Het brommer topic.

Ik lees brommer-topic, maar na 52 pagina's ben ik nog geen brommer tegen gekomen....bij deze dan de eerste echte brommer

P1010058A.jpg

iets verder terug bladeren Gompy:cool: pagina 43, herken je hem nog?;)

Ondertussen de blauwe motor plaat ontvangen voor mijn 'nieuwe' RS uit '72, 60cc kt cilinder stuur ik ook op en komt hopelijk rond de 8pk te liggen ;)

Ja.
In nederland hebben ze de cilinder net wat te lang gemaakt, hierdoor krijgt hij een erg milde timing. Veel kreidlers worden dan ook heel simpel opgevoerd door de cilinder een paar mm naar beneden te zetten. En de uitlaat poort te vergroten. Hierdoor rijdt hij toch al gauw 80.

De goede oude tijd, opvoeren was toen meestal niets meer dan hem efficieneter laten rijden! (met als "nare" eigenschao da thij harder ging, vanwege een betere , en optimalere verbranding, uitlaat systeem, etc... Das nu wel anders, helaas...

De goede oude tijd, opvoeren was toen meestal niets meer dan hem efficieneter laten rijden! (met als "nare" eigenschao da thij harder ging, vanwege een betere , en optimalere verbranding, uitlaat systeem, etc... Das nu wel anders, helaas...

Alsof jij het vervelend vond dat hij harder reed dan 40 ... ;)
En erhm efficienter? :rolling:
Ging bij mij exponentieel meer brandstof door naargelang de snelheid ook omhoog ging :yes:

vandaag ook 16 geworden!
zit een beetje te kijken voor een tomos rivival.
van de week snel reseveren voor het rijexamen en dergelijke, en binnenkort dan maar rijden!

gefeliciteerd! je had beter al wat eerder kunnen reserveren want nu moet je langer dan maand wachten voordat er ruimte is. tip voor afrijden regel je eigen bromfiets! let wel op dat die alles moet hebben zoals richtingaanwijzer en verzekerd! scheelt je hoop geld;)

gefeliciteerd! je had beter al wat eerder kunnen reserveren want nu moet je langer dan maand wachten voordat er ruimte is. tip voor afrijden regel je eigen bromfiets! let wel op dat die alles moet hebben zoals richtingaanwijzer en verzekerd! scheelt je hoop geld;)

kan niet ik heb zelf ook praktijk gedaan maar je mag niet met je eigen bromfiets afrijden of lessen :mad:

ik zie wel, heb nu een alles in 1 pakket incl theorie praktijk en lesmateriaal bij een rijschool heel vlakbij mijn huis.
nu wachten op reactie.
mischien had ik idd iets eerder moeten reseveren maarja het is tog winter, en niet echt aangenaam om met erge kou op een brommer te rijden.
broer deed altijd motorhandschoenen met normale handschoenen over elkaar heen en nog ijskoude vingers.
het enigste wat help zijn goed dikke leren wanten, dan warmen de vingers elkaar tenminste nog wat op.

ik zie wel, heb nu een alles in 1 pakket incl theorie praktijk en lesmateriaal bij een rijschool heel vlakbij mijn huis.
nu wachten op reactie.
mischien had ik idd iets eerder moeten reseveren maarja het is tog winter, en niet echt aangenaam om met erge kou op een brommer te rijden.
broer deed altijd motorhandschoenen met normale handschoenen over elkaar heen en nog ijskoude vingers.
het enigste wat help zijn goed dikke leren wanten, dan warmen de vingers elkaar tenminste nog wat op.

Wat echt helpt tegen koude vingers is een auto :lol:

Back