Het 1:12 Topic

Hey Furious!

De Cyclone12 is te koop bij de Bart Smit! Voor 15€ weet je alles.. fijn je van dienst te zijn..

Groet Joop

Joop2007 zei:
Hey Furious!

De Cyclone12 is te koop bij de Bart Smit! Voor 15€ weet je alles.. fijn je van dienst te zijn..

Groet Joop
Geintje neem ik aan? Ik weet niet waar jij het over hebt, maar Bart Smit verkoopt geen serieuze modelbouw, laat staan een 1/12 van Hot Bodies :)

Joop2007 zei:
Hey Furious!

Groet Joop

Ik denk dat er een habbie-babbie merk ook een autootje heeft dat Cyclone12 heet, zoals hierboven al staat denk ik niet dat Bart Smit Hot Bodies verkoopt...

@ Joop2007: Ik waardeer dat je mensen wilt helpen maar wij kopen niks bij de Bart Smit, wij doen aan modelautoracen en dat gaat niet met speelgoed...

Vanmiddag de 1/12 besteld evenals de servo, kap, banden/wielen, en wat titanium onderdelen... De keuze is gevallen op de Cyclone12, niet alleen omdat hij regelmatig goed presteerd maar ook om de looks en omdat ik van HotBodies al goede kwaliteit gewend ben... De servo is de Furaba S9650 geworden en als banden heb ik JACO genomen, purple voor en pink achter... Nu nog even wachten tot het binnen is...

Furious Jay zei:
Vanmiddag de 1/12 besteld evenals de servo, kap, banden/wielen, en wat titanium onderdelen... De keuze is gevallen op de Cyclone12, niet alleen omdat hij regelmatig goed presteerd maar ook om de looks en omdat ik van HotBodies al goede kwaliteit gewend ben... De servo is de Furaba S9650 geworden en als banden heb ik JACO genomen, purple voor en pink achter... Nu nog even wachten tot het binnen is...
De looks? Mr. Cooper hier op het forum heeft er ook eentje, en die vond de looks toch zeker niet geweldig, de mooiste 1/12's blijf ik de CRC's vinden :)

potloodslijper zei:
Furious Jay zei:
De looks? Mr. Cooper hier op het forum heeft er ook eentje, en die vond de looks toch zeker niet geweldig, de mooiste 1/12's blijf ik de CRC's vinden :)

Jij vind CRC mooi, ik HotBodies... Ieder zijn mening lijkt me... Klaar...

Ik ben ook voor HB gegaan omdat alles metrisch is...

inderdaad, was voor mij een zeer belangrijk argument, die metrische maten, al blijven de lagers wel steeds, amerikaanse maten, kan ook niet anders he

ook het feit dat hotbodies/hpi erg kwaliteisvol en degelijke producten maakt
ik rijd al met hpi's sinds de rs4 pro2, heb ooit 2 keer een ander merk gekocht..., en heb twee keer miserie gehad, de 501x is daar eentje van, die moet je uitrusten met hpi ball studs en rod ends, hpi schroeven en hpi diff schroeven, hpi wielmoeren enz...., want anders valt het uitéén, ik kan niet zeggen dat m'n tamiya nu slecht is, integendeel..., maar ja...

in elk geval m'n cyclone 12 staat gereed nu, toegeven, hij is standaard zwart en heeft een sobere maar wel degelijke look, met looks win je zeker niks
de crc staat erg netjes, rood alu delen met rode alu vijsjes all around, zeer knap en netjes, maar spijt heb ik niet, de crc kon me niet overtuigen met zijn looks

m'n cyclone is nu ook ewa verfraaid met alu. schroefjes 8) en de electronics zitten er netjes in
hopelijk rijd die goed, al heb ik weinig twijfels daarover :wink:

grtz

Mr.Cooper zei:
m'n cyclone is nu ook ewa verfraaid met alu. schroefjes 8) en de electronics zitten er netjes in
hopelijk rijd die goed, al heb ik weinig twijfels daarover :wink:

grtz

Ik heb gekozen om schroeven te gebruiken van titanium... Ik was voor nog geen drie tientjes klaar incl. verzendkosten...

Zeker wel, niks mis mee alleen de reden waarom ik stalen schroeven vervang voor exemplaren van titanium is dat staal in aluminium geen goede combinatie is. Op den duur kan het staal gaan "vreten" in het aluminium en dat wil ik niet. Die wetenschap heb ik van vroeger toen ik in de kozijnen wereld werkte en daar monteerden we alle aluminium kozijnen af met RVS schroeven omdat dat niet vreet. Het is een één of ander chemisch proces wat het staal doet vreten aan het aluminium...

Vandaar dat je bij mij dus zo min mogelijk stalen schroeven zal tegenkomen in aluminium onderdelen en als ik dan toch bezig ben dan vervang ik meteen nagenoeg alle schroeven, vandaar...

Of de cyclone zo kwalitatief is, daar kan over gediscussierd worden. Ik heb de front hubs van de C12's al meerdere malen zien afbreken. En de klappers die ik met mijn CRC dan wel Asso gemaakt heb, waren ook niet mis. Maar fronthubjes breken niet. Nu vertelde de rijders zelfs dat ze in een forse bocht al los schoten, maar dit geloof ik niet. Ik denk dat ze eerst een klap hebben gemaakt.
Des al niet te min, die front hub's van de C12 zou ik nog maar eens overzien. De auto ziet er prachtig uit, en fijn is ook dat je niet hoeft te tapen. Maar ik hou het lekker bij mijn L4 tje.

Klikt allemaal erg goed wat je gekocht hebt Furious. Zelf heb ik ook gekozen voor Ti schroeven. Is weer wat ligter :wink:

Groet Robert

Daar staat HB inderdaad wel een beetje bekend om dat de kunststof delen hard zijn en dus wat sneller breken maar dat zeiden ze ook over de korte draagarmen op de TRF en daar heb ik al heel wat klappen mee gemaakt en nooit iets gebroken dus we zullen zien hoe de HB zich houd, kan ik pas iets over zeggen als ik hem heb...

Ja vond ik ook wel dat de spullen in orde waren, daar zal het niet aan liggen...

Helaas heb ik diezelfde dingen van de HB12 gezien. Alleen zijn het dan niet de steeringbloks maar de assen die erin zitten die afknappen. lijkt wel van waaibooimen-ijzer.
Ik ga de auto binnenkort testen maar dan wel met titanium assen ! en die zware alu achteras gaat er ook gelijk uit !

ja: 15 gram zwaarder + de as bestaat uit 3 delen: het deel aan de rechterzijde wordt erop geschroeft; het deel aan de linkerzijde wordt dmv een pinnetje wat er nauwelijks goed inpast gefixeerd en met een O-ring op zijn plaats gehouden. Deze HB 12 as is dus niet in lengte groter of kleiner te maken wat met de koolstof as en geklemde hub aan de andere kant wel kan.

Back