Het brommer topic.

idd, soms heb je een aardige agent die vraagt hem zelf te verwijderen en krijg je geen boete voor je begrenzer. Als je pech hebt geven ze een boete voor de snelheid en de begrenzer.

Ik heb nu een lekker stil uitlaat pijpje, en vooral mooi geluid ,die toch heel goed trekt op mn 70cc. Precies goed, trekt nu +- 70 op top en trekt normaal op.
 
Stil ?, das voor mietjes! ;)


Me daxje met een NHRC ALU upswept, met en zonder db killer...
Int echt is het veel zwaarder qua geluid....
 
Laatst bewerkt:
Het examen duurt nog een paar dagen maar vandaag naar verschillende scooter zaken geweest om een scooter uit te zoeken en een goede en mooie helm te zoeken, kreeg alleen te horen dat ik maar tot 2000 mag voor me scooter wat ik persoonlijk iets te weinig vindt voor een mooie schakelbrommer, gelukkig kwam een vriend van me met een link van een Yamaha Aerox uit 2009 met 7970km voor 1750 euro dus binnenkort eve langs die winkel.
Omdat ik me scooter niet altijd ga gebruiken wilt me moeder dat ik een zip 4t 45km neem aangezien die zuinig met brandstof zijn wat overigens wel beter is maar persoonlijk vindt ik de normale zip er niet echt mooi uitzien en toen kwam me moeder ook op het idee om hem optisch om te bouwen naar een zip sp wat opzich best een goed idee is maar uiteindelijk is een zip sp vanuit de winkel goedkoper.
 
voor €2000,- kun je met gemak een mooie scooter, buikschuiver of schakel kopen.


@ emiel,

Met stil bedoel ik eigenlijk meer dat het nare geknetter weg is. Zwaar geluid is veel minder storend als een naar hoogtoerig knetterend pijpje.

Btw, Een prachtige dax heb je daar! Heel mooi geluidje vooral zonder de db killer!

Hoe hard loopt hij eigenlijk?
 
2000,- kan ik een hele mooie brommert voor uitzoeken.
link.marktplaats.nl/583699332
zoiets bijvoorbeeld. derbi drd limited :P

mooie dax in het filmpje, mijn buurman heeft ook een dax, 70cc met een open uitlaat, daar zit echt een prachtgeluid in.

gr max
 
Thnx voor de complimenten!

Ja das wel naatje idd knetter werk.. had er met de tzr ook last van... Echt irritant...
Helaas hebben alle "leuke uitlaatjes" er last van.... Maar goed werd me een beetje te snel... en de schuur was te klein, verders wel een top ding! Nog steeds zonde dat hij niet fatsoenlijk in de schuur te krijgen was. De derbi SM extreme, ging wat dat aangaat beter, hoewle dat ook niet echt soepel ging.. De TZR was echt niet grappig...
Het Daxje daarintegen, is echt makkelijk overal neer te proppen, en we hebebn nu nog ruimte over. De scoot kan blijven staan, en de 2 fietsen ook.. TOP Geluid is ook beter van de dax ;)

Enfin
Momenteel zit ik op 190 kilometer, en af en toe mag ik hem "los trekken" als hij goed warm is, en dan kom ik op 49km/h Echte kilometers... maar das echt kruipend afkomend van de perfecte toegestande 45km.

Hij is nog begrensd door middel van de ringen in het spruitstuk, en tandielen Bij 350/400 km, of iets eerder, haal ik deze spruitstuk begrenzer er ook uit,en komt er een 14 tands tandwiel op (nu 13) en dan moet het geheel naar de 60 tot 65 echte kilometers kunnen.. Ik wil naar de 60 echte kilometers toe. (ivm boetes en rollerbank)

Eerst naar de 250km toe, dan kleppen stellen en olie vervangen...



Edit: nieuwe TZR schakel was in noordsche shut "maar" 2400. rijklaar! Dus dan liever even doorsparen!
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de complimenten!

Ja das wel naatje idd knetter werk.. had er met de tzr ook last van... Echt irritant...
Helaas hebben alle "leuke uitlaatjes" er last van.... Maar goed werd me een beetje te snel... en de schuur was te klein, verders wel een top ding! Nog steeds zonde dat hij niet fatsoenlijk in de schuur te krijgen was. De derbi SM extreme, ging wat dat aangaat beter, hoewle dat ook niet echt soepel ging.. De TZR was echt niet grappig...
Het Daxje daarintegen, is echt makkelijk overal neer te proppen, en we hebebn nu nog ruimte over. De scoot kan blijven staan, en de 2 fietsen ook.. TOP Geluid is ook beter van de dax ;)

Enfin
Momenteel zit ik op 190 kilometer, en af en toe mag ik hem "los trekken" als hij goed warm is, en dan kom ik op 49km/h Echte kilometers... maar das echt kruipend afkomend van de perfecte toegestande 45km.

Hij is nog begrensd door middel van de ringen in het spruitstuk, en tandielen Bij 350/400 km, of iets eerder, haal ik deze spruitstuk begrenzer er ook uit,en komt er een 14 tands tandwiel op (nu 13) en dan moet het geheel naar de 60 tot 65 echte kilometers kunnen.. Ik wil naar de 60 echte kilometers toe. (ivm boetes en rollerbank)

Eerst naar de 250km toe, dan kleppen stellen en olie vervangen...



Edit: nieuwe TZR schakel was in noordsche shut "maar" 2400. rijklaar! Dus dan liever even doorsparen!


Waarom koop je eigenlijk een brommer om die achteraf op te voeren naar 60km/h en dan de kans te hebben dat je gepakt wordt door de politie,terwijl je met een gewoon auto rijbewijs met een 125cc mag rijden?
 
in nederland geld dat niet....
je hebt een bromfietsrijbewijs...
en met een autorijbewijs mag je alleen auto's besturen...of een 50cc brommer...

in belgié mag je dat wel...
 
Was het idd hier ook maar zo.
Nederlad regelland :(

Alsjeblieft zeg ! Dan krijg je dus opgevoerde 125 cc tjes op de weg bestuurt door pubers. Ik moet er niet aan denken ! Dat zij zichzelf doodrijden is een, maar vaak nemen zij een onschuldige fietser mee, en dat is wel erg.
 
Alsjeblieft zeg ! Dan krijg je dus opgevoerde 125 cc tjes op de weg bestuurt door pubers. Ik moet er niet aan denken ! Dat zij zichzelf doodrijden is een, maar vaak nemen zij een onschuldige fietser mee, en dat is wel erg.

Oh, dus als een puber zich dood rijdt is het opeens minder erg? :rolleyes:

En btw, op je 18e ben je geen puber meer.
 
Mooie redenatie: dus omdat een groep mensen structureel de regels overtreedt, moeten de regels maar verruimd worden? Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee als een brommer uit elkaar rammelt omdat hij is opgevoerd tot het dubbele van de constructiesnelheid.
 
zou wel chill zijn als je hier 125cc mag rijden met je auto rijbewijs.
Maar wat vind je dan veiliger? een 18 jarige ''puber'' op een snelle scooter op het fietspad, of een 18 jarige ''puber'' op een 125cc op de weg?

van de andere kant, ligt er ook aan welke motor je hebt.
als je nou een crosser/enduro 125cc hebt of een racer.
die motor van mij (cagiva mito 125) is niet echt te vergelijken met een brommer. stukken groter, dikke remmen en veeeeeeel sneller.

max
 
Mooie redenatie: dus omdat een groep mensen structureel de regels overtreedt, moeten de regels maar verruimd worden? Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee als een brommer uit elkaar rammelt omdat hij is opgevoerd tot het dubbele van de constructiesnelheid.

Hoezo opgevoerd? Tegenwoordig gaan ze standaard (ontgrensd) al boven de 100.


En btw, op je 18e ben je geen puber meer.

Nee.... maar sommige gedragen zich dan nog wel zo! op en van de weg.
 
Hoezo opgevoerd? Tegenwoordig gaan ze standaard (ontgrensd) al boven de 100.




Nee.... maar sommige gedragen zich dan nog wel zo! op en van de weg.


Haha, 100 met een standaard ontgrendste 50cc. De race kreidlers (50cc klasse) halen net aan 90 zoiets. En dan alleen een standaard 50cc ontgrenzen zou je de 100 willen halen ;).
 
Haha, 100 met een standaard ontgrendste 50cc. De race kreidlers (50cc klasse) halen net aan 90 zoiets. En dan alleen een standaard 50cc ontgrenzen zou je de 100 willen halen ;).


Ja, anders zeg ik het toch niet?

ik heb zelf een keer de 98 aangetikt (gps) met een standaard ontgrensde rs50 ('99-'04 het type met de snelle cillinder)
en sowieso kom je met een (standaard) 50cc makkelijk boven de 100.
heb hier wel een rs gehad met standaard uitlaat, dr50 en 19mm carb die tegen de 120 aan reed op de gps.
dat jij de 100 niet kan redden met je brommert is natuurlijk een heel ander verhaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yamaha Tzr 50 haalt dat nipt.(100km)... Met Yasuni 3 uitlaat en alle restricties eruit (prop en cdi en andere tandwiel verhouding)....
Tzr heeft standaard al de snelle 50cc cylinder. De rs50 heeft een andere cyinder..



Alsjeblieft zeg ! Dan krijg je dus opgevoerde 125 cc tjes op de weg bestuurt door pubers. Ik moet er niet aan denken ! Dat zij zichzelf doodrijden is een, maar vaak nemen zij een onschuldige fietser mee, en dat is wel erg.

Das natuurlijk onzin... Leeftijd is geen garantie voor gedrag...
Kijk maar eens naar wegmisbruikers, blik op de weg, bekeurd, en dat soort programma's ;)

Dat zijn ook de uitzonderingen... Laten ze tot 125cc met B rijbewijs eens opschroeven naar bv 25 jaar.. Dan is het drukste er wel af... ;)
 
Yamaha Tzr 50 haalt dat nipt.(100km)... Met Yasuni 3 uitlaat en alle restricties eruit (prop en cdi en andere tandwiel verhouding)....
Tzr heeft standaard al de snelle 50cc cylinder. De rs50 heeft een andere cyinder..

Een tzr is ook een zware brommer.
Er is een bepaald jaartal voor de rs50 met de snelle cillinder.
 
Back
Top