dit is wel mijn soort thread.
ik ben nieuw op dit forum, en ben nu net begonnen met mijn overgang van simpel speelgoed helikoptertjes naar.. iets ingewikkeldere speelgoed helikoptertjes.
een hele tijd was ik tevreden met simpele(€16-30) helikoptertjes uit de speelgoedwinkel, ik heb een simpele airhogs en een erg goedkope(maar stevig lijkende) "eddy toys" coaxial helikopter, en een silverlit sky wizard FP(komt met ir adaptertje voor smartphones, wat niet echt lekker werkt)
ik had mijn eddy toys en silverlit meegenomen op vakantie, maar kwam daar al snel de beperkingen van ir speeltjes tegen.
het was er lastig om ze in de buurt te houden omdat ze tegen de wind in nauwelijks vooruit komen, en zodra ze in zonlicht komen schieten ze eerst omhoog en vallen ze meteen naar beneden.
daarnaast was mijn eddy toys al snel kapot gegaan, de staart rotor was uitelkaar gevallen en maakte kortsluiting.
uiteindelijk heb ik er effectief een 2 kanaals helikopter van kunnen maken door de staartrotor met kabeltjes er af te slopen en in de cockpit the verstoppen, waardoor de heli nog wel vooruit kan.
daarop besloot ik om een wat duurder model te kopen.
uiteindelijk kwam ik een erg goedkope CP helikopter tegen(zal wel een grote sprong zijn in moeilijkheidsgraad)
ik heb nu voor €80 een WLtoys V933 besteld met een extra setje van 2 batterijen(dus 4 totaal) en deze wordt ergens volgende week bezorgd.
het is nog steeds speelgoed vergeleken met waar de meeste hier mee rond vliegen, maar als het neerstort is het tenminste door pilot-error en niet door iets te veel zon.
ik was wel nogal verrast dat ik voor onder de €100 een helikopter tegenkwam die op z'n kop kan, de "goedkope" die ik eerder steeds zag waren €150-200.
ik heb wel al begrepen dat ik voorlopig nog niet moet proberen te stunten, en ik hoop dat ik hem lang genoeg heel kan houden om ooit nog een op z'n kop te kunnen vliegen.
dit is voor mij echt een bij-hobby, mijn grootste interesse zit in computers en tegenwoordig ook tablets/smartphones (ik heb een galaxy note 2, en een galaxy camera en ik ben aan het sparen voor een surface pro tablet), dus ik zal nooit echt veel geld uitgeven aan zware/grote helikopters.
zolang ik een apparaatje boven een grasveldje kan laten vliegen ben ik tevreden. (overigens komt er ook nog een vliegtuigje mijn kant op, maar daarbij houd ik het echt bij goedkoop 2kanaals speelgoed)
edit: nou ben ik helemaal vergeten te vertellen over mijn huidige favoriete heli, de sky wizard.
ik heb inmiddels 2 keer met telefoon gevlogen, maar touchscreen besturing werkt voor geen meter en sturen met beweging is helemaal een ramp.
hij vliegt wel lekker stabiel met de gewone afstandsbediening, al gaat hoveren niet goed meer nu.(heli schommelt nogal als ik niet stuur)
ik dacht dat de flybar(dat is die "stang" met gewichtjes op de hoofdrotor toch?) uit balans was omdat als ik hem vasthield 1 kant altijd naar beneden ging, maar het gewicht veranderen maakt voor de stabiliteit niks uit.
maar ik vind het geen ramp, zolang ik rondjes blijf vliegen gaat alles goed en binnenkort heb ik een betere heli.