Het brommer topic.

hoiiiiii

omdat dit topic een beetje off topic werd:
hpi-savage-x-flm-brushless-conversion

HET BROMMER TOPIC!!:D

welke brommer heb jij, en wat heb je er aan gedaan?

ik heb een derbi senda :cool:
helemaal standaard zonder prop.
loopt ongeveer 70.



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het dus geen brommer, maar een motorfiets met een illegaal kenteken..
 
Voor de wet is het een motorfiets, in de volksmond is het nog altijd een (opgevoerde) brommer.
Geniet van je machientje !!!

Dees zijn mijn huidige machientjes (idd hezik, ook geen brommers) :
Op de VFR heb ik een kofferset gemonteerd, verder heb ik in de loop van zijn leven thermostaat, balhoofdlagers, spanningsregelaar en een bout in het kader vervangen.
De RMX250 heeft een nieuwe zuiger en nieuwe lagers in wielen en achterophanging. Door mijn modelvlieghobby kom ik er nog maar weinig toe om met de RMX te rijden.
vfr+rmx.jpg


en dit is ook geen brommer, maar toch een lust voor het oog...
fatboy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nooit een brommer gehad, mocht niet :'(. Maar wel van gedroomd :lol: Deze vind ik een van de mooiste, lekker basic :-)

prachtige_gorilla.jpg
085.jpg


084.jpg
083.jpg


081.jpg


Enkel brommers, of ook hun grote(re) broertjes? Want momenteel is de droom wat groter, een honda CB 350K of 450K (2-in-lijn) uit de jaren stillekes (lees 1970-1975)

CB350K2AD2.jpg

CB 350

48706363-honda-cb-450-twin.jpg

CB 450, 4kleppen/cilinder!

Maarja, geen geld, nog aan het studeren, niet echt nodig,... En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar toch hoop ik dat er ooit eentje komt :)

pip zei:
uhh.. mense een derbi senda is een brommer.
49,9 cc... heeft alleen 6 versnellingen :p

In de volksmond een (opgevoerde) brommer. Voor de wet is alles op twee wielen wat sneller rijdt dan 45km/u (±5km/h) een motorfiets. Als ze jou tegenhouden en het blijkt dat jouw brommer sneller gaat dan wat mag, dan ben je verkeerd verzekerd, want je hebt een brommerverzekering, je hebt geen (geldig) rijbewijs, want je hebt een brommerrijbewijs, enzovoort enzoverder. Maw, je hangt :? zeker als het die agent z'n dag niet is.
 
Laatst bewerkt:
Haha brommers :D

Had eerst een 70cc puchje die ongeveer 110km/h reed uit elkaar gehaald om te spuiten en toen kwam er iets anders op mijn pad,

De suzuki tsx. 3 weken gereden en 70cc met proma uitlaat erop gegooit, ding liep toen ongeveer 90 km/h. niet snel voor 70cc maar op de crosbaan hield ik vele crossers bij en ding had een trekkracht joh!

na 1 jaar sleutelen en ong, 2,5 duizend euro aan reparaties en tuning verder was deze klaar. en egt waar niet te geloven, alles was af ik had hem zoals ik wou op een vrijdag nog helemaal afgesteld. kom ik zaterdag ochtend buiten: weg brommer. NOOIT meer terug gezien.

daarna kwam bij mij de aprilia rs50, liep ook te langzaam vond ik had ik een hebo manston II 70cc onder gezet met een 19mm carb liep ong 110km/h. was nog van plan om een yasuni uitlaat te kopen zodat die 130/135 zou halen maar werd helaas gepakt door de politie. thuis aangekomen moest ik hem van mijn pa verkopen. dan kreeg ik mijn rijbewijs zei die :D

tijdje terug nog een aprilia rs125 gehad maar weer weggedaan en mijn grote droom is nu de aprilia rs250. GEWELDIGE dingetjes :D

momenteel heb ik nog wel een standaard kymco staan !!!! haha
 
ik heb zo'n 3 jaar een aerox gehad (geen brommer idd, maar toch).

toen ik hem kocht zag hij er vooral mooi uit en liep hij ong 80.

na 2 jaar was hij niet meer nodig voor dagelijks gebruik, dus kon er geklust worden. ik heb toen zelf uit bestaande kappen een achterkap ontworpen en ben lekker met polyester aan de slag gegaan.
toen de hele zwik in 2 kleuren gespoten.
veel geld uitgegeven aan een evo50 cilinder en bidalot c20 en binnenrotorontsteking e.d.
het resultaat na goed afstellen was overweldigend: topsnelheid boven 110 en zeer veel trekkracht (autowheelies).

toen auto gaan rijden, geen tijd meer en het hele project verkocht zonder dat het ooit helemaal af is gekomen zoals ik wilde.

ik zal eerdaags foto's posten.
 
Heb een 70cc honda mb gehad met een 6 bak ipv 4.
Ik kocht hem als frame en met het blok helemaal in onderdelen (ook de versnellingsbak =)
eenmaal lopend heb ik er al 350 eu boetes aan gehad en ondertussen al weer doorverkocht. Heb ook een gekke such gehad met een 50snel en een of andere vage uitlaat. Die bleef maar gaan en gaan, nooit vol gas kunnen geven.
Ik schat dat die 100 plus ging.
Fijn dat iemand hier de regeltjes weet van 45kmh maar als diegene iets meer wist had hij kunnen weten dat bijna elke standaard brommer 55 kmh gaat.
Posted via Mobile Device
 
Edit= such is puch
ps scooters zijn gay
heb ook nog een minibike gehad en heb daar mijn knieën tot op het witte vlees en tot ik de pezen zag helemaal open gehaald. Nasty memories.
Posted via Mobile Device
 
Fijn dat iemand hier de regeltjes weet van 45kmh maar als diegene iets meer wist had hij kunnen weten dat bijna elke standaard brommer 55 kmh gaat.
Posted via Mobile Device

Dat wist ik wel :wink: En ook de 25km/h brommers lopen even hard standaard. Maar daarmee is het opvoeren nog niet legaal :-)
 
Heb een yamaha tzr (schakelbrommer). Heel lang begrensd gereden:confused:, en rij nu nog steeds redelijk begrensd maar niet standaard. Hij rijd nu rond de 65 maar op de rollerbank gaat hij maar 54:). Hij kan dus sneller dan standaard en dan krijg je nog geen boete. De snelheid begint me nu echt heel erg te vervelen maar aangezien ik sinds gisteren m'n rijbewijs heb ga ik hem niet verder ontgrenzen. Ga nu paren voor het betere brommerwerk:D. Zal nog even kijken of ik een foto kan plaatsen hier.
 
Wegenverkeerswet 1994 Artikel 1

In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

e. bromfiets:
a. motorrijtuig op 2 wielen, met door constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met verbrandingsmotor met cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm3 of elektromotor met nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig.
 
Hij rijd nu rond de 65 maar op de rollerbank gaat hij maar 54:).

hoe heb je dit gemeten ? op jouw km teller of met een autoteller ?

want zoals al bekend is wijkt een brommer km teller vaak wel 10 km/h af dus kan het zijn dat je alsnog maar 54 km/h haalt.

want zover ik weet rijd de standaard tzr wel 45 km/h

maarre mallosi 50 en yasuni uitlaat 21mm carb en de goede vertanding en je moet met een tzr 128 km/h halen (mits ook goed afgesteld)

kameraad van me heeft er zo een gehad en was niet normaal. km/h is trouwens egt goed want hebben ze achterna gezeten met autoteller.
 
Klopt, het Minarelli AM6 blok heeft een zeer goede opbouw waardoor hij heel goed kan presteren. Daarnaast ligt het rendement van een versnellingsbak ook nog eens een stuk hoger dan een vario-overbrenging.
 
ik heb zo'n 3 jaar een aerox gehad (geen brommer idd, maar toch).

toen ik hem kocht zag hij er vooral mooi uit en liep hij ong 80.

na 2 jaar was hij niet meer nodig voor dagelijks gebruik, dus kon er geklust worden. ik heb toen zelf uit bestaande kappen een achterkap ontworpen en ben lekker met polyester aan de slag gegaan.
toen de hele zwik in 2 kleuren gespoten.
veel geld uitgegeven aan een evo50 cilinder en bidalot c20 en binnenrotorontsteking e.d.
het resultaat na goed afstellen was overweldigend: topsnelheid boven 110 en zeer veel trekkracht (autowheelies).

toen auto gaan rijden, geen tijd meer en het hele project verkocht zonder dat het ooit helemaal af is gekomen zoals ik wilde.

ik zal eerdaags foto's posten.
Bij deze, de foto's zwierven nog ergens op internet rond.

Zo was de scooter ongeveer toen ik hem kocht:
full


Aan het eind van de rit was hij zo:
full


Dus zwart-grijs met paars geanodiseerde details...

De achterkap (let niet op het ranzige blok):
full


Her ass:
full


en een hele slechte Paint-shop van hoe hij moest worden, maar niet alles hiervan is gelukt omdat bijv de remklauwen niet geanodiseerd konden worden.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha jitze dat is een goede van je:), spelfoutje moet kunnen he:mrgreen:.

Ja ik weet dat de tellers afwijken, maar dan nog hij ging eerst op de teller rond de 50. Bedoel alleen dat een ontgrensde uitlaat nog steeds niet te snel hoeft te zijn op de rollerbank;). Vond het toch wel zonde van mijn geld als ik gepakt zou worden, vriend van me was met zijn tzr op de heen en terug weg gepakt met yasuni uitlaat. Bij elkaar 350 euro boete, omdat die agenten niet kunnen schakelen, anders was dat nog hoger uitgevallen.
 
haha ja dat heb ik ook wel eens gehad met mijn tsx toen. die had 5 versnellingen maar die agent ging maar tot de 4e. toen liep die 75.
had ik ook nog wel geluk mee ja anders was het officier van justitie geworden....
 
Back
Top