Het cheapy topic en beslommeringen deel je ervaring

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Daviddutch, 30 jun 2013.

  1. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Ja is ook zo alleen ben ik een beetje het lul om het maar zo te zeggen. want alle electronica had ik al gekocht en dus ook de servos ;)

    koop ik deze moet ik weer nieuwe servos kopen en dan heb ik hier weer 90euro servos voor jan met de korte liggen:D

    Dus weet nog niet wat ik ga doen, maar misschien dat ik vanavond al wel een besluit neem, had al zitten denken aan een 550, maar dan heb ik weer een motor over en een te lichte ESC en canopy. of ik neem een anderen 500 en dan heb ik dus een set servos over.

    Dus ben nu aan het kijken voor plan B andere of bovenstaande heli en ombouwen zodat hij wel geschikt is voor de standaard servo's echter dan kan ik ook een willekeurige nemen omdat de conversie set weer universeel is.
     
  2. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Inmiddels al een statusupdate?
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ondertussen ook aan het kijken voor een 500 voor de winderige dagen. De VCTRC is in de praktijk lastig te krijgen. Hoop gemail met Chinezen. Echter geef ik niet op. Eventueel is een Copterx nog een optie maar kijk eerst nog even of de andere opties lukken.
     
  4. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Aanhouder wint Chow

    niet op geven heb ik ook niet gedaan heb nu wel een collectors item:D
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2013
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nee ik geef niet zo snel op hoor maar die Copterx schijnt ook best ok te zijn voor zoals ik vlieg. Alleen heeft die TT en de VCRCT heeft belt waar ik een kleine voorkeur voor heb zoals je weet. Zeker bij een kloon.
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Update. Na wat gesteggel met een chinees over de prijs en verzendkosten is mijn VCTRC nu ook onderweg. Is de versie met bijbehorende canopy en blades. Nu gaan we rustig wachten en de komende periode electronica verzamelen.
     
  7. Chloronium

    Chloronium

    Lid geworden:
    4 jan 2013
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Middelburg
    Succes allebei :D Ondertussen w8 ik ff op de lipo's voor de 120 en 450, daarna ff een nieuwe devo reciever op de 450 zetten en we kunnen knallen...athans...proberen...
     
  8. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Doe wel voorzichtig Kevin !! en natuurlijk ook veel suc7:D

    ik ben aan het kijken om de electronica er in te zetten. alleen linkjes zijn alle 3 even lang dus ben bang dat dat niet echt gaat werken. Ach zo blijft het spannend;)
     
  9. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Zo wachtende op mijn spulletjes voor de 500 heb ik mijzelf gisteren maar weer eens als nieuw uitprobeerseltje een FBL unit cadeau gedaan:D

    Natuurlijk weer een kloon ding alleen zijn mijn verwachtingen hier best wel hoog van. Rekening houdend dat er 2 pots omgedraaid zijn;)

    De paar berichten die er van zijn, zijn verschillend, alleen als ik naar de goede berichten kijk wel veel belovend, zelfs de slechtere berichten zijn veel belovend......lol

    "Take-off is confidence inspiring - just like the BeastX - unlike the horrible 3G and to a lesser extent 3GX systems where it seems a lottery!
    Hover precision appears to be comparable to the BeastX - solid. To be fair, the 3G and 3GX are also pretty good at stable hover.
    Tail is 'locked'."


    "I fitted mine to an Align Trex 450 V2 (Align FL head, Savox servos), my mate to an Align 500 (Clone DFC head, Align 510s).
    I have only flown in my smaller flying field/area, so not fully exercised yet, but the results on the 450 are very positive. Very stable hover; flips, rolls, tail slides, piros - all without distress. All pots in stock position. It has a bit of a cyclic wobble at violent pitch, that might be tune out-able with settings or I can simply reduce the total pitch and I am sure it will be fine!
    Mates 500 didn't get as much exercise, but the basic tests of hover and pitch-ups looked solid.
    Can't fault these systems - yet - time will tell though, they may develop problems either in harsher flight tests or simply with more running time."


    "Fuller flight test today. Fast forward flight, slow rolling piros, fast rolling piros, loops, flips and other messing about; things appear to be on a par with the BeastX - impressive."

    "I still maintain it is a lot of controller for the $ and would recommend it, but my experience has indicated that it is not as good as the 'proper' BeastXs I have. It is head an shoulders above the 3G systems I have though."

    [​IMG]
     
  10. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Vandaag maar eens gekeken of de gearset van de Fut9251/56, die ik had uitgezocht hetzelfde is als de benodigde gears voor mijn servo. Zoals verwacht zijn ze inderdaad identiek, zowel qua maat als tandjes, dus dat was weer een goedkope oplossing en heb ik gelijk nog 4 setjes als spare over:D
     
  11. thedicemaster

    thedicemaster

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    7
    dit is wel mijn soort thread.
    ik ben nieuw op dit forum, en ben nu net begonnen met mijn overgang van simpel speelgoed helikoptertjes naar.. iets ingewikkeldere speelgoed helikoptertjes.

    een hele tijd was ik tevreden met simpele(€16-30) helikoptertjes uit de speelgoedwinkel, ik heb een simpele airhogs en een erg goedkope(maar stevig lijkende) "eddy toys" coaxial helikopter, en een silverlit sky wizard FP(komt met ir adaptertje voor smartphones, wat niet echt lekker werkt)

    ik had mijn eddy toys en silverlit meegenomen op vakantie, maar kwam daar al snel de beperkingen van ir speeltjes tegen.
    het was er lastig om ze in de buurt te houden omdat ze tegen de wind in nauwelijks vooruit komen, en zodra ze in zonlicht komen schieten ze eerst omhoog en vallen ze meteen naar beneden.
    daarnaast was mijn eddy toys al snel kapot gegaan, de staart rotor was uitelkaar gevallen en maakte kortsluiting.
    uiteindelijk heb ik er effectief een 2 kanaals helikopter van kunnen maken door de staartrotor met kabeltjes er af te slopen en in de cockpit the verstoppen, waardoor de heli nog wel vooruit kan.

    daarop besloot ik om een wat duurder model te kopen.
    uiteindelijk kwam ik een erg goedkope CP helikopter tegen(zal wel een grote sprong zijn in moeilijkheidsgraad)
    ik heb nu voor €80 een WLtoys V933 besteld met een extra setje van 2 batterijen(dus 4 totaal) en deze wordt ergens volgende week bezorgd.
    het is nog steeds speelgoed vergeleken met waar de meeste hier mee rond vliegen, maar als het neerstort is het tenminste door pilot-error en niet door iets te veel zon.
    ik was wel nogal verrast dat ik voor onder de €100 een helikopter tegenkwam die op z'n kop kan, de "goedkope" die ik eerder steeds zag waren €150-200.
    ik heb wel al begrepen dat ik voorlopig nog niet moet proberen te stunten, en ik hoop dat ik hem lang genoeg heel kan houden om ooit nog een op z'n kop te kunnen vliegen.

    dit is voor mij echt een bij-hobby, mijn grootste interesse zit in computers en tegenwoordig ook tablets/smartphones (ik heb een galaxy note 2, en een galaxy camera en ik ben aan het sparen voor een surface pro tablet), dus ik zal nooit echt veel geld uitgeven aan zware/grote helikopters.
    zolang ik een apparaatje boven een grasveldje kan laten vliegen ben ik tevreden. (overigens komt er ook nog een vliegtuigje mijn kant op, maar daarbij houd ik het echt bij goedkoop 2kanaals speelgoed)

    edit: nou ben ik helemaal vergeten te vertellen over mijn huidige favoriete heli, de sky wizard.
    ik heb inmiddels 2 keer met telefoon gevlogen, maar touchscreen besturing werkt voor geen meter en sturen met beweging is helemaal een ramp.
    hij vliegt wel lekker stabiel met de gewone afstandsbediening, al gaat hoveren niet goed meer nu.(heli schommelt nogal als ik niet stuur)
    ik dacht dat de flybar(dat is die "stang" met gewichtjes op de hoofdrotor toch?) uit balans was omdat als ik hem vasthield 1 kant altijd naar beneden ging, maar het gewicht veranderen maakt voor de stabiliteit niks uit.
    maar ik vind het geen ramp, zolang ik rondjes blijf vliegen gaat alles goed en binnenkort heb ik een betere heli.
     
  12. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    bij-hobby of hobby zolang het leuk is en veilig gebeurt maakt dat niks uit.
     
  13. thedicemaster

    thedicemaster

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    7
    mijn v933 is binnen, helaas is het nu niet zo'n goed vlieg weer(harde wind, met tussendoor regen)
    het is wel meteen duidelijk waar op bespaard is.
    de v933 is nauwelijks groter dan mijn vorige helikoptertjes, en vrijwel alleen maar plastic onderdelen.
    de afstandsbediening ziet er iets luxer uit met voor geprogrammeerde standen voor de v922,v933,v944, en v955, hardwarematige schakelaar voor links/rechtshandig, kill switch, schakelaar voor op z'n kop, en een verlicht schermpje.

    ik heb al even stationair getest, en het was meteen duidelijk dat er elektronische stabilisatie in zit.
    zolang ik hem niet helemaal recht en stil hield begon hij te piepen en trekken, maar als ik hem los liet staan hield het op.
     
  14. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Plaatjes en fotootje....:D

    En ze kunnen redelijk wat wind hebben maar inderdaad ligt mijn berken boompje ook momenteel beetje plat door de wind.

    Het is een beetje MCPX achtige heli dus gaat goed komen.
     
  15. thedicemaster

    thedicemaster

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    7
    v933 naast mijn silverlit sky wizard.
    http://img202.imageshack.us/img202/2039/y76z.jpg
    ze zijn bijna even groot, alleen is de v933 hoger.

    http://img42.imageshack.us/img42/9003/rp1f.jpg

    ik heb ergens gelezen dat de rotor bladen ook met die van de mcpx uit te wisselen zijn.
    maar voorlopig ga ik nog niet geld uitgeven aan andere onderdelen, eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met het basis setje(+2 extra batterijtjes)

    ik heb overigens net even geprobeerd binnen te vliegen, maar dat ga ik dus niet meer proberen.
    tenzij je een grote zaal tot je beschikking hebt, kan je er echt niet binnen mee vliegen.
    bij opstijgen schiet hij meteen een meter de lucht in, en met die kracht is het best lastig om bij alle muren vandaan te blijven.
    helaas lijkt het er op dat het weer de komende paar dagen niet veel beter zal worden.
     
  16. MickFly

    MickFly

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Rijnsburg
    Wist niet dat er ook een topic was voor de wat goedkopere helis. Lache.
    Heb de bouw van mijn HK450GT Pro v2 dit weekend eindelijk afgerond. Nu alleen nog wat zaken controleren, pitch ingeregelen e.d. en dan de maiden flight.

    Heb vanavond eindelijk eens de tijd genomen om te kijken hoeveel ik de afgelopen maanden heb uitgegeven aan onderdelen en gereedschap voor m'n HK450GT.
    Stond er wel even van te kijken.

    Ook de verhouding tussen kit en parts en tools (accu lader, dremel, schroevendraaiers, blade balancer e.d.) en extra tools (vergrootglas, charge balance board e.d.

    Uiteindelijk een 50-50 verhouding tussen de heli en gereedschap :).

    [​IMG]

    Wellicht handig voor anderen. Ik had al een 120SR en een MCPx BL, maar voor dit type heli heb je toch wat extra gereedschap en materialen nodig.
     
  17. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Mijn ervaring inmiddels is dat je uiteindelijk met een kloon niet zoveel goedkoper uit bent. Het kan wel hoor. Maar zodra je zaken gaat upgraden dan zit je al snel aan de prijs die je ook zou betalen voor een Align kit bijvoorbeeld.
     
  18. MickFly

    MickFly

    Lid geworden:
    29 mei 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik was bang dat ik voor het hetzelfde geld een Align had kunnen kopen. Achteraf is er nog wel een aardig verschil, maar de kwaliteit van Align zou voor mij de volgende keer de extra kosten wel rechtvaardigen.

    Wordt nu dagelijks geconfronteerd door Google Ads op een Align combo kit aanbieding bij Hobbymaniac. Zucht....
     
  19. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Moet je ook eens hier kijken. Die hebben vaak hele nette combo deals..

    www.live-hobby.de

    Ik heb daar toendertijd een Align kit gekocht met Beastx voor nette prijs..
     
  20. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Niet te vergeten hoeveel uren je erinstopt.
    Voor een kwartje per uur ga je ook niet bezig, omgerekend is die Align best zn geld waard,
    alleen jammer meestal geen keuze van electronica.
     

Deel Deze Pagina