Het 1:12 Topic

Vandaag eerste M-auto modified cup gereden. Jammer genoeg gingen mijn kwali's bar slecht, maar het was wel gezellig! En weer veel geleerd. Binnenkort eens Lipo in mijn 1:12 proberen op Groningen.

Groet Robert
 
Robert K zei:
Vandaag eerste M-auto modified cup gereden. Jammer genoeg gingen mijn kwali's bar slecht, maar het was wel gezellig! En weer veel geleerd. Binnenkort eens Lipo in mijn 1:12 proberen op Groningen.

Groet Robert

Lipo? Mag dat tijdens de M-auto cup? En waren de 7-min een probleem?
 
Lipo mag niet tijdens de M-auto cup. daar in tegen vind ik het persoonlijk wel leuk om te rijden. Voor mij waren 7 minuten met 4300 Vapextech cellen geen enkel probleem. ik heb (nog) niet gekeken wat ik over had, maar dat was meer dan genoeg :wink:

Groet Robert
 
http://users.telenet.be/231st/CRC/small/

ps: let niet op de accu's en de banden, komen nog nieuwe voor :D

P1010041%20(Small).JPG
 
Viper-RC zei:
Ziet er gaaf uit!
Hier een foto van mijn Corally SP12m, binnenkort testen op rcindoorgroningen.

sp12mklein.jpg

4 cellen met een spektrum ontvanger???

Als ik het goed heb gaat dat niet lekker samen, zonder extra ontvangerpack.
 
Nou, ik dan ook maar even een update, zit nog wel een accu in die ik gebruikt heb voor het testen thuis.

img7293ny3.jpg


img7291lf6.jpg


Op naar Ronse voor de 2de M-auto cup!

Groet Robert
 
RobertOooooooo

als ik jou was zou ik aan die accuelastiek iets grotere washer steken, gewoon om meer zekrheid te hebben dat ze er niet kunnen over schieten.
En eventueel eens nakijken of je die kogelkopjes niet aan de andere kant vd servosaver kan zetten zodat de stuurstangen iets rechter lopen :)

enneuh knap gedaan die servo zo!
Lang leve de Dremel!
 
Klopt, ik train met V2 motoren en rijd wedstrijden met mijn 9T of 7T GM. Het is inderdaad een Steenarie 12x1 motor.
Ook cooper heeft gelijk, ik had er eerst een Futaba 9550 in zitten maar deze was zwaar, groot, en langzaam op 4 cellen. dit is een kleine futaba 9650 servo gemaakt voor 1:12 en deze is snel, klein (mini formaat) en ligt. enige nadeel vind ik de plastic tandwielen. Misschien had ik toch voor de 9602 moeten gaan. Volgends mij heeft deze wel metalen tandwielen. Goed deze is wel bloed snel.

Ik de foto's trouwens ge-upload via Image Host onder aan deze post. Maar kon ze niet verkleinen.

Groet Robert
 
Robert K zei:
Klopt, ik train met V2 motoren en rijd wedstrijden met mijn 9T of 7T GM. Het is inderdaad een Steenarie 12x1 motor.
Ook cooper heeft gelijk, ik had er eerst een Futaba 9550 in zitten maar deze was zwaar, groot, en langzaam op 4 cellen. dit is een kleine futaba 9650 servo gemaakt voor 1:12 en deze is snel, klein (mini formaat) en ligt. enige nadeel vind ik de plastic tandwielen. Misschien had ik toch voor de 9602 moeten gaan. Volgends mij heeft deze wel metalen tandwielen. Goed deze is wel bloed snel.

Ik de foto's trouwens ge-upload via Image Host onder aan deze post. Maar kon ze niet verkleinen.

Groet Robert

De foto is zo groot dat de servo ook "normaal" leek :).
Voor een 9T en zeker 7T moet je even komen trainen bij ons in Groningen, daar redt je de 7 min niet mee (met afdoende snelheid).
 
Hmm reed met 12T op Heemkerk en had nog erg veel over met mijn 4300mah pakketten. Denk zo dat groningen ook wel te redden valt met 9T 7 minuten.

Groet Robert
 
Robert K zei:
Hmm reed met 12T op Heemkerk en had nog erg veel over met mijn 4300mah pakketten. Denk zo dat groningen ook wel te redden valt met 9T 7 minuten.

Groet Robert

Tis moeilijk om iets aan te nemen ...
Jij gaat minimaal 7 minuten rijden met een 9T, 10-sec per rondje, laat ik niet iets anders zien!
 
Laat ik het anders zeggen, de rij tijd die ik uit de huidige accu's haal is immens. Ik heb met een snelle 12T die goed vertimed stond (en dus aardig verbruikt) de 7 minuten op Heemskerk uit kunnen rijden. Heemskerk rijd met ook ronden van 8 á 9 seconden. en dat 7 minuten lang. Natuurlijk is een 12T en een 9T niet het zelfde, maar ik denk als de 9T niet super ver vertimed staat, dat de 7 min echt wel te halen zijn. Ik wil best wel dingen aan nemen van mensen, maar volg niet zo maar klakkeloos iedereen. Ik denk dat het anders is, en dat zeg ik dus ook :wink: Dat jij er ook weer anders over denkt, mag, en dat mag jij ook zeggen.

Groet robert
 
Robert K zei:
Laat ik het anders zeggen, de rij tijd die ik uit de huidige accu's haal is immens. Ik heb met een snelle 12T die goed vertimed stond (en dus aardig verbruikt) de 7 minuten op Heemskerk uit kunnen rijden. Heemskerk rijd met ook ronden van 8 á 9 seconden. en dat 7 minuten lang. Natuurlijk is een 12T en een 9T niet het zelfde, maar ik denk als de 9T niet super ver vertimed staat, dat de 7 min echt wel te halen zijn. Ik wil best wel dingen aan nemen van mensen, maar volg niet zo maar klakkeloos iedereen. Ik denk dat het anders is, en dat zeg ik dus ook :wink: Dat jij er ook weer anders over denkt, mag, en dat mag jij ook zeggen.

Groet robert

Ah, dat is al een heel ander antwoord. Wij hebben een aantal weken getest met "normale" motoren, in ons geval een 8x4 (niet vertimed), een 10x2 (niet vertimed) en met een 12x2 (4mm vertimed) icm IB4200 cellen. Uiteindelijk kwamen wij niet verder dan 6:50 met de 8x4 tegen erbarmelijke rondetijden van 11 sec.
RC indoor Groningen is een snelle 1:10 baan, vergeet dat niet, het vraagt om andere oplossingen.

Uiteindelijk door wat creatief te zijn kwamen we op 9:30 minuten met een rondetijd van 11 sec. A.s. weekend gaan we de overbrenging aanpassen of de motor vertimen om onder de 10 sec te komen.
 
Nismo, spreek je nu ook over 2wd 1:12e auto's ?

even voor duidelijkheid natuurlijk want de aandrijving van een 1:12 is veel efficienter dan die van een 4wd TC
 
Back
Top