Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Doet het ook. Alle zwevers doen het. Mijn easyglider (kleine broertje van de Cularis) heeft al aardig wat aan het duin gehangen.

Fotor zei:
Toestel staat toch heel duidelijk vermeld: multiplex fiesta.

Ja even te snel gelezen denk ik :lol:
Ik bedoelde inderdaad die cularis van multiplex. Ik ga eerst een easyglider kopen omdat deze een veel lagere vleugelelasting heeft als een cularis. Ik wil eens kijken met welke minimale windkracht ik nog kan hellingzweven bij in de Eemshaven.

Mvg,

Daniël.

Maarten Engelhardt zei:
Ben vandaag in Almelo aan het hellingzweven geweest!!
Jawel in ons vlakke overijssel.
Het is wel een tijdelijke lokatie... een snelweg in aanbouw, maar het lukt wel.

De betreffende snelweg is ondertussen geopend, dus van hellingzweven komt het daar niet meer :evil:

Fotor zei:
7YNoaK0MpGA[/media] een filmpje van een Multiplex Fiesta aan de helling op Langevelderslag.

Leuk filmpje Fotor.

Verder wil ik niet zeuren of zo, maar deze sticky was toch bedoeld voor hellingzweeflocaties?
Bespreking van hellingzweven, en de kisten die we daarvoor gebruiken zijn volgens mij een beetje :offtopic: 8)

Laatst bewerkt door een moderator:
maar deze sticky was toch bedoeld voor hellingzweeflocaties?
Inderdaad, ik had ook postings van hellingzweeflocaties verwacht zodat ik die in het Google Map kaartje kon toevoegen. En dat Google-map kaartje moeten we dan sticky maken (en niet dit draadje).

Dus heren: Kom op met die vliegstekken! Dan voeg ik ze toe (als ik niet op vakantie ben, vanaf volgende week)

Leon

weet niet of je deze locatie al hebt :

De schorre in Boom (B)

google earth :
51°05'29,97'' N
4°23'08,99'' E

het is een leshelling voor beginnende prapenter, delta vliegers.
De helling is eigelijk een u vorm dus voor redelijk veel windrichtingen geschikt. de ene kant is al wat stijler dan de andere kant.

wegbeschrijving :

• Via de E19, afrit 8 Rumst-Duffel, vervolgens door Rumst en
Terhagen naar Boom (er staan er wegwijzers naar De
Schorre vanaf Rumst centrum).
• Via de A12, afrit Boom, vervolgens door Boom en de
wegwijzers volgen naar De Schorre.

straat : DIRKPUTSTRAAT op de parking van de deltavliegers.

hoop dat je er wat mee bent.

er wordt hier zoveel over en weer gepraat over die helligzweef plaatsen in limburg (belgië) dat ik er eigelijk zelf nietmeer uit wijs geraak.

mag er nu gevolgen worden op de voormalige ontginningsgebieden of niet?

kan iemand mij daar eens een klaar antwoord op geven of nog simpeler wil er iemand me even meedelen waar ik in belgisch limburg kan gaan hellingzweven?

alvast hartelijk dank manne!

1 van de 3 terrils in Genk is natuurgebied (groenzone) en deze ligt dan nog voor het grootste gedeelte in een buurgemeente. De terril van Winterslag is recreatiezone en is in theorie enkel tijdens het weekend en tijdens feestdage open voor publiek. Maar voor onze groep parapenters heeft NV Limcoal (de beheerder van deze terril) de toestemming gegeven om ook tijdens de week te vliegen.

dewelke mogen dan wel op gevlogen worden? of zijn er nog andere plaatsen waar het mogelijk is te hellingzweven?

ik denk aan de omgeving rond tongeren misschien dat er daar een plaats is waar het heuvelachtig genoeg is om iets kleins naar beneden te gooien.

Wettelijk mag je enkel vliegen op de officiële lokatie. Dus op een terril of ergens op een mooie helling gaan vliegen is eigenlijk illegaal.
Als je met alles in orde wilt zijn moet je in Henri-Chapelle gaan vliegen.

zeg wel er even bij dat dit alleen geld voor belgie
tenminste ik ken de belgische wetgeving niet dus ik kan er slecht over oordelen.
maar in nederland geld het in elk geval niet

Ook marco,ook, ga maar eens met een schuimpje op de maasvlakte vliegen.

Als oom agent slecht zin heeft is dit een terroristische aanslag!

maar het is niet zo dat het overal iligaal is niek.
er zijn lokale plekken waar door middel van een apv het verboden is maar dat is een ander geval en is het lokale wetgeving en geen landelijke en ik kan natuurlijk alleen die wetten weten die ik kan lezen

marco bosch zei:
..............en ik kan natuurlijk alleen die wetten weten die ik kan lezen

In België ben je verondersteld de wet te kennen en deze na te leven. Het excuus "Dat wist ik niet".. of "hoe kan ik dat nu weten?" wordt door oom agent gewoon weggelachen.

Back