gefeliciteerd jan! Het was inderdaad een hele gave 2 dagen met hoogtepunten en wat dieptepunten, voor mij althans.
We hadden toch al eens eerder aangegeven dat 1 setje banden niet goed werkt?
. Wellicht met 1 setje gebruiken per heat en wel smeren had je meer kans op de A finale?
Je had het bij de EPS over het feit dat je last had van griprol. Maak de zijkant zachter zodat de voorwielen in de bochten de achterkant niet kan optillen. Je zult wellicht dan wat moeten corrigeren met je andere setup maar dit werkt ontzettend goed tegen grip rol. Met wat hardere achterbanden kun je toch genoeg stuur terug vinden. Overall heb je dan minder slijtage en de auto roteerd veel makkelijker in de bocht wat snellere rondetijden oplevert. Grip is er genoeg dus je komt echt wel weg met hardere achterbanden.
Dat doen wij met onze World gt auto's ook omdat we anders met wat grip ongeacht welke bandencombinatie gewoon op onze dak liggen. (ook mede door de hogere gewicht en in verhouding smallere achterkant). Hoe hoger de grip des te hogere shore banden en zachter de achterkant. De slijtage van de 3 sets lilac achterbanden en de 4 sets lilac voorbanden was voor mij in alle twee de dagen ca. 1mm. Dit is met alle practice ronden, kwalies en finales.
Met lilac achter en voor had ik nog wat last van onderstuur, purple achter en voor zou wellicht wat hogere bochtensnelheid hebben opgeleverd in combinatie met het gebruikte smeermiddel. maar bij de EPS heb ik geen 1 keer een grip rol gehad.
We hadden toch al eens eerder aangegeven dat 1 setje banden niet goed werkt?

Je had het bij de EPS over het feit dat je last had van griprol. Maak de zijkant zachter zodat de voorwielen in de bochten de achterkant niet kan optillen. Je zult wellicht dan wat moeten corrigeren met je andere setup maar dit werkt ontzettend goed tegen grip rol. Met wat hardere achterbanden kun je toch genoeg stuur terug vinden. Overall heb je dan minder slijtage en de auto roteerd veel makkelijker in de bocht wat snellere rondetijden oplevert. Grip is er genoeg dus je komt echt wel weg met hardere achterbanden.
Dat doen wij met onze World gt auto's ook omdat we anders met wat grip ongeacht welke bandencombinatie gewoon op onze dak liggen. (ook mede door de hogere gewicht en in verhouding smallere achterkant). Hoe hoger de grip des te hogere shore banden en zachter de achterkant. De slijtage van de 3 sets lilac achterbanden en de 4 sets lilac voorbanden was voor mij in alle twee de dagen ca. 1mm. Dit is met alle practice ronden, kwalies en finales.

Met lilac achter en voor had ik nog wat last van onderstuur, purple achter en voor zou wellicht wat hogere bochtensnelheid hebben opgeleverd in combinatie met het gebruikte smeermiddel. maar bij de EPS heb ik geen 1 keer een grip rol gehad.
Laatst bewerkt: