Aangaande de dax:
Toch even een ander filmpje neergezet.. me kenteken plaat was wel erg goed te zien...
Nu opgelost...
.
.
.
Vandaag ook de restrictie verwijderd van me spruitstuk...
Bleek ik dat ik het nieuwe type had, dus niet met geperste ringen van koper, maar compleet gegoten spruitstuk met "bonus" restrictie..
Spul in de freesbank gezet en uitgefreesd.. Standaard 7mm Spruitstuk. Carb is 16 tot op sommige punten 16,5 mm. Dus maar evne de slijptol erin, en mooi rond gemaakt op strak 16,5mm gedaan met dus vloeinde verloop, en de cylinder tot 17mm,(want gat in cylinfder is ook "maar"17mm) met wederom vloeiende overgangen.
Daarna alles gepolijst van de binnenkant van spruitstuk, voor soepele stroming, kost je een 5 uurtjes prutsen maar het resultaat mag er zijn... Zal voor de prestatie geen bal uit maken, maar voor het gevoel des te meer... Hij gaat zeker 1km harder in me hoofd!!!
Meteen ook1 tandje meer gegeven op de voortandwiel, en en 10 maten grotere sproeier.. Van 60 standard, naar nu 70!. In midden gebied is er een miniem prutteltje,en ook maar heel af en toe. Dus de gasnaald kan iets verder naar onderen vermoed ik, maar laat het eerst zo staan..
Zit nog maar op 310 kilometer, dus we doen nog rustig aan, maar het blokje loopt zoveel mooier nu. Hij hapt niet meer naar lucht... Top zit, toen hij goed warm gereden was,nu op 55.6km gps. Vermoed dat dat nog wel naar de krap 60 gaat as ik verder geraak met inlopen.
Mischien voor wat meer trekkracht een grotere carb, maar de snelheid vindt ik precies goed zo... Eerst even goed verder met inrijden..
Morgen de olie verversen,en kleppen controle...