Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Van 't weekend een probleem met de raider xl van men zoontje.
Als je de gashendel los liet stopte de raider niet onmiddelijk,terwijl de hendel goed terug gaat,dus dat zou het probleem normaal gezien al niet zijn.
Dan eens bij het bekijken van het geheel naar de buggy,(rode lichtje brandde aan de esc,wss van het aangeven van de batterij plat) zonder iets te doen begon de buggy volgas te rijden voor een aantal meter :eek:
Wat zou dit kunnen zijn?

Ga van de week eens kijken of dit nog altijd zo is,maar stel de vraag toch al maar even...
 
Wellicht problemen met je regelaar, vocht in gekomen wellicht? Kijk of je hem opnieuw calibreren. Zender en ontvanger nalopen, batterijen opgeladen?,
 
Regelaar is waterdicht!

Ik denk aan vier dingen:

1. Regelaar defect
2. De ontvanger opnieuw paren (bind) met de zender
3. Esc opnieuw kalibreren zeker de moeite van het proberen waard!
3. Zender mogelijk defect?

Op 2.4Hhz is interferentie/storing een zeldzaamheid, maar kan voorkomen.
 
Heb gisteravond nog eens geprobeerd. En begint echt vanzelf te rijden en het stuur reageert totaal niet.

Zal inderdaad eerst eens proberen nieuwe batterijen in de zender te steken
En om dan eens te kijken om terug te resetten.
Als de zender defect zou zijn,zal het normaal wel garantie moeten zijn.
Maar ga eerst de rest proberen.

Vocht is het al zeker niet...
 
Heb gisteravond nog eens geprobeerd. En begint echt vanzelf te rijden en het stuur reageert totaal niet.

Zal inderdaad eerst eens proberen nieuwe batterijen in de zender te steken
En om dan eens te kijken om terug te resetten.
Als de zender defect zou zijn,zal het normaal wel garantie moeten zijn.
Maar ga eerst de rest proberen.

Vocht is het al zeker niet...

Betreft het hier nog een originele Arrma stuurservo?
 
Het is de originele stuurservo van mijn typhon die er verlopig nog insteekt.
De zijne werkte niet meer en heb ondertussen een nieuwe terug gekregen die ik er nog terug moet in plaatsen.
De Raider XL is het chassis van de Arrma 2WD wagens, met 3650 motor en 2 tot maximaal 3S.
Ook de servo is veel kleiner en lichter.
Hoe heeft u de 1/8 schaal Typhon stuurservo erin gekregen? Ik snap het niet.

De originele Arrma servo die in de Raider XL hoort is een ADS-7 zo uit mijn hoofd.
Deze staat er bekend om dat er een fout in het elektronische circuit kan zitten wat de Esc. in het beste geval rare dingen laat doen, in het ergste geval de Esc. defect kan maken.
Mijn zwager heeft dat gehad, en vele anderen!

Echter de ADS-15M servo uit de Typhon past nooit in de Raider XL?
 
De Raider XL is het chassis van de Arrma 2WD wagens, met 3650 motor en 2 tot maximaal 3S.
Ook de servo is veel kleiner en lichter.
Hoe heeft u de 1/8 schaal Typhon stuurservo erin gekregen? Ik snap het niet.

De originele Arrma servo die in de Raider XL hoort is een ADS-7 zo uit mijn hoofd.
Deze staat er bekend om dat er een fout in het elektronische circuit kan zitten wat de Esc. in het beste geval rare dingen laat doen, in het ergste geval de Esc. defect kan maken.
Mijn zwager heeft dat gehad, en vele anderen!

Echter de ADS-15M servo uit de Typhon past nooit in de Raider XL?

En toch steekt hij erin.
In mijn typhon zit nu een savöx,en de ADS-15M had ik hersteld en die zit nu in de Raider, omdat die van hem kapot was.,en daar hebben we een nieuwe onder garantie gekregen,maar nog niet veranderd ondertussen omdat die ADS-15M zijn werk doet op de Raider.
De Raider is toch ook 1/8?
 
Heb eens nieuwe batterijen in de controller gestoken,en dat is het dus al niet.
Nu heb ik wel gemerkt dat het lichtje van de esc altijd rood brand???
En opnieuw binden hoe moet ik dat doen?
 
En toch steekt hij erin.
In mijn typhon zit nu een savöx,en de ADS-15M had ik hersteld en die zit nu in de Raider, omdat die van hem kapot was.,en daar hebben we een nieuwe onder garantie gekregen,maar nog niet veranderd ondertussen omdat die ADS-15M zijn werk doet op de Raider.
De Raider is toch ook 1/8?
Ze noemen hem 1/8 maar is toch echt gebaseerd op het 1/10 chassis.

Het is goed mogelijk dat de zware servo de esc's BEC heeft overbelast. En dan is hij stuk!
Heb ik ook gehad door er een te zware (te zwaar in de zin van teveel stroom trekken) Sävox in te zetten.

De 85BLX esc kan continue 2.0A leveren op 2S.
Die van de 185BLX esc doet volgens mij 5.0A
 
Ze noemen hem 1/8 maar is toch echt gebaseerd op het 1/10 chassis.

Het is goed mogelijk dat de zware servo de esc's BEC heeft overbelast. En dan is hij stuk!
Heb ik ook gehad door er een te zware (te zwaar in de zin van teveel stroom trekken) Sävox in te zetten.

De 85BLX esc kan continue 2.0A leveren op 2S.
Die van de 185BLX esc doet volgens mij 5.0A

Dat vind ik minder goed nieuws!
Die servo steekt er anders toch al een goed half jaar in...
Zou ik dat onder garantie kunnen claimen denk je?
Of zouden ze dat zien?
 
Dat vind ik minder goed nieuws!
Die servo steekt er anders toch al een goed half jaar in...
Zou ik dat onder garantie kunnen claimen denk je?
Of zouden ze dat zien?
Bij ons duurde het ook best een paar maanden voordat de esc door de servo de geest gaf. Immers een servo vraagt niet continue om vermogen. Dat gaat in pulsen, momenten.

Omdat je niet de juiste componenten bij elkaar hebt gedaan zul je geen garantie kunnen claimen. Proberen kan altijd.
 
Ik zal hem is een keer opnieuw proberen te binden,en als dat niet lukt is het over and out voor de esc.
Weeral iets bijgeleerd...
Het blijft een dure hobby. Ik ben ook al toe aan de derde Esc :(
De laatste was een dure 120A versie...die heeft het 1 rit uitgehouden. En net buiten de garantie...(mijn schuld, te lang gewacht)
 
Het blijft een dure hobby. Ik ben ook al toe aan de derde Esc :(
De laatste was een dure 120A versie...die heeft het 1 rit uitgehouden. En net buiten de garantie...(mijn schuld, te lang gewacht)

De derde al? Hoe komt het dan dat die het zo vlug begeven?
Inderdaad,daarom hoop ik als het opnieuw binden niet lukt,ik toch een nieuwe onder garantie kan claimen.
Principe wel denk ik,omdat ze niet weten dat het door een te zware servo komt...
 
De derde al? Hoe komt het dan dat die het zo vlug begeven?
Inderdaad,daarom hoop ik als het opnieuw binden niet lukt,ik toch een nieuwe onder garantie kan claimen.
Principe wel denk ik,omdat ze niet weten dat het door een te zware servo komt...
Was ws. een defect fabriek af, of de brushless motor is niet goed.
Was net een maand te laat voor garantie. Tja, gewoon geen tijd gehad om hem echt eens goed te testen.

Inmiddels rij ik rond met een sensored brushless set. En dat rijdt toch fijner moet ik zeggen. Wel niet meer waterproof.
 
Was ws. een defect fabriek af, of de brushless motor is niet goed.
Was net een maand te laat voor garantie. Tja, gewoon geen tijd gehad om hem echt eens goed te testen.

Inmiddels rij ik rond met een sensored brushless set. En dat rijdt toch fijner moet ik zeggen. Wel niet meer waterproof.
Zit daar zoveel verschil in,in rijden dan?
Wat is het verschil dan juist?
 
Ga ik eens bekijken...
Maar ik weet niet hoe het bij Arrma is,vind er niets van,maar ik kan toch vrij traag vertrekken.
 
Ga ik eens bekijken...
Maar ik weet niet hoe het bij Arrma is,vind er niets van,maar ik kan toch vrij traag vertrekken.
Inderdaad doet de standaard BLX het uitstekend uit stilstand! Ik zou alleen sensored adviseren als je er ook mee raced zoals ik. Voor "bashen" is een waterproof sensorless zoals de BLX systemen prima!
 
Back
Top