Het brommer topic.

je moet wel even kijken wat je koopt.
sommige cillinders passen namelijk niet zomaar op het blok, trwouens 70cc op een snor is wel ziek hard ;).

ik heb ook al geinformeerd welke er op mijn blok passen , tja snelheid is leuk maar duur maar de tomos ga ik meer voor vrije tijd houden komt als het goed is eind van het jaar een zip sp bij =D

nieuwe foto's:

1306477749-630.jpg

1306477804-730.jpg

Moet er nog op gezet worden:

1306477850-710.jpg

updatje na lange tijd,

1314397724_5_ZzE6.jpeg

Gilera ice spatbord
chrome carterkap
traanplaat
zijstandaard
malossi koppeling
sito plus uitlaat
ledachterlicht
yss 310 veer
stickers eraf
knipperlichtglaasjes voor vervangen
nog hele was lijst maar dat komt wel een keertje;)

517710677_5_-Uhk.jpeg

dat was hij,de rechtse hij ging weg omdat hij gaar was en ik er geen zin meer in had

laatste set-up

stage6 racing70
mhr team 06 pijp
hpi
p1 p10 as
kiesler wig
mhr pia spruit
21mm dell
vl-12
polini speed control
torque driver)

filmpje van de eerste slok benzine van de 21 mm ,met wig, hierna is hij verkocht in onderdelen

Laatst bewerkt door een moderator:
hoezo dat nou weer? scooter valt onder de norm "brommer" :rolleyes:

edit: of bedoel je

brommer
[zelfstandig naamwoord]• fiets met lichte motor erop
vb:als je zestien bent, mag je op een brommer rijden

tja, kansloon kun je niet worden dat ben je gewoon ;)

Laatst bewerkt:
hoezo dat nou weer? scooter valt onder de norm "brommer" :rolleyes:

Hier verwar je brommer met bromfiets!
Een brommer is meer metaal dan plastic en start je met de kickstart!
Een scooter valt onder de therm bromfietsen, maar is nog geen brommer vanwege de overdosis plastic!

een scooter start je ook met de kickstart hoor

en een scooter zit niet voor niks plastic op, stroomlijn zodat je harder kunt. maar daar hebben de gemiddelde brommer rijders geen behoefte aan want 9/10 rijden netjes 45 :rolleyes:

een scooter start je ook met de kickstart hoor

en een scooter zit niet voor niks plastic op, stroomlijn zodat je harder kunt. maar daar hebben de gemiddelde brommer rijders geen behoefte aan want 9/10 rijden netjes 45 :rolleyes:

scooter gaat toch niet harder, je heb met die vario bende al gauw 70cc nodig om een beetje hard te gaan...

Jij weet echt niet waarover je praat.

mijn brommer kun je ook electrisch starten hoor, dus wat dat betreft helemaal gelijk aan scooter ;).

maa er is wat verschil, scooters zijn vaak watergekoeld en een stuk makkelijker op te voeren als brommer.
watergekoeld 50cc presteerd ook beter als een luchtgekoelde.
ik heb 65cc grotere carb en powerfilter en nog haald een iemand uit mijn klas me in met zijn scooter (deze heeft 50cc en snelle uitlaat).

en een scooter zit niet voor niks plastic op, stroomlijn zodat je harder kunt

Hetzelfde heb je ook bij brommers, die zijn een stuk smaller wat weer een hoop minder luchtweerstand betekend en je uiteindelijk ongeveer gelijk uitkomt!

watergekoeld presteerd ook beter als een luchtgekoelde.

Ook lang niet altijd waar!
Met mijn luchtgekoelde 70cc malossi sport trok ik een watergekoelde 70cc malossi sport dik eruit! En eenmaal op top kwam hij er maar net voorbij!

Laatst bewerkt:
niet altijd, andere poelie en waarschijnlijk was hij nog sneller en trok hij sneller.

maar goed daar zit wel wat verschil in water koelt gewoon beter en hoe meer koeling destebeter de prestatie.
daarna bouw van de cillinder grote spoelpoorten uitlaatpoort etc.

iedergeval 70cc op een scooter, zit je al snel aan beste snelheden.

70 a 75 vind ik echt hard zat man je weet niet waar je blijft als je met 90 onderuit gaat. (met 75 ook niet maar dat terzijde).

Laatst bewerkt:
niet altijd, andere poelie en waarschijnlijk was hij nog sneller en trok hij sneller.

Was de scooter van een maat, setup op uitlaat na hetzelfde, goed te vergelijken dus!

maar goed daar zit wel wat verschil in water koelt gewoon beter en hoe meer koeling destebeter de prestatie.
daarna bouw van de cillinder grote spoelpoorten uitlaatpoort etc.

Fout; waterkoeling koelt idd beter, maar zolang de poorttiming van een AC en een LC hetzelfde zijn presteren ze ook nagenoeg hetzelfde!

je weet niet waar je blijft als je met 90 onderuit gaat. (met 75 ook niet maar dat terzijde).

50 meter verderop ;)

mijn brommer kun je ook electrisch starten hoor, dus wat dat betreft helemaal gelijk aan scooter ;).

maa er is wat verschil, scooters zijn vaak watergekoeld en een stuk makkelijker op te voeren als brommer.
watergekoeld 50cc presteerd ook beter als een luchtgekoelde.
ik heb 65cc grotere carb en powerfilter en nog haald een iemand uit mijn klas me in met zijn scooter (deze heeft 50cc en snelle uitlaat).

Hetzelfde heb je ook bij brommers, die zijn een stuk smaller wat weer een hoop minder luchtweerstand betekend en je uiteindelijk ongeveer gelijk uitkomt!

Je hebt verschillen in brommers, er zijn racers, crossers, tomosjes enzo.
dus dat is allemaal heel verschillend

Ook lang niet altijd waar!
Met mijn luchtgekoelde 70cc malossi sport trok ik een watergekoelde 70cc malossi sport dik eruit! En eenmaal op top kwam hij er maar net voorbij!

Was de scooter van een maat, setup op uitlaat na hetzelfde, goed te vergelijken dus!

Een uitlaat is HEEL belangrijk bij een 2takt, dus jouw uitlaat zou dus beter zijn.

Dan kun je waarschijnlijk je vel met een plamuurmesje van de weg af schrapen...

eigenlijk is dat wel een beetje het hele verhaal ja.

maar voor een scooter betaal je vaak wel meer als een tomossje maar een scooter is ook gewoon meer uit te halen.

eigenlijk is dat wel een beetje het hele verhaal ja.

maar voor een scooter betaal je vaak wel meer als een tomossje maar een scooter is ook gewoon meer uit te halen.

Meneer heb jij een membraan cilinder? Dat scheelt ook weer he. En misschien is jou cilinder veel meer op koppel gebouwd (automaat) dan op puur snelheid. Dat tupperware heeft toch een vario en dan is het niet zo belangrijk.

Zelf vind ik scooters niks aan, alleen die extreme sprinters vind ik wel wat hebben maar dat is puur om de techniek, doe mij maar een mooie schakel, ook leuker rijden :o

Back