PH_AJH
Forum veteraan
Dan moet je de Wikipedia-pagina van de DAeC rap aan gaan passen. Daar staat namelijkDe KNVvL heeft meerdere petten op, van ballonvaren tot sportvliegtuigen en dan nog drones en de modelvliegsport,
............
In de ons omringende landen en volgens mij heel Europa is het zo dat modelvliegers vertegenwoordigd worden door een club mensen die zich 100% inzetten voor modelvliegen en niet zoals hier, een beetje modelvliegen en de meeste tijd aan de andere sporten.
"Die DAeC-Mitglieder sind in sieben Luftsportarten aktiv. Dazu gehören Segelfliegen, Motorfliegen, Modellfliegen, Fallschirmspringen, Ballonfahren, Ultraleichtfliegen und Drachen- und Gleitschirmfliegen.[6] In den verschiedenen Disziplinen der Sportarten richtet der DAeC nationale und internationale Meisterschaften aus, er verwaltet Sportlizenzen und dokumentiert Rekorde.[7]"
Verder is deze hele discussie tamelijk zinloos. Als de KNVvL en KNVvL Modelvliegsport jouw belangen niet behartigen dan hoef je daar toch geen lid van te worden als je dat niet wilt?
En niemand houdt je tegen om je eigen belangenclub te beginnen. Als je dat veel beter doet dan de KNVvL heb je straks een enorme hoeveelheid leden die nu toch al geen KNVvL-lid zijn zoals je zelf al constateerde. Daar hoef je de afdeling modelvliegsport helemaal niet voor af te branden of op te heffen.
Voor de goede orde, ik ben wel KNVvL-lid maar niet van de afdeling Modelvliegsport. Dus ik heb geen enkel belang in deze.