ontvangers zijn extreem dom.
houden niets bij.
berekenen niets.
sturen rechtstreeks door wat de zender ze verteld.
enigste wat ze hebben, is een fail safe instelling.
Qua EPA: dit is de begrenzing per servo.
In heli iets minder belangrijk, omdat je via de heli mixers de eindpunten al aardig instelt.
bij vliegtuig etc kun je met EPA het eindpunt afstellen, en dus ook de maximale slag van een roer.
bij heli gebruik je hem nog wel eens in de staart.
maar vaak heeft de gyro zelf ook een kanaal beperking erin
Qua accu:
ik vermoed dat er een 3 cel lipo in zit?
dan is deze accu total loss...
de absoluut minimale waarde van een cel kan 2,4 volt zijn. daaronder gaat een lader niet meer laden, omdat de risico's te groot zijn.
onder die 2,4 volt is de kans op schade aan de lipo 100%.
niet dat hij dan zomaar in vlammen uitbarst. maar hij zal veel minder vermogen kunnen leveren.
ga je dat toch vragen van hem, kan hij op den duur wel in een vurig verhaal veranderen.
je zal met laden aan een (gebalanceerde) lader ook merken dat de cellen stevig afwijken van elkaar, en dat de balancer stevig werk heeft.
normaal horen de cellen redelijk gelijk te blijven, hoeft er alleen een beetje bijgeschaafd te worden.
jij hebt dan hier 2 cellen helemaal op 0 volt.
en 1 op de ondergrens.
Je kan op een nimh programma met laag amperage, zonder balancer even wat stroom erin proberen te krijgen.
zodra de cellen weer boven de 2,4 volt zitten overstappen op de lipo lader met balancer.
dan laag amperage verder laden.
soms heb je geluk.
soms is zo'n accu dan met enige belasting meteen weer leeg.
in een toepassing waar weinig stroom wordt getrokken kan het best ff goed gaan.
maar meestal heeft zo'n ding een tik gehad, en dat ga je merken
over die motor die aan schoot: niet erg, maar dat is exact de reden waarom ik een verse heli altijd met losse motor (dus tandwiel niet tegen het hoofdtandwiel) aansluit..
houden niets bij.
berekenen niets.
sturen rechtstreeks door wat de zender ze verteld.
enigste wat ze hebben, is een fail safe instelling.
Qua EPA: dit is de begrenzing per servo.
In heli iets minder belangrijk, omdat je via de heli mixers de eindpunten al aardig instelt.
bij vliegtuig etc kun je met EPA het eindpunt afstellen, en dus ook de maximale slag van een roer.
bij heli gebruik je hem nog wel eens in de staart.
maar vaak heeft de gyro zelf ook een kanaal beperking erin
Qua accu:
ik vermoed dat er een 3 cel lipo in zit?
dan is deze accu total loss...
de absoluut minimale waarde van een cel kan 2,4 volt zijn. daaronder gaat een lader niet meer laden, omdat de risico's te groot zijn.
onder die 2,4 volt is de kans op schade aan de lipo 100%.
niet dat hij dan zomaar in vlammen uitbarst. maar hij zal veel minder vermogen kunnen leveren.
ga je dat toch vragen van hem, kan hij op den duur wel in een vurig verhaal veranderen.
je zal met laden aan een (gebalanceerde) lader ook merken dat de cellen stevig afwijken van elkaar, en dat de balancer stevig werk heeft.
normaal horen de cellen redelijk gelijk te blijven, hoeft er alleen een beetje bijgeschaafd te worden.
jij hebt dan hier 2 cellen helemaal op 0 volt.
en 1 op de ondergrens.
Je kan op een nimh programma met laag amperage, zonder balancer even wat stroom erin proberen te krijgen.
zodra de cellen weer boven de 2,4 volt zitten overstappen op de lipo lader met balancer.
dan laag amperage verder laden.
soms heb je geluk.
soms is zo'n accu dan met enige belasting meteen weer leeg.
in een toepassing waar weinig stroom wordt getrokken kan het best ff goed gaan.
maar meestal heeft zo'n ding een tik gehad, en dat ga je merken
over die motor die aan schoot: niet erg, maar dat is exact de reden waarom ik een verse heli altijd met losse motor (dus tandwiel niet tegen het hoofdtandwiel) aansluit..