Nutteloze discussie weer

Garmin sowieso een zeer goede gps!
Om nog even terug te komen op het snorscooter gebied hier.. waar nog niet zo lang geleden ook een discussie over was dat snorscooter rijders een gevaar op de weg zijn als ze harder lopen dan toegestaan
Nu gaan jullie mij zeker ook afschieten?
Ik rij een Yamaha Jog R van 2010.
Sito plus eronder en vario ring eruit.
Naast een auto gereden MET Garmin : 65km/h.
Ja een snor die 65km/h rijdt kan dodelijk zijn, vooral zonder helm..
En dan zijn er moraalridders die zeggen : zo'n mensen zijn malloten.
In mijn ogen? complete onzin.
Als rijder beslis je hoe hard je wilt rijden. Als ik 65km/h rij, doe ik dat op wegen zonder zijwegen waar opeens een auto/fietser/voetganger kan opdoemen. Ook dan loop je het risico om gewoon op je plaat te gaan als je niet oplet, dat risico neem ik dan maar. Ik ben het zelf en ik kan er niemand anders mee verwonden op dat moment aangezien er niemand anders aanwezig is.
Het is ieders keuze om zo te rijden, of het slim is of niet? Dat is natuurlijk iets heel anders.
Hier kun je nog niet eens 65km/h binnen de bebouwde kom halen door alle drempels, verkeerslichten en rotondes. Omdat ik juist veel moet stoppen overal, is het handiger dat ie sneller accelereert. Ik vergeet nooit meer het moment dat ik de weg wilde oversteken(buiten de bebouwde kom) en gewoon niet vooruit kwam opeens, waardoor ik bijna vol geschept werd( dit was een bromscooter met helm op

) Dit gebeurde daarna elke keer opnieuw, was iets mis met de Aerox. Verkocht en toen de Jog gekocht. Enige eis die ik had : hij moet snel accelereren. Scooterzaak : "Ja dan moet je hem opvoeren"..
Zouden motoren dan verboden moeten worden? Als ik 120km/h op mijn motor rijdt op de snelweg en ik val verkeerd kan het ook zijn dat ik niet meer zal opstaan. Het is een risico wat je neemt, en je weet verdomdes goed dat je elke rit goed op moet letten. Anderen kunnen niet goed opletten en daar kan jij de dupe van worden. Dan kunnen ze meteen beter alleen nog de fiets toestaan als vervoersmiddel?
Om het vergelijk even duidelijker te maken.. De motor waar ik op rij haalt volgens tests zo'n 260/270km/h, volgens de teller 290km/h.
Rij ik dit? nee, het is gewoon heerlijk om goed op te kunnen trekken, en niet dat je 6 seconden moet wachten voordat het op gang is
Met een snorscooter is dit hetzelfde, en eigenlijk ook voor bromscooters en brommers. Als je ze harder laat lopen, trekken ze meestal ook beter op (als het allemaal goed afgesteld is). Uiteindelijk bepaalt je rechterhand hoe hard je rijdt. Ik heb mijn snorscooter zelf ook harder laten lopen, puur om het accelereren.
Mijn voertuig voldoet niet meer aan de wettelijke Nederlandse eisen, daar ben ik me dan ook bewust van. En als ik een boete krijg, ben ik het zelf schuld.. ook al rij ik niet als een malloot overal met volle snelheid
Ben benieuwd of ik nu afgeschoten wordt door dit commentaar, maar wilde het toch eens melden. Kijken of meerdere mensen het puur doen om het accelereren.