Zo, erg trots op mezelf vandaag. Gisteren en eergisteren heerlijk gevaren maar daar komt het bootje niet door gereed. Vandaag was een mooie dag dus op naar de bouwmarkt. Wat hout gehaald en lekker aan het meten en zagen geweest. In de planning stonden de schotjes aan de voorkant en eventueel een begin met het bankje aan de achterkant.
Eerst moest de boot weer rechtop komen te staan zodat ik de glasmat kon wegsnijden. De blokken hout waar hij op steunde waren lekker mee ge-epoxyed en zaten dus goed vast

Een scherp stanleymes kwam hier aan te pas en de boot zag er meteen heel anders uit.
Toen de schotjes. De oude had ik nog bewaard maar deze waren is slecht toestand. Gelukkig kon ik de vorm met een beetje creativiteit redelijk goed maken.
De plankjes achter waren nog even lastig omdat het aan de onderkant allemaal schuin loopt. Dus veel passen en weer zagen. Maar het resultaat mag er zijn.
En de tweede ook. De plaat die er tussen komt heb ik inmiddels ook al gemaakt dus dit is ook klaar. Uiteraard is er nog niks geschroefd. Volgende klus is de balk boven de schotjes aan de voorkant (van spant naar spant) en de platen op de boeg.
En ook moet de oude verf er nog af. Ik denk dat ik daar deze week al mee begin.
Kortom, veel gedaan en dit schiet ook lekker op. Veel positieve reacties van de buren gehad. weinige hadden gedacht dat deze ook nog ging varen. Zover is het nog niet maar het komt wel dichterbij.