Het 1:12 Topic

ligt eraan of er nog rijders zijn voor de WGT 17.5t. Anders wellicht wie weet :D. Lijkt me best leuk om met een oude t-bar auto tussen de nieuwere link auto te gaan rijden. Voor buiten werkt het uitstekend in ieder geval;)

Absoluut, het is ook niet dat het systeem niet meer werkt (want dat hebben we al bewezen buiten). Het is alleen dat de houten afzetting zo onvergevelijk is binnen. En dan heb je maar een klein tikje nodig om hem te breken. Als de auto goed ligt dan gaat het wel...

over de afzetting...tja heb er ook wel wat flexplaten op kapot gereden al moet ik zeggen dat het vorig jaar reuze meeviel. Toen crashte ik een stuk minder ;)

ga je nog iets doen met die andere 1/12 van jou? anders wil ik die wel een keer binnen proberen :p

Laatst bewerkt:
Die BMI bedoel je? Dat is de enige 1/12 inderdaad die nog in elkaar zit. Die mag je binnen best proberen hoor... Geen probleem!

Die houten afzetting met bekleding was funest voor je ophanging(8 gebroken ophangingen). Maar de huidige is veel beter, ik heb er vorig jaar niets op gebroken:p met de CRC genx.

Dus jongens lekker meedoen, gezellig.

We gaan het zien... Eerst het buitenseizoen maar weer afronden en de off-road is er ook nog binnen. Dat is ook erg leuk om te doen...

Ik was vanmiddag even aan het rondsnuffelen in HK en ik kwam het volgende tegen:

[mod]Hoe vaak moeten we nu hier op het forum nog zeggen dat we niks met HK te maken willen hebben? Hoe moeilijk is het nou???[/mod]

Voor het geld hoef je het niet te laten, en over mijn andere Turnigy accu's ben ik ook goed te spreken. Heeft iemand ze al geprobeerd?

Ik ben dus van plan om er een aantal te proberen en zo over te stappen op 1cell lipo. Ik heb de LRP SPX Super Reverse, die volgens de website minimaal 4.8 volt nodig heeft. De SXX kan door met 3.7v. Wat is het probleem met 3.7 v op de Super Reverse? Werkt hij dan echt niet of heeft hij geen ingebouwde booster voor de ontvanger?

En trouwens, voor de motor geldt: 3.900 rpm/v. Als het voltage dan afneemt van 7.2 naar 3.7, betekent dit 50% verlies van snelheid? nee toch?

Wie geeft me een zetje in de goede richting?

Laatst bewerkt door een moderator:
@Pieter: Hoe staat het eigenlijk met die andere 1/12 die zou komen dan? Omdat er nu twee V-dezign V5's komen bij jullie? Is er uitstel op dat andere front???

@robert c: Je hebt denk ik nog nooit een 1/12 zien rijden met 1S lipo of wel? Gaat gewoon bloedjesnel hoor... Don't worry...

[mod]Hoe vaak moeten we nu hier op het forum nog zeggen dat we niks met HK te maken willen hebben? Hoe moeilijk is het nou???[/mod]

Ik zie het hier zovaak voorbijkomen, ook nieuwe topics over hun spullen, en daar lijkt het totaal geen probleem... Niet bewust van enige regelschending.

Sorry hiervoor, zal er rekening mee houden.

Weet iemand t wat betreft die regelaar?

Groetjes

Het komt inderdaad vaak voor en soms kunnen we niet alles weg halen en blijft er wel eens wat staan. Als we dat allemaal weg moeten halen dan hebben we een dagtaak maar elke keer als we iemand het duidelijk kunnen maken dan is dat er weer eentje toch? ;)

Verder gewoon doen die accu hoor denk ik... Lijkt me niks mis mee als je er al goede ervaringen mee hebt met het merk...

Dat van de regelaar weet ik niet...

@Joost,
Van uitstel komt....?

@Robert
Ja in theorie neemt je snelheid af. Dat klopt ook wel, maar het circuit waarop je rijdt is ook ongeveer 3 keer zo klein. Ook moet je niet vergeten dat een 1:12 ongveer 800gram weegt en een toerwaggel 1,3 kilo. Op topsnelheid zegt dat niet zo veel, maar bochtensnelheid en acceleratie wel ;-)
Daar in tegen, door dat een 1:12 lichter is, deze dus minder koppel nodig heeft, zal de motor minder warmte ontwikkelen, waardoor je de eventuele vertiming weer "hoger" kunt zetten, en weer meer snelheid creëert.

Overigens is de kans groot dat je regelaar op 3,7V (4,20 opgeladen) "niet" werkt. Je servo zal heel langzaam zijn, en er is zelfs een kans dat het helemaal niet werkt. Normaal gesproken wordt je electronica gevoed met 5V BEC uit je regelaar, en als jou ontvanger dus niet werkt op 4 volt of minder kan het zijn dat het niets doet...

Groet Robert

Overigens is de kans groot dat je regelaar op 3,7V (4,20 opgeladen) "niet" werkt. Je servo zal heel langzaam zijn, en er is zelfs een kans dat het helemaal niet werkt. Normaal gesproken wordt je electronica gevoed met 5V BEC uit je regelaar, en als jou ontvanger dus niet werkt op 4 volt of minder kan het zijn dat het niets doet...

Groet Robert

Het ging om de vergelijking tussen een 1.12 op 7.2 en niet een tourwagen. Maar ik kan wel wat aan snelheid inleveren eventueel, dat is niet het probleem.
Ik heb overigens ook een losse life accu (7.2v / 200 maH) en een v-booster.

Want als de servo's en de ontvanger het enige probleem zijn, lijkt me dat verholpen?

Alvast bedankt,

Robert

1/12 heeft alleen heel vroeger op 6cellen / 7,2V gereden. Sinds een X aantal jaren reden ze al op 4 cellen / 4,8V en dan is het verschil niet zo groot meer. Zoals Robert K. al zei zijn ze lichter geworden en kunnen we nu vertimen met de BL motoren. Da's de compensatie en dat werkt goed. Geloof me, ze gaan HARD!

1/12 heeft alleen heel vroeger op 6cellen / 7,2V gereden. Sinds een X aantal jaren reden ze al op 4 cellen / 4,8V en dan is het verschil niet zo groot meer. Zoals Robert K. al zei zijn ze lichter geworden en kunnen we nu vertimen met de BL motoren. Da's de compensatie en dat werkt goed. Geloof me, ze gaan HARD!

Ter indicatie, een wheely op gas op een recht stuk is geen probleem :)

Shepherd TeamC Benelux

Het ging om de vergelijking tussen een 1.12 op 7.2 en niet een tourwagen. Maar ik kan wel wat aan snelheid inleveren eventueel, dat is niet het probleem.
Ik heb overigens ook een losse life accu (7.2v / 200 maH) en een v-booster.

Want als de servo's en de ontvanger het enige probleem zijn, lijkt me dat verholpen?

Alvast bedankt,

Robert

Robert

Ik heb zien gebeuren dat mensen zonder booster gingen rijden en na een ronde of 5 stil stonden omdat de ESC in zijn "lipo cut-off" schiet. Maar ik weet niet zeker of het bij de regelaar die jij specefiek opgeeft, ook zo is.
De ontvanger en servo zijn dus niet "helemaal" het enige probleem.

Een booster of ontvanger accu zijn prima oplossingen. Let even op hoe de BEC voeding wordt. Het kan zijn dat je de rode draad uit de servodraad van je ESC moet halen. Probeer het eerst met de rode draad "los gehaald", om te voorkomen dat er dingen in rook op gaan.
Als je geen competitie rijdt, zou ik voor het gemak van een booster gaan.

Groet Robert

Hm, die LiPo cut-off moet wel te omzeilen zijn door hm op 'NiMh competitie' oid te zetten. Zal de handleiding er eens op naslaan. Wel met een timer of iets anders zorgen dat ik de accu niet te leeg rijd. Wil niet de andere componenten perongelijk beschadigd raken.

Ik heb het even nagekeken, de lipo cut-off kan uit als je de '4-6 NiMH racing mode' gebruikt. Nu is de enige vraag nog; wil de regelaar werken bij 1cell?

Ik heb een v-booster, moet die tussen de ESC en de ontvanger of kan je dan geen signaal doorgeven?

Heb vandaag een 1cell accu besteld dus die gaan we proberen zodra die er is.

Moet nu nog een geschikte bandencombo vinden. De Shepherd light medium leken te werken, zowel voor als achter. Maar.. die gaan er uit (toch?). De nieuwe zwarte Shepherds werken met de aanduiding 'shore'. Welke komen overeen? (Jah, ik weet dat er vaker over banden gevraagd is, Jaco pink/ double pink etc.)

Wie o wie?

Back