Ok,
Ik zet even wat foto's die ik al even staan had. Ze zijn wel met een oud toestel genomen, merk nu dat de kwaliteit niet zo denderend is. Later maak ik nog wel betere als ik terug verder ben.
Dit zijn er dus van de inferno DX. Maar ik zet het maar bij in dit topic, we zijn er nu toch al even over bezig hier. En toevallig zitten er ok heel wat burns onderdelen in.
Om te beginnen: 2 rubber dichtingen. Gelaserd op het werk. Heb ik bij mijn andere buggy's ook gemaakt. Kleinigheid, maar die houden wel al het stof tegen die anders hoe dan ook in de voor- en achtertreinen binnendringen.
De stuurinrichting zat vastgeroest en is toch wel wat verouderd. Trouwens bijna idetiek aan die van de burns. Ipv deze terug ok te maken, heb ik de onderdelen genomen van een Protech Enigma die hier als donor dienst gedaan heeft. Die extra enigma dient als donor voor mijn rijdende enigma, ik verwacht toch niets aan de stuurinrichting voor te hebben. En hij pastte mooi op de inferno. Wat aangepast waar nodig. De sturhevel moet hier naar buiten gericht staan, anders botst hij met de dentrale bovenste stang. Spijtig, want ik stop die altijd graag aan de binnenkant, zit netter weg dan. Maar bon. Die bovenste stang zorgt voor veel meer stijfheid in het sturen, minder speling.
Er was eerder sprake van, die blokjes die de assen van de wielvleugels vast houden. Bij de inferno zit één kant meegegoten in de behuizing van de voortrein in plastic (aan de achterkant toch) en was de andere ook uit plastic. Sterk genoeg hoor, maar ik wilde eens proberen of dat makkelijk lukte. En bovendien kon ik er dan kops een stelschroefje in draien om de as te blokkeren. Nu was dat opgelost met een as met aan één kant wat draad, een moer tussen de mounts,... Beetje slordig.
Dit is het halffabrikaat, boorkolom en vijlwerk (bandschuur).
Aan de voorkant was dit "slechts" een alu plaatje. Maar vooral waar de bumper aan vastgeschroefd zit, ttz erdoor en vast in de behuizing van de voortrein. Bij een harde botsing plooit dat dan, de bumper vangt niet zo veel op. Ik was dus al van plan een andere bumper te maken, type zoals op mijn burns, beschermt de bodemplaat ook beter. Dus hier ook een ander blokje. (Je ziet hier trouwens een beetje die rubber dichting zitten. Brengt alles meer halve mm of zo hoger, geen probleem)
Na nog wat vijlwerk, cosmetische en gewichtsbesparende gaten, schuren en beetje polijsten:
De achterste gemonteerd, ben er wel tevreden over
De voorste, met de stelschroefjes (die nog wat korter zouden mogen). Opdat ze goed pakken, is de as daar een beetje platgevijld. De assen heb ik trouwens allen waar nodig fijn geschuurd en gepolijst, sommige waren een beetje roest. En 2 vervangen omdat ze beetje krom waren.
Met dit blokje kán de originele bumper touwens niet meer gemonteerd worden. Dat wist ik op voorhand, steekt te ver uit naar voren.
Dan één van de houders van het middendiff. Links de originele (niet van de inferno, maar van de burns, zo heb ik hem gekregen), rechts de pimped versie in alu. Ik neem de alu versie, is wel leuk. De remhevel en remplaatjes staan trouwens zijdelings zoals bij de burns, niet bovenop zoals bij de inferno en recente buggy's. Deze alu versie laat toe om op de voor- en achteras te remmen, wat standaard niet zo is bij de burns. Dus ik veronderstel dat dit een hopup was toen, ofwel eigen makelij. Als iemand het weet?
Hier een dry fit met alles er min of meer op. De radioplaat nog in karton om wat te passen. Tankje is ook van de enigma donor, pastte perfect. Zo ook de radiobox (staat hier net niet op de foto, komt later nog wel). Let op het plaatje dat de voortrein met de stuurinrichting verbindt (hoe heet dat?). Het originele was verzaagd (check eerdere foto's). Ik heb dus een nieuw gemaakt. Ik ging het ook nog uithollen of minstens gaten in maken, maar vond het wel nice looking zo vol. Ik laat het dus momenteel zo. Ook staafje toegevoegd die dat plaatje verbindt met de radioplaat voor de stijfheid van het chassis. Was de enige oplossing waar eigenlijk ruimte voor was.
Nu heb ik een hoofdtandwiel gemaakt in teflon (zelfde als in mijn burns) zodat ik de originele (bij deze niet meer in al te goeie staat ook, al heb ik er nog wel eentje, allen plastic) niet hoef te gebruiken. De radioplaat is in alu, alles staat al min of meer vast. Met de remmen ben ik nog bezig (enfin, ben niet echt vaak bezig momenteel, het staat te wachten).
Alle aandrijfassen heb ik lichtjes geschuurd en mat zwart gespoten. Beetje roestig. Bij mijn burns had ik ze beetje geschuurd en met WD40 ingespoten, maar door te rijden roesten ze toch weer een beetje. Niet erg, maar ziet er niet netjes uit. Deze keer dus beter, bij mijn burns kan het altijd nog. Alle shocks zijn gedemonteerd, schoongemaakt en bijgevuld. Waren eigenlijk in heel goeie staat. Net zoals de rest van de auto.
Ik twijfel nog over sideguards en kap. Maar dat is voor later, eerst chassis af hebben. We'll see.