootjes hebt, brengt het levensgrote risico met zich mee, dat de KNVvL zijn handen volledig van de modelvliegerij aftrekt, vóórdat er een goed alternatief bestaat. En dan zijn de rapen gaar.

    Gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt.
     
    Ariel, Helikapoter, Arnold 85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    REO
    Lees je eigen eerste post nog eens terug. Vraag jij om verschillende meningen en inzichten of vraag jij om mensen die jouw mening delen. Zoals ik het lees, voor 80% dat laatste. Als ik onderwerp zou zijn van jouw post (ipv de KNVvL) zou ik zeker niet reageren.

    En ja natuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening en mag hij/zij die vrij ventileren. Ik geloof ook direct dat jij initiatieven hebt ondernomen. Anders zou het mij ook niet de moeite zijn om te reageren (veel andere draadjes negeer ik liever). Ik ben het dus niet met jou eens en kan met de verschillen leven.

    Erik
     
    spedter vindt dit leuk.
  9. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Die zullen inderdaad minder te vinden zijn dan organisaties die wel contributie vragen. Uiteindelijk gaat het er wel om hoe breed een organisatie zich wil of kan inzetten vooral voor de aankomende leden die overwegen lid te worden van de KNVvL en dat ook willen blijven.

    Laat op zijn minst merken aan je leden en andere belangstellende dat je als KNVvl er alles aan hebt gedaan om het vrije modelvliegen in stand te houden. Ik heb daar namelijk in het advies van de KNVvL, o.a. in de internetconsultatie er niks over gelezen, het ging er alleen over dat de boeren benadeeld werden. Zou ik nog lid zijn geweest van de KNVvl dan zou ik me ook flink benadeeld voelen gezien de uitkomst van deze Drone verordening.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2020
  10. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Een draadje met de titel: Heeft de KNVvL Modelvliegen nog wel bestaansrecht?
    Helpt natuurlijk voor geen meter om de KNVvL te motiveren zich voor ons (modelvliegers) te blijven inzetten.

    Ik ben een piloot (best een knullige) en maak gebruik van het luchtruim en wil als zodanig worden erkent en vertegenwoordigt.
    In mijn ogen is de KNVvL, de enige partij die de luchtsport serieus kan vertegenwoordigen.

    En met een budget van 4000 x € 40,-- kun je weinig mensen inzetten om potjes te breken.
    Dus, pas op, het zou best eens kunnen worden dat de KNVvL zegt; Wij voelen ons niet langer gewenst als vertegenwoordiger voor modelvliegtuigjes, zoek het zelf maar uit.
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  11. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik denk dat die fase "Wij voelen ons niet langer gewenst als vertegenwoordiger voor modelvliegtuigjes" allang is ingetreden, uitzonderingen daar gelaten. Ook al willen de meeste dat nog niet zien omdat ze buitenschot blijven en zich verder niet zo druk maken.

    Met een budget van €160.000,- is niet veel te realiseren maar dat de RC modelbouw al jaren op zijn retour is dat zullen de meeste wel kunnen beamen. Diverse factoren zijn van invloed geweest maar wie heeft de KNVvL ooit een wedstrijd zien organiseren voor jongeren met de kleine UHU?

    Ik zal straks wel even toelichten waarom ik zo teleurgesteld ben en niet alleen in de KNVvl. :)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2020
  12. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Het is ook wel een trieste mode dat zoveel mensen zo teleurgesteld zijn. Niet alles in het leven is maakbaar. Niet iedereen kan voor alles op zijn wenken worden bediend.

    Zonder organisatie zou de modelvliegsport allang op zijn gat liggen.

    Op iedere sportbond is regelmatig kritiek, vaak ook terecht, maar dat wil niet zeggen dat ze niet heel erg hard nodig zijn.


    P.S. grappig, Hans dat je de L van luchtvaart met een kleine letter schrijft!
     
    Hans V vindt dit leuk.
  13. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Heb eens voor een certificeringsbureau gewerkt. Die wilden toestemming om het TUV label te kunnen certificeren. Dus hup, onze directeur op bezoek bij TUV, sjiek dineren, zonder resultaat.

    Heb vervolgens de juridische afdeling de statuten van de TUV laten doornemen. Is een vereniging met een statutair vastgelegde set aan criteria om lid te worden en dus TUV certificaten te mogen uitgeven. Plannetje uitgevoerd om aan de criteria te voldoen, lidmaatschap aangevraagd, klaar was Kees.

    Zonder directeurenpoespas.

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat de leden via stemmingen, bijdragen en discussies op vergaderingen de reeds vastgelegde doelstellingen kunnen controleren en bijsturen.

    Bij een vereniging moet je niet schieten op het bestuur, en directeurtje willen spelen.

    Zoek de doelstelling op, of die voor jou zinvol is, controleer de uitvoering en stuur bij. Of zeg je lidmaatschap op omdat de doelstelling jou niet dient.

    Dit soort klaagzang is volledig overbodig en contra-productief.

    Besluit op te roepen om bij te sturen en er wat van te maken of zeg gewoon je eigen lidmaatschap op.

    Oproepen allemaal op te zeggen is ronduit onethisch, want het dient geen doel.

    Iets meer dan een opinie.

    Have fun and just fly!
     
    Cropduster, PH_AJH, Ariel en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.679
    Locatie:
    Voorburg
    Het is helaas wel iets ernstiger dan dat: de KNVvL heeft zich feitelijk verzet tegen tegen een te maken onderscheid tussen Drones en klassieke modelvliegtuigen.
    Inderdaad, maar een van de meest gehoorde klachten over de KNVvL is het gebrek aan communicatie en ongevoeligheid voor kritiek.
    Je kunt dit ook zien als een ultieme oproep tot communicatie en in die zin vind ik het niet onethisch.

    We moeten trouwens wel zien dat er een onderscheid is tussen de KNVvL en de KNVvL afdeling modelvliegsport.
    Het is naar mijn mening een niet zo'n gezonde situatie dat de modelvliegsport valt onder, verantwoording moet afleggen en substantieel geld moet afdragen aan de KNVvL koepel.
    Zover ik op de hoogte ben met buitenlandse landelijke modelvliegorganisatie zie ik die constructie verder niet.
    De KNVvL draagt nog altijd de kenmerken van het officiers en dubbel namen clubje die het opgericht heeft en waar, toen er een modelvliegafdeling moest komen deze vooral als een jeugdafdeling werd gezien die men slechts node heeft geaccepteerd.
    De modelvliegafdeling is dan ook een extra kurk waarop de verder vrij armlastige organasatie drijft, waarbij het nut van de kNVvL heden ten dage ook vrij onduidelijk is.
    Hierdoor is de modelvliegafdeling echter zelf ook armlastig: ik vind de afdracht aan het hoofdbestuur persoonlijk absurt.
    Dan krijg je een spanningsveld tussen enerzijds enthousiaste, meestal vrijwillers en idealisten die hier terecht verdedigd worden en anderszijds een taaie verenigingsstructuur waarin belangen van individuen schimmig worden.
    Ik observeer dit al vanaf 1960 en we zijn nu 60 jaar verder: het beeld blijft eigenlijk hetzelfde.
    Waarom de KNVvL tijdens de overleggen zijn koers heeft genomen, hoeveel het KNVvL hoofdbestuur hierin van invloed is geweest en in welke mate belangen van andere afdelingen (motorvliegen) een rol spelen is niet transparent, maar dat men wel een aparte, van de afdeling modelvlieg afgescheiden drone afdeling opricht en tegelijkertijd staande houd dat er geen onderscheid te maken is tussen klassieke modelvliegerij en drone vliegen is in dit verband veelzeggend.
    Ik denk dat het het beste zou zijn als de afdeling modelvliegsport zich zou beraden over zijn positie binnen de KNVvL en vooralsnog zich met zijn volle Koninklijke gewicht zou inzetten om de voorliggende regelgeving op te schorten.


    NB:Ik zal mijn mening ook direct communiceren met de voorzitter.
     
    wim eon, Helikapoter en Hans V vinden dit leuk.
  15. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik begrijp dat ik niet iedereen zal overtuigen waarom ik me zo negatief opstel tegen de nieuwe EU Drone verordening en ook over de KNVvl. Als iets mij dwars zit dan is het wel de associatie tussen de klassieke modelbouw met Drones in de aankomende EU verordening.

    Zoals de EU het nu definieert is bijvoorbeeld zoals dat er in één straat 2 psychopaten wonen en dat dan de hele straat maar tot psychopathisch te verklaren en het daarmee is opgelost met één verordening voor de hele straat zonder er rekening mee te houden dat 98% in die straat geen psychopaat is, niet echt prettig wonen daar lijkt mij.

    En door nu de klassieke modelbouw te associëren met Drones zie ik dit eerder als het degraderen van onze hobby die ik en andere beoefenen dan een promotie van onze hobby en dat vind ik dus heel jammer.

    Als ik over 2 jaar nog vlieg en een vader komt met zijn kind langs en die roept ‘kijk papa een modelzweefvliegtuig’. En vader antwoord dan met ‘nee zoon, dat is een Drone, en die Drones zorgen voor overlast’, dan is er iets niet goed gegaan.

    Een omroep met weinig leden krijgt minder zendtijd en met een teruglopend aantal leden verdwijnen ze van de buis. Feitelijk gebeurd dit ook met de afd. modelvliegen van de KNVvL. Hoewel de afdeling modelvliegen nog het grootste aantal leden heeft, in 2016 was het aantal leden 4900 incl. de passieve leden, in 2019 waren het er nog 3833. Dan had de KNVvL er volgens mij veel meer uit kunnen halen zeker als je het afzet tegen de aantal KNVvL leden van Drones, 378 in 2019.

    Modelpiloten die lid zijn van een modelvliegclub en de modelvliegclubs zelf hebben nog een overgangsperiode tot 2023 en daarna moet men maar zien of men nog over een vergunning kan beschikken. Nederland wordt tenslotte steeds kleiner door de toename van de natura200 gebieden, windmolens, zonnepanelen, recreatie en de oprukkende bebouwing. En zo komt er steeds minder ruimte om de hobby uit te oefenen. Ik zou het zeker niet leuk vinden als ook de modelvliegclubs straks terrein gaan verliezen.

    Ook bij de Nederlandse overheid zit een stuk onbegrip en het commerciële belang voor het toekomstige gebruik van Drones in het al beperkte luchtruim speelt daarbij zeker een rol. Ik denk dat de meeste wel hebben gelezen dat er grote veranderingen komen. In Midden Nederland is het luchtruim zo wie zo zwaarder belast dan in het Noorden en Oosten van Nederland. Maar juist daar zal de inzet van Drones daarom eerder voorkomen dan in de Randstad.

    Sommige zullen hun bedje op de club wel gespreid hebben en zich niet kunnen vinden in mijn kritiek en die van andere kritische leden, maar ik doe al 50 jaar aan modelbouw en ik moet de veranderingen met lede ogen aan zien.

    Nu heb ik er spijt van dat ik niet voor modeltreinen heb gekozen i.p.v. weer met het RC vliegen te beginnen.
     
    wim eon, Helikapoter en hobbyist vinden dit leuk.
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Los daarvan.
    Veel argumenten zie ik gaan over de wildvlieger.
    De man die vaak wel naar veiligheid kijkt (laat ik positief zijn), maar verder in geen enkele manier meedoet.
    Financieel of bijdrage.
    Vanuit de wildvliegerij komen wel erg veel onveilige situaties.
    Oeps, hond in mn landingspad. Dat soort dingen.

    de drone heren dragen heftig bij aan alle onveilige wildvliegincidenten.
    Zou een overkoepelend orgaan zich moeten bekommeren om zijn leden, zijn trouwe achterban?
    Of om de personen waar het meeste leed vandaan komt te helpen?

    zoals ik het meestal hoor, proberen ze het echt wel.
    Maar de clubs hebben voorrang. Betalende leden gaan dan ff voor. Lijkt mij.
    De wildvliegers en niet knvvl clubs liften mee.
    Maakt niet uit, maar daar zou je ze niet op aan moeten vallen.

    qua reactie van de knvvl, ik spreek niet uit hun naam.
    Maar ik weet wel dat de mensen die uit hun naam kunnen spreken hier meestal niet meer reageren omdat er meestal wel een paar mensen zijn die persoonlijke aanvallen uitvoeren.

    als je een gebrek aan communicatie zo erg vind.
    Bekijk dan ook hoe ze in het verleden behandeld zijn, wordt e.e.a. Misschien wat duidelijker.
     
    Cropduster vindt dit leuk.
  17. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik denk dat dit een bevestiging is van wat ik al vermoedde. En wie zou daar nu de nodige druk op hebben uitgeoefend?

    Als er geen of onvoldoende informatie wordt uitgewisseld krijg je ruis en dan kan je van alles over je heen verwachten qua speculatie of vermoedens totdat het tegendeel is bewezen.
     
  18. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik ben op modelvliegclubs en wedstrijden meer gevaarlijke situaties tegen gekomen dan dat ik zelf als wildvlieger heb meegemaakt. Piloten die worden aangevlogen, landende en ongecontroleerde modellen die tussen geparkeerde modellen verzeilt raken. :)

    Laat ik het zo zeggen, als ik vrij vloog was ik altijd scherper op wat er in mijn omgeving gebeurde, misschien wel door het gevoel van dat beetje extra verantwoordelijkheid. Natuurlijk namen we soms risico's maar nooit ten kostte van onze veiligheid.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2020
    l shems vindt dit leuk.
  19. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Trumpiaanse uitlatingen. Vaak genoeg herhalen en we geloven ze.

    Waar zijn de cijfers voor dit soort beweringen?

    In eerste instantie kon geen dronevlieger terecht bij een club. Weggejaagd en gehoond. En dan zijn we verbaasd dat ze in het park zijn gaan vliegen.

    Ik persoonlijk beleef geen plezier aan welk gemotoriseerd vliegapparaat dan ook. Maar dat wil niet zeggen dat mijn club ze moet weren, toch?

    Ten aanzien van oproep om op te zeggen als ultiem signaal, waarom niet alle betalende vliegers (en niet de bestuurders van de clubs) mobiliseren om op een vergadering te komen. Moet je zien wat er gebeurd als 1000 man aan de vergaderzaal staan omdat ze controle willen op de uitvoering van de doelstellingen van hun vereniging.

    Zolang je dat soort acties niet neemt, die tegenwoordig niet super moeilijk te organiseren zijn, en er zelfs op de gewone vergaderingen nauwelijks volk is, is het niet raar dat het bestuur vatbaar is voor lobby en andere belangen binnen de moedervereniging.

    Je moet analyseren waarom wat gebeurt of niet gebeurt, als je iets wil kunnen bijsturen.

    Ikzelf heb me er bij neergelegd dat er dingen veranderen, en vlieg mijn f3k kistjes wel onder de 250g.

    Toegestaan of niet, nog nooit problemen mee gehad.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  20. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Dit is voor zover het kan teruglezen maar één keer voor gekomen @Rick NL.

    Ik maak wel ergere taalfouten als ik snel en veel schrijf. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina