Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Dag Ruud, ja, zo aan de binnenkant van 't wiel zo'n 6 kant moertje als het ware waar het wieltje overvalt. Daar ben ik oo niet zo bang voor meer de offset. bij de meeste straatwielen zie je van die wielen waar de bevestiging meer naar buiten zit. Wil voorkomen dat ik wielen koop die tegen de body of wielophanging aanloopt. Ik ga eens naar de merken kijken die jij noemt, dat helpt mij alweer!
 
Anders krijg je te zware sloffen zodat de aandrijflijn en misschien motor plus esc het moeilijk kunnen krijgen. Daarom je hele zooi wat terugschroeven. Door grotere banden gaat je wagen ook weer sneller dus dat moet je compenseren. Al denk ik dat je met zulke maat banden niet sneller zult gaan aangezien ze balloonen.
 
Wat is de reden dat je anders moet vertanden als je breder banden plaatst?

Breder zal niet zo heel veel schelen, wel iets uiteraard, maar als je veilig vertand zou dat geen probleem mogen zijn, het gaat meer om een grotere diameter.
Dan krijgen je motor en ESC het moeilijker, daardoor moet je wat terug vertanden.

@frankdg : Oké, ik dacht dat de offset in 1:10 wel vrij standaard was, maar ik zit niet echt veel meer in de RC helaas, dus ik kan het mis hebben hoor!
Als ik op de twee velgen van Proline let zijn de spaken van de F11 wel verder naar buiten, maar de aansluiting zit daar wel een heel stuk achter, dus ik denk niet dat het heel veel scheelt.

http://www.prolineracing.com/wheels/f-11-2.8-traxxas-style-bead-black-wheels/

https://www.prolineracing.com/tires...tires-mounted-on-desperado-black-rear-wheels/

Ik zie dat de basher wielen 2.8 zijn, dus dat zou even na kunnen kijken voor de zekerheid, het gaat om de diameter van de velg, die is 2.8 of 2.2 inch.
 
Nogmaals dank Ruud! Uiteindelijk heb ik het online niet aangedurfd, bang dat ik iets zou kopen wat niet past. Nu 2 wieken gekocht bij de lhs, een mij onbekend merk. Ik ga eens kijken hoe ze het houden en anders toch eens bij die medial pro gaan kijken.
 
Breder zal niet zo heel veel schelen, wel iets uiteraard, maar als je veilig vertand zou dat geen probleem mogen zijn, het gaat meer om een grotere diameter.
Dan krijgen je motor en ESC het moeilijker, daardoor moet je wat terug vertanden.

Overlaatst heb ik voor mijn zoontje zijn raider xl ander banden geplaatst van medial pro. Buiten dat ze breder zijn is de omtrek volledig hetzelfde,enkel nu ik dit las,ben ik naar de velgen gaan kijken,en die zijn idd wel groter.
Hij rijd hier al een paar weken mee,maar vorige week wou de auto niet meer vooruit. De wielen draaide alleen nog maar als ik ze van de grond hield.

Bleek dat er één van de tandwielen in de gearset niet echt recht meer waren,waardoor de boel blokkeerde en de diff in werking kwam waarschijnlijk.

Zou dit echt dan door die groter velgen komen? De auto leek me toch niet sneller te gaan. Of misschien puur toeval?
 
Dat komt omdat de laatste versies van de Raider XL helaas "composiet" tandwielen hebben in de gearbox i.p.v. metalen zoals de vorige versies.
Al veel ellende over te lezen op het Arrma forum!
Helaas (nog) geen upgrade set te koop.
Dat komt niet door die wielen, maar door de matige kwaliteit van de tandwielen.
Ik heb ook Medial Pro's onder onze beide Fury's, zijn top!
Enige nadeel is dat ze kant en klaar gelijmd te koop zijn, helaas niet los
 
De diameter van de velg maakt niet uit, als de omtrek van de band, of de buitendiameter van de band ( hetzelfde ) hetzelfde is, dan hoef je niet anders te vertanden.
Als ze veel breder zijn, of een agressief loopvlak hebben, zoals de Proline Badlands, dan zou ik het wel even in de gaten houden.

@ FrankDG : Dat is nog beter inderdaad, ik heb geen ( echte ) LHS helaas, dus daar had ik niet aan gedacht, sorry.
Welk merk gaat het om als ik vragen mag?
 
Hopelijk gebeurd dit niet teveel,want bij de raider moet je de hele achterkant uiteenhalen om aan de gearbox te kunnen,dat is bij mijn typhon gelukkig wel anders...

Over die medial pro's ben ik ook zeer tevreden.
En moet zeggen met de traxxas shocks,goede wegligging,en hetgeen ik heb kunnen verstevigen aan de raider,nog maar weinig kapot meer gegaan.

Enkel heb ik al een tijdje bepaalde onderdelen besteld gewoon voor in reserve te hebben,maar willen maar niet binnen komen,en de winkel krijgt ook maar geen bevestiging.
 
Dag Ruud, het merk Integy. Nu had ik gisteren m'n schokdemper helemaal schoongemaakt, afgevuld (leve youtube) in elkaar gezet en weer gemonteerd. Nieuwe wieltjes erop gezet.... nu zou je verwachten als je banden op velgen koopt, dat deze gelijmd zitten (in mijn optiek in ieder geval)... Bij de 2e 20 meter in de tuin vloog er al een band door de lucht... Moet nog lijmen dus. Verder maakt mijn auto soms een raar geluid bij wegrijden (en rijd ie niet of niet vlot weg). Heb er een filmpje van gemaakt. De eerste keer dat ie dat geluid maakte heb ik het dekseltje weggehaald waar het grote tandwiel en de pinion achter zit, die lijken goed te zitten. Moet ik denken jullie de versnellingsbak open maken...? Of geen zorgen maken want dit is de slipperclutch? Zie:
 
Er gaan geruchten dat het moederbedrijf van Arrma in de financiële problemen zit, wat verband zou hebben met de (internationale) leveringsproblemen. Er loopt een heel topic over: https://arrmaforum.com/threads/arrma-going-bust.3494/unread

Dat zou een groot probleem zijn moest het echt onderuit gaan.
Maar we weten ook dat dit niet zomaar zal gebeuren,en dat zo'n zaken in sommigen gevallen worden overgenomen.

Maar stel nu dat het gebeurd,dat het onderuit gaat en het merk verdwijnd. Zou dit dan echt concreet het einde van arrma zijn,of zouden ander bedrijven onderdelen gaan produceren?

Anders hebben wij arrma owners een serieus probleem...!
 
Dag Ruud, het merk Integy. Nu had ik gisteren m'n schokdemper helemaal schoongemaakt, afgevuld (leve youtube) in elkaar gezet en weer gemonteerd. Nieuwe wieltjes erop gezet.... nu zou je verwachten als je banden op velgen koopt, dat deze gelijmd zitten (in mijn optiek in ieder geval)... Bij de 2e 20 meter in de tuin vloog er al een band door de lucht... Moet nog lijmen dus. Verder maakt mijn auto soms een raar geluid bij wegrijden (en rijd ie niet of niet vlot weg). Heb er een filmpje van gemaakt. De eerste keer dat ie dat geluid maakte heb ik het dekseltje weggehaald waar het grote tandwiel en de pinion achter zit, die lijken goed te zitten. Moet ik denken jullie de versnellingsbak open maken...? Of geen zorgen maken want dit is de slipperclutch? Zie:

Mij lijkt het inderdaad dat er iets blokkeerde.
Best dat je de gearbox nakijkt,voor je alles van je tandwielen aan gort rijd.
 
Net een maat van mij gesproken die al wat langer RC als hobby heeft. Die verwacht dat het "gewoon" het motortje is dat z'n stroom niet goed krijgt vanwege dat de magneetjes net niet goed staan ofzo, hoop dat ik het goed uitleg.
 
Ik heb dit ook regelmatig gehad bij mijn Granite BLX, nadat ik noodgedwongen mijn ESC heb vervangen is het bij mij niet meer voorgekomen.
 
ahhh... ik ga er dan toch eens een mail aan de leverancier aan wijden... Zie dat die ESC rond de 95 euro zit, duur apparaatje. Heb jij toen een originele teruggeplaats of eentje van een ander merk/type (geen idee of dat kan) ?
 
Ik heb er nu de Absima A10 v2 inzitten. Deze heeft wel minder instelmogelijkheden, maar tot nu toe werkt het prima (getest met 2S en 3S Lipo).
 
Vandaag ff een speedrun gedaan met NiMH accu. Ook met 2s Lipo, daarmee ging ie ongeveer 1kmh zachter mee. Die Lipo was al een wat oudere accu.

Toch wel lekker vlot, jan niet wachten tot m'n nieuwe 2s en 3s Lipo binnen zijn
 

Bijlagen

  • IMG_9097.JPG
    IMG_9097.JPG
    100,5 KB · Weergaven: 168
Back
Top