Herby's HMS Victory 1805 - Fotoverslag

30 november 2019

De verschillende sloepen in diverse stadia van afwerking.
20191130_162355.jpg

24 november 2019

De kleinste sloep wordt afgedekt met een zeil. Van messingstaf 0,8 mm is een beugel gemaakt.

Het zeil is gemaakt van huishoudelijke aluminiumfolie. Dit is echter glad en heeft niet de textuur van stof.

Daarop heb ik een heel fijn geweven stof gelegd onder een stukje aluminiumfolie dat al op maat gesneden is. Door dit met zachte dwang te bekloppen met een rubber hamer zet het weefpatroon van de stof over op de folie.
Bekijk bijlage 438478

Het dekzeil heb ik dan geschilderd met “off-white” en over de beugel en de rand van de sloep gedrapeerd.
Bekijk bijlage 438479

Veel modelbouwplezier,
Mooie tip!

28 december 2019

Davids aan bakboord opgetrokken en katrol met een lus aan de voet van de davit bevestigd.
20191228_094350.jpg

“Binnacle” (kompashuis) geplaatst. Volledig gescratched van noten latjes, en een stukje styreen voor de schoorsteen.
20191228_111615.jpg

Opgebonden touweinden op de nagelbanken rond de voormast
IMGP4098.JPG
gehangen.

Man man....
Je blijft ook maar aan de gang he.
Hij is af maar het is net of je er nog aan bezig bent.
Ik zie nu pas dat je uit Brugge komt.
25 jaar geleden daar voor het laatst geweest, hotel de Mandarijn.
Maar een schitterende plaats.
Als we weer mogen reizen moet ik daar toch weer eens heen gaan.

Is 't ie nu helemaal af Herby, want dan mag je nog wel een paar mooie foto's plaatsen van het complete model. En complimenten voor je gedetailleerde manier van bouwen en een fantastisch verslag, waar velen hun voordeel mee kunnen doen:wave

Nou Herman dat is een geweldig knap schip met een heel mooi verslag geworden :thumbsup::thumbsup::wave:thumbsup::thumbsup:
Ik vind het ook heel knap dat je alles allemaal zo uitgezocht hebt hoe wat en waar, veel respect hiervoor hoor.

Zal hier best veel terug komen om het e.e.a. te bekijken als naslagwerk voor mijn project :)

Back