Het brommer topic.

Klopt idd... Die trok je in de neutraal door de toeren teller, echt bizar....
Staat me iets van bij... Ooit eens op youtube gezien , als bewijs...

Ok, maar je hebt het over standaard ontgrenst al BOVEN de 100. Dit zijn trouwens ook niet de cllinders die doorgaans worden gemonteerd op een tzr. En we ontgrenzen alleen, dus geen andere uitlaat, tandwielen, of carb.

Aangaande de dax:

Toch even een ander filmpje neergezet.. me kenteken plaat was wel erg goed te zien...

Nu opgelost...

.
.
.
Vandaag ook de restrictie verwijderd van me spruitstuk...
Bleek ik dat ik het nieuwe type had, dus niet met geperste ringen van koper, maar compleet gegoten spruitstuk met "bonus" restrictie.. :(

Spul in de freesbank gezet en uitgefreesd.. Standaard 7mm Spruitstuk. Carb is 16 tot op sommige punten 16,5 mm. Dus maar evne de slijptol erin, en mooi rond gemaakt op strak 16,5mm gedaan met dus vloeinde verloop, en de cylinder tot 17mm,(want gat in cylinfder is ook "maar"17mm) met wederom vloeiende overgangen.

Daarna alles gepolijst van de binnenkant van spruitstuk, voor soepele stroming, kost je een 5 uurtjes prutsen maar het resultaat mag er zijn... Zal voor de prestatie geen bal uit maken, maar voor het gevoel des te meer... Hij gaat zeker 1km harder in me hoofd!!!

Meteen ook1 tandje meer gegeven op de voortandwiel, en en 10 maten grotere sproeier.. Van 60 standard, naar nu 70!. In midden gebied is er een miniem prutteltje,en ook maar heel af en toe. Dus de gasnaald kan iets verder naar onderen vermoed ik, maar laat het eerst zo staan..

Zit nog maar op 310 kilometer, dus we doen nog rustig aan, maar het blokje loopt zoveel mooier nu. Hij hapt niet meer naar lucht... Top zit, toen hij goed warm gereden was,nu op 55.6km gps. Vermoed dat dat nog wel naar de krap 60 gaat as ik verder geraak met inlopen.

Mischien voor wat meer trekkracht een grotere carb, maar de snelheid vindt ik precies goed zo... Eerst even goed verder met inrijden..

Morgen de olie verversen,en kleppen controle...

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is bijna zover nog een paar uur en dan heb ik me theorie examen.

2000 is voor een nieuwe scooter net te weinig aangezien me ouders niet willen dat ik een 2dehandse haal

@ emil,

500 Km is wel heel erg veel voor het inrijden hoor! Na 100 Km kun je hem al eens een paar seconde lekker op top laten brullen en rustig terug naar de helft van je toerengebied. Na 150 a 200 Km is hij in principe ingereden. Er zijn verschillende meningen over het inrijden. De meest voorkomende is altijd wel zoals ik het hier heb uitgelegd. Ook niet al teveel op een bepaald toerental blijven hangen aangezien je dan een ''luie'' cillinder creëerd. Zo doe ik het in ieder geval altijd met inrijden. Misschien heb je er wat aan,

Grt

Thnx,

Ik ben bekend met inrijden, en de methodes...
Ik hanteer geen vaste waardes, (wel de eerste 250 kilometer, varierend qua toerental, niet volgas,en slechts bij goede warme motor, na een half uur even los trekken om luie cylinders te voorkomen)maar luister verder goed naar het blok...;) Veel schakelen,vlot door alle versnelligen, en niet te zwaar, maar ook zeker niet te licht belasten. Dat iig de eerste 250 km.

Enfin,
Tis en blijft een chinees met ruwe afwerking, in boekje staat tot 1600km inrijden, ha zal wel tot 160 moeten zijn ;)

Bij olie-verversen zag ik de schraapselstjes, echt in het karter liggen... Mooie kliene/fijne stukjes metaal. Dus deze vroegtijdige olie wissel was nog niet zo vroegtijdig ;) Dit blok heeft geen oliefilter, en bak en motor olie worden gedeeld.. Dus ja ik denk dat ik wel tot de 500/600 kilometer mag (wat betreft inrijden). Klep speling was in orde,dus volgende olie wissel en kleppen controle bij de 500 kilometer...

Laatst bewerkt:
Dat is idd een vrij lange tijd!

Bij mij was het volgens mij nog geen week later. Het idee achter het gigantische bedrag voor het rijbewijs, heeft blijkbaar toch noch net zo veel mensen doen laten komen voor het halen van het rijbewijs.

Bedankt iedereen, net bij een scooter winkel geweest waar me ouders zonder toestemming van mij een scooter hebben besteld die ik eigenlijk niet wou nu zit ik er aan vast, wou een yamaha aerox krijg een zip met sp kappen wat bij die winkel de zip bos special heet.

Back