Herby's HMS Victory 1805 - Fotoverslag

1. Hermanos, Gisteren om 22:50 Meld

Hansa zei:
    Ik gebruik lijm op de rol je zou kunnen zeggen dat het dubelzijdige tape is maar dan van zeer hoge qualiteit, het wordt gebruikt in kassen met hoge luchtvochtigheid voor schermdoeken
    het is ook bestendig tegen hoge uv straling. Het is dun en vocht bestendig plakt uitstekend op hout en de koperen plaatjes dus het hele plaatje koper is voorzien van een laagje lijm zodat het hele draagvlak benut wordt. Ik werk al jaren met deze (tape) en verwacht ook niet dat het zal mislukken is dit wel het geval dan ben ik de pineut .....:(

Hansa,

2. @Hermanos

Zie pagina 3 van dit verslag. De plaatjes zitten nog steeds helemaal goed vast.

Hansa,

De bolletjes op de plaatjes moeten spijkerkoppen voorstellen. Niet helemaal op schaal en veel te weinig.

De bolletjes op de plaatjes moeten spijkerkoppen voorstellen. Niet helemaal op schaal en veel te weinig.
klopt helemaal, maar schaalspijkertjes zal je op armlengte niet meer zien.

binnenkant wel schuren en daarna reinigen?
of is schuren niet nodig
Zoals ik in het andere draadje al aangaf, achterzijde licht opruwen met een sleutelvijltje of ruw schuurpapier volstaat, maar is wel noodzakelijk bij het lijmen met CA-lijm, als je niet wil dat er enkele honderden plaatjes met tijd terug af vallen. :D

waar kan ik het beste beginnen met plakken van de koperplaatjes
Ik meen dat ik eens in het verslag van @Sjors Blomberg een zeer uitgebreide beschrijving gegeven heb van hoe de plaatjes correct aan te brengen.
Geef je een gil als je het gevonden hebt? Dan moet ik het niet gaan zoeken. :)

Zo heb ik het destijds gedaan, niet de makkelijkste manier, maar alles staat in mijn verslag duidelijk beschreven.

Na het nodige zoeken en lezen, meten en rekenen.
ben ik dan maar begonnen met de grote koperplaatjes puzzel.
ben in dit geval begonnen bij de kiel, en probeer zo omhoog te werken naar de waterlijn, probeer hierbij de gangen van de beplanking enigszins te volgen.
Zijn nu 10 gangen geplaatst aan bb zijde, ga nu aan sb zijde eveneens 10 gangen plaatsen, om zo aan beide zijdes een gelijke gangen te krijgen.

Bekijk bijlage 473907 Bekijk bijlage 473908

https://www.modelbouwforum.nl/threads/hms-agamemnon-1-64-jotika.212757/page-8

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt helemaal, maar schaalspijkertjes zal je op armlengte niet meer zien.

Zoals ik in het andere draadje al aangaf, achterzijde licht opruwen met een sleutelvijltje of ruw schuurpapier volstaat, maar is wel noodzakelijk bij het lijmen met CA-lijm, als je niet wil dat er enkele honderden plaatjes met tijd terug af vallen. :D

Ik meen dat ik eens in het verslag van @Sjors Blomberg een zeer uitgebreide beschrijving gegeven heb van hoe de plaatjes correct aan te brengen.
Geef je een gil als je het gevonden hebt? Dan moet ik het niet gaan zoeken. :)
gil ik heb het. bedankt

Back