Het brommer topic.

eigenlijk is dat wel een beetje het hele verhaal ja.

maar voor een scooter betaal je vaak wel meer als een tomossje maar een scooter is ook gewoon meer uit te halen.

ja, je kan waarschijnlijk meer uit een scooter halen dan uit een tomos.
maar je kan weer meer uit een schakel halen dan uit een scooter.
 
idd, ik denk dat de schakel wel op nummer 1 staat.
ze trekken als de bliksem op door de versnellingen en ze lopen al redelijk snel door maar een klijn aantal dingen te doen.

ik zelf heb een membraam cillinder ja.
tog zijn die klijne vespa,s (cau,ci) nogwel het leukst.

echt ontzettend simppele blokjes die eenvoudig te tunen zijn met je dremel :).
brommers is tog meer mijn ding dan scooters denk ik.
 
ik heb sinds 2 weken een puch maxi S 8-)

de blauwe is van mij (met de schuimfilter) en de ander is van een vriend.

1319472962_5_PYLx.jpeg


1319472964_5_qGVk.jpeg


1319472966_5_5Jgr.jpeg


omschrijving/setup :

allebei standaard (foto's hierboven)
50cc , 12mm bing , Bullet uitlaat , Kickstart blok.
 
Laatst bewerkt:
ik heb sinds 2 weken een puch maxi S 8-)

de blauwe is van mij (met de schuimfilter).

1319472962_5_PYLx.jpeg


1319472964_5_qGVk.jpeg


1319472966_5_5Jgr.jpeg


omschrijving/setup :

allebei standaard (foto's hierboven)
50cc , 12mm bing , Bullet uitlaat , Kickstart blok.

Hee die ken ik van het puch forum volgens mij, mooi ding :o
Het idee was dat ik deze zomer een puchje voor naast mijn honda zou op gaan bouwen maar ik vrees dat dat er niet meer van gaat komen.. erg leuk spul is het :)
 
haha ja de bullet uitlaat.

die heb ik ook onder mn brommer hangen maar er zit nu een kier voor de demper waardoor de brommer niet zo stil is.
even keer popnagels uitboren en metaal iets verzetten en weer vast nagelen.
maar voor 3 tientjes verwacht je ook geen kwaliteit.
 
Ook lang niet altijd waar!
Met mijn luchtgekoelde 70cc malossi sport trok ik een watergekoelde 70cc malossi sport dik eruit! En eenmaal op top kwam hij er maar net voorbij![/QUOTE]

Dat heeft met afstelling te maken en je setup, niks met ac of lc. LC koelt beter en is stiller meer niet
 
Nutteloze discussie gebasseerd op ieder zijn eigen mening.

Iig gaat mijn hard harder slaan van een brommer van voor 2000.
Honda's, Kreidler, Zundapp, Puch, Oude Tomossie's, Hercules, Yamaha, Kawasaki ,etc....

Iig is het wel feit dat je met een schakelbrommer veel meer kan als met een brok plastic.
Gaat makkelijker harder, veel leuker sleutelen( eerst half uur lang kappen eraf trekken eerder dat je je carbu kan verwijderen nog ik geen sleutelplezier)

Verder zijn er wel scooters die ik netjes vind, Peugeot Jetforce vind ik er IMO wel netjes uit zien, mits ie gewoon strak ik.
Ok, dingen zijn een drama om aan te sleutelen, met name de TSDI.
Enorme brake kwaliteit van Peugeot is dat.
 
Leg dat maar eens uit...

een ac koelt met de vin en deze zal ten alletijden meer vermogen verbruiken dan het soepenradje van een lc, een lc heeft zo weinig weerstand dat je gewoon met een simpele 12v waterpomp, (bosch,reich etc)een prima koeling hebt.

en bij deze stop ik erover omdat er altijd kleuters zullen blijven staan

Mvg
 
Mijn brommer bromt niet, t'is een fiets! :lol: En het leuke is: Ik ga ermee even hard als een (niet al te snelle) brommer. Mijn bovenbeenspieren zijn nogal stevig omdat ik al zo'n zeven jaar trappen op en af ren (gemiddeld vier treden per seconde). Ik doe dat zo'n veertig keer per dag. Mijn "brommer":

39740.jpg


Het handvat van het slot is alleen rood bij mij! :lol:

PS: twee kinderen uit mijn klas (ook 12) hebben een echte brommer.:?
 
Back
Top