Het cheapy topic en beslommeringen deel je ervaring

nice :)

Ik hoop ook ooit zo'n zelfbouw kit te hebben, lijkt me erg leuk om iets van niks af aan op te bouwen.

Geachte heren, :roll:

Hoe krijgen jullie het steeds weer voor elkaar om het gevoel van mijn persoontje zo heerlijk te kietelen? :?:

(Krabben helpt niet. :puppydogeyes:)

De rest moet ik nog even kijken vooral de servos maar ga eerst even kijken of de kwaliteit het zelfde is als die VCTRC 450pro die ik had gekocht voor 53Euro als dat zo is zal ik er wel redelijke electronica in doen. ook kan ik dan kijken welke canopy past, heb er hier nl. nog 4 liggen;)
maar wil eigenlijk deze

Je kan het ook hier zo duur en goedkoop maken als je wilt echter de kit zonder bladen en canopy kost maar 80Euro dus het doel is om een goed vliegende 500 voor onder de 250Euro neer te zetten

In ieder geval komt er weer zon peperdure FBL unit van 30 euro op waar ik er al 2 van in gebruik heb. (gewoon goede electronica in het doosje hoor, bijv. Invensense MEMS sensors en nog wat meer;))

maar we wachten even af

Op de ontvanger na staat alles in bestelling.

en moet de heli er zo uit gaan zien.:D

De prijzen;
Heli 100,00Euro
Motor 29,00Euro
ESC 80A 24,50Euro
FBL unit 31,00Euro
Servos 4stuks 62,90Euro
430mm carbon Main blades 11,30Euro
76mm carbon Tail Blades 2,35Euro
500Canopy Polyester 9,70Euro
Prog card ESC 3,20Euro
Totaal 273,95Euro (aardig dicht bij de planning van 250Euro:D)

Enige specificaties;

de Motor:
Weight: 170g
Kv: 1800rpm/V
Voltage: 3-6S
Max current: 55A
Pinion 14T

De servos:
digital
Voltage: 4.8v~6v.
Speed: 0.06sec/0.05.
Torque: 4kg/cm~5kg/cm.
Bearings: 2BB
Weight: 50g.
Motor: Coreless

De FBL unit:
Operating voltage: DC 3.5V-9V
Operating current drain: 60mA
Operating temperature: -15 ~65
Maximal angular velocity: 800 degrees/sec
Tail servo compatibility: 1.52ms analog, 1.52ms digital, 760us digital, 960us digital
Swash plate servo compatibility: 1.52ms analog servo, 1.52ms digital servo
Radio compatibility: PPM, PCM, 2.4G
Supporting firmware upgrade
Supporting Multi-Blade Rotor Head

De ESC:
Max Cont Current: 80A
Max Burst Current: 100A for 10 seconds
Input Voltage: 2-6 cells li-XX or 6-16 Ni-MH/Ni-Cd battery
BEC: 5.5V/6A Switching BEC
PWM: 8~16 KHz
Max RPM: 240,000rpm for 2 Poles Brushless Motor
PCB Size: 50x30mm
Weight: 70g (including wires)

Mainblades
430mm 3K carbon

Tailblades
76mm 3K carbon

83xz.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie setup.

Tevens een leuke esc gekozen. Zelf heb ik de 40A versie op mijn 450 zitten.
Ik ben erg tevreden over de softstart. Heb de governer-functie aanstaan, werkt goed.

Gr. Eric.

dacht dat op het plaatje, toch wel duidelijk, Turnigy, CopterX, Yep, Walkera, VCTRC te zien was. En aangezien ik geen merk fetisjist ben hecht ik daar ook niet echt waarde aan.;)

Het gaat zowieso een uitdaging worden om te kijken of het wil werken zonder losse BEC, maar hou altijd wel van een uitdaging . om die budget dingen te testen

Laatst bewerkt:
even een update over de VCTRC 500 deze is van de baan door het niet krijgen wat besteld was, wel een VCTRC, maar het gewenste model is of schijnt niet meer leverbaar te zijn. Het model wat wel beschikbaar was had een ander frame. (en met mijn standard size servo gaat dat niet werken op naar plan B:D)

Dit en tevens het feit dat alles niet even vlekkeloos verloopt , zet ik voorlopig even de rem op dit projectje.

Zoals iedereen weet is niet alle cheap redelijk tot goed of in dit geval zelfs bruikbaar en dat blijkt ook maar weer uit onderstaande plaatjes;) (gelukkig zijn mijn TNS blades als vanouds toppie:D)

9a28.jpg

4r38.jpg

yi03.jpg

Met Welke heli ik nu wel aan de slag ga is nog even een raadsel maar denk heel sterk dat ik gewoon bij CopterX ga blijven (met kleine aanpassing dan wel voor de servos....lol) en voor plan B kies ;), gewoon top service en verder nooit problemen mee gehad

Ook dat kan een leuk project worden toch.
Lijkt mij persoonlijk in ieder geval erg leuk om zoiets van Nul op te bouwen..

Back