Het brommer topic.

nogmaals: op je 16 60cc? leer eerst rijden met max van 60 je kan goed met verkeer meekomen en gaat niet te hard. ik weet het eigenwijs.

@dennis,
de tellers van aerox zijn het ergst! ver voorbij de 80 op teller iets van 72 75 echte km op rollerbank(wat ook niet heel betrouwbaar is) binnenkort maar is op testbank zetten en kijken wat die uitdraait:cool:

hij is nog standaar zal 50 rijden en op mijn 16e komt er 60 cc op en op mijn 17e een 70 cc ongv ik wil hem mooi 80 85 laten lopen met de 70
en ik zou nooit gaan rijden op de openbare weg als ik geen bewijs heb, op eigen terijn kan het makkelijk mag dacht ik ook

waarom in zou ja als je 17 bent 70cc op doen hoe weet je dat nu al dan je bent pas 13 :p

ik ben nu 16 maar heb pas 3 weeken me rijbwijs maar ik heb en 2 schakels 70cc in de schuur staan :cool: leuk speel goed
maar schakelbrommers met 50 cc en snelle uitlaat lopen al heel snel tegen de 90 100 aan echte kilometers

met me puch maxi 70cc had ik 60 70 echte kilometers maarja dat is ook een puch

en met me 2 speed 80cc puch had ik 93 op de tom tom maar harder durfde ik niet met die trommel remmetjes ;)

@dennis,
de tellers van aerox zijn het ergst! ver voorbij de 80 op teller iets van 72 75 echte km op rollerbank(wat ook niet heel betrouwbaar is) binnenkort maar is op testbank zetten en kijken wat die uitdraait:cool:

Aerox staat erom bekend dat de tellers nogal overdrijven... doen de eigenaren meestal ook.

Tellers kloppen sowieso niet helemaal, kan aan een aantal factoren liggen (bandenspanning etc.).
Ik kijk niet naar mijn teller, ik weet dat ie niet klopt en ik ga toch overal vol gas.

En dan nog iets, er zijn zat lui die gelijk nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald een dik opgevoerde scooter/brommer kopen, sommige kunnen dit niet meer navertellen.
Gewoon rustig beginnen met leren rijden en leren om met het verkeer om te gaan.

Laatst bewerkt:
weet iemand hier een site waar je modelvliegtuigen kunt kopen?

@modelbouwer dit is het brommer topic!

tellers van scooter en brommers werken op voorwiel. het werkt met kabeltje met stalen asje dat draait met aantal toeren hoe hard je rijd. Teller zet dit om in km per uur

stoer doen:nosmile:

Nee.

Hoezo dat dan, je teller werkt door het aantal toeren die je wiel draait:?. Hoe meer toeren je wiel draait hoe sneller je gaat, dus er zijn geen factoren toch?

Ja, er zijn factoren zoals de bandenspanning; met een lage bandenspanning krijg je het effect van een rupsband, of je recht rijd; in de bochten maakt het voorwiel meer meters, en dan geeft hij ook (iets) meer aan
En als je naar mijn teller kijkt staat er 50 waar 45 moet staan, en 60 waar 50 hoort te staan etc

1288029795-040.jpg

@modelbouwer dit is het brommer topic!

tellers van scooter en brommers werken op voorwiel. het werkt met kabeltje met stalen asje dat draait met aantal toeren hoe hard je rijd. Teller zet dit om in km per uur

Bij mij is dit geen stalen asje, het is een veer.

laten we zeggen dat die 65 loopt afhankelijk van rijwind wat je zei. tevens ligt het ook aan je afstelling.welke scooter/bromfiets is het?
Byw let op die klote putten want die zijn glad in de bocht, was bijna gevallen ermee met me scooter:rolleyes:
gr

laten we zeggen dat die 65 loopt afhankelijk van rijwind wat je zei. tevens ligt het ook aan je afstelling.welke scooter/bromfiets is het?
Byw let op die klote putten want die zijn glad in de bocht, was bijna gevallen ermee met me scooter:rolleyes:
gr

Rijwind??
Ik heb 3 bar voor, en 3.2 bar achter.

Ik heb zelf nooit problemen met putten,hier zitten ze amper in de bochten.

Ik heb weleens 6,5 bar (geloof ik) in mijn wielen gehad, was met het eromheen zetten, kwam goed op z'n plaats kan ik je zeggen!
Gr. Jeroen

Back