Het 1:12 Topic

Euh, Piet laatst mijn computer opgeruimd... en die foto..... die ist nie meer :roll:
Was namelijk niet zo'n hele goede kwaliteit.

Back to 1:12. Nog steeds aan het wachten op mijn Associated RC12R5.... kannie wachten...... :wink:

Groet Robert

Hallo,

Ik ga nu met 1/12 beginnen en het word een 12R5 Die zou in maart uitkomen maar komt er maar niet door. Mijn dealer heeft alvast een besteld. Ga er een checkpoint 19t in stekken die zij echt goed heb die nu in losi jrxs-r en in de t2`007 zitten. Ze kunnen tegen wat temperatuur en gaan hard. En natuurlijk GRP tyers. maar de kleuren van grp en jaco zijn niet gelijk en dat is weer wat nu moet ik ze allemaal proberen! nog iemand tips voor deze banden van grp!

Seeya!

Vraagje voor de Corally rijders onder ons... Ik ben op zoek naar een setje TUBE DAMPERS van o.a. de SP12X...

Deze hebben nummer: #74905 en ik heb er twee nodig. Mogen nieuw of gebruikt zijn...

Joost K.

Vraagje voor de Corally rijders onder ons... Ik ben op zoek naar een setje TUBE DAMPERS van o.a. de SP12X...

Deze hebben nummer: #74905 en ik heb er twee nodig. Mogen nieuw of gebruikt zijn...

Joost K.

Zowww... heeft je vriendin der haar geblondeerd? :)

Waarom geen CRC Joost? Daar loopt de sirup niet uit...

Zowww... heeft je vriendin der haar geblondeerd? :)

Waarom geen CRC Joost? Daar loopt de sirup niet uit...

Hehehe... Tja... Valt hier nog iets zinnigs op te zeggen??? Nee... Doe het ook niet haha...

Die tubes van CRC zijn idd erg goed. Alleen zijn ze dan wel rood... ;-( Lopen die van Corally leeg dan Pieter? Hmmm... Dan misschien toch maar voor de CRC's gaan...

Thanx!

Hehehe... Tja... Valt hier nog iets zinnigs op te zeggen??? Nee... Doe het ook niet haha...

Die tubes van CRC zijn idd erg goed. Alleen zijn ze dan wel rood... ;-( Lopen die van Corally leeg dan Pieter? Hmmm... Dan misschien toch maar voor de CRC's gaan...

Thanx!

Misschien even op ebay kijken. CRC maakt ook producten in het blauw ;) Maar dat zal je uiteraard wel weten :)

Tubes gevonden, of eigenlijk aangereikt gekregen van Pasqual warvoor mijn dank... Ik ga met de tijd nog wel even op zoek naar losse blauwe sleeves van CRC maar voor nu is de werking belangrijker dan de kleur...

@ SV-Racing: Ik heb binnenkort nog een aantal onderdelen over van de RC12L4... Interesse?

Cocept car 1/12

Ben al een tijd bezig met een ontwerp voor een 1/12 auto

uitgangspunten zijn :

-minder onderdelen
-centrale positie accu
-betaalbare materialen
-gemakkelijke setup

Hier het eerste rijdende prototype.

SS850511.jpg

SS850512.jpg

SS850513.jpg

SS850513.jpg

Het rijden gaat redelijk maar op hogere snelheden word de auto onrustig.
Ik ga er vanuit dat ik voor meer demping moet zorgen en
waarschijnlijk ook minder zachte vering.

De motormount kan ook nog wel wat dunner en lichter,
hoewel het totaalgewicht op 858 gram niet slecht is.

Ik heb hem gezien Oscar en op zich ziet het er best goed uit... Mijn punt van kritiek is dat het chassis eigenlijk één deel is en als dat breekt kan je een compleet nieuwe auto gaan opbouwen...

Er zal zeker iets van een demper bij moeten om hem stabieler te maken... Maar het freeswerk is weer als van ouds goed...

Joost.

p.s. PM nog gehad als we het toch over frezen hebben???

Ziet er gaaf uit Oscar,

Maar zoals je zelf al aangeeft erg "wiebbelig".
Ik vraag me dan ook af of de achterste cel (bij de motor) genoeg ondersteuning heeft, en deze op kleine hobbeltjes niet tegen de grond aan gaat zitten klapperen?

En het lijkt me dat links (veel) meer gewicht heeft dan rechts??

Groet Robert

Back