Het grote FPV (First person view) draadje.

Dat ben ik meer dan roerend met je eens. ;)
Er zijn ook zat liefhebbers van dat model.

En zeg nou zelf, in welk ander schuimpje heb je nou ruimte voor 4 limonadeblikken. :lol:

Ach het staat zelfs op RC groups:

Originally Posted by flopp
Strange that so many other skywalker buliders are having good experience with this plane. Just look at the other skywalker threads
You are the first is see having so much problems

En wat ik verder al zei:
horrible in original version, excellent after few tweaks..

Gisteren met Fransbr nog even ons film materiaal doorgenomen van afgelopen zondag.

We hebben geprobeerd om achter elkaar aan te FPVén. Als beginners is dat natuurlijk veel te hoog gegrepen :-)
Allebei de camera op opnemen natuurlijk en als je dan voorbij schiet is het toch een leuk plaatje.
Van de video geschoten dus. Waarom ik mijn "remkleppen" uit heb op dit moment weet ik zelf niet... Laten we het houden op zenuwachtige vingers :-)

twinstar%20pass1.jpg

Wat is nu eigelijk de ultieme nightfly cam die het natuurlijk ook goed doet overdag. Ongeacht de kosten?! Heb er zelf een paar geprobeerd o.a de KX191 maar is er nog iets beters?
die 540TVL SONY CCD security cam doet het uiteraard ook leuk voor die $50 maar wat is volgens jullie nu de beste?
de meningen varieren nogal...

:)

Het verschil tussen de normale antenne en de inverted vee

Normaal

My Destiny FPV flight on Vimeo

Inverted Vee

Test flight with inverted vee 1.3G on Vimeo

Volgens mij is de storing nu anders
Eerst was het strepen nu sneeuw.
Oordeel zelf maar.

Roel , zie eerlijk gezegd weinig verschil. Op 140 meter komen er wat strepen. Maar zonder de inverted V vlieg je niet zo ver weg.. ( althans vlgs mij ) Dus kun je het niet echt vergelijken denk ik ?

Het zou moeten zijn dat ie in alle hoeken keurig beeld geeft?? is niet het geval denk ik?
Eigenlijk zou je het op dezelfde dag moeten doen om weersomstandigheden e.d. uit te kunnen sluiten...

mijn 2 euri centjes...

crash

Gisteren een prachtige dag om te FPV’en, dit samen met Roel cp. Er stond weinig wind, niet koud en het was helder weer. Roel had zijn cloudsfly mee. Hij vliegt de kist met duck antenne’s en monitor. Roel kan met zijn systeem met me meekijken omdat hij het videokanaal van mijn vliegtuig kan instellen. Zelf vlieg ik met bril, patch en tracker. Roel heeft mijn vlucht opgenomen en dat konden we later bekijken. De beelden waren slecht te noemen want vanaf 200 meter afstand zou je met zijn ontvangst al gecrasht kunnen zijn. Met mijn systeem heb ik gewoon 0 beelduitval of storing. Toen was Roel aan de beurt met zijn cloudsfly. Hij maakte gebruik van mijn grondstation. Dat ging geweldig. Ik wees hem erop niet verder te vliegen dan 500 meter ver. Hij verbrak al zijn vorige records en maakte zelfs zijn eerste FPV looping. Zijn 2e vlucht pakte heel anders uit. Ik volgde zijn vliegtuig op zicht en richtte de patch. Doe je videobril op en kijk even mee zegt Roel…ok, dat deed ik maar toen ik keek was hij al aardig uit de buurt en meer dan 700 meter weg. In zijn enthousiasme vergat Roel om op zijn OSD uitlezingen te letten. Ik beval hem direct terug te vliegen. Dat zou geen probleem zijn als zijn EZOSD zou werken. Zijn “home pijltje” draaide alle kanten op. Ik vroeg Roel om naar een bepaald punt te vliegen daar het gebied me niet onbekend is. Ondertussen in een paar seconden was de afstand al wel meer dan een kilometer. In plaats van terug te vliegen ging Roel in paniek spiraalsgewijs naar beneden. Met als gevolg: nog verder weg…tot geen ontvangst. Daar ging de kist…1.8 kilometer. Vreemd genoeg had ik nog een halve seconde beeld toen de kist op de grond lag. Spullen ingepakt en naar de vermoedelijke plek gereden. Met mijn grondstation konden we zo de vindplaats uitpeilen. Gelukkig een dunbevolkt gebied en de kist vonden we netjes terug op een weiland. Een hele opluchting voor Roel, wel de kist gecrasht maar alle apparatuur nog heel. Een fijne dag vliegen maar niet meer blindelings op je apparatuur gaan vertrouwen……

Laatst bewerkt:
Jammer van de crash, maar weer een nuttig leermoment. Gelukkig alle apparatuur nog heel want dat is bij fpv meestal toch de grootste kost.
Bedankt voor het verslagje !

Ik volg dit gedeelte van het forum al sinds de oprichting met veel interesse. Zou ook graag aan fpv beginnen, maar ligt beetje buiten mijn bereik qua budget. (heb te veel hobby's), Maar zal het niet handig zijn om een soort database te vormen, waarin staat welke tx,rx bril camera, osd, frequentie, etc. etc. Je hebt, wat het gekost heeft en het bereik, evt een foto, gebruikte vliegtuig/heli en nog wat ervaringen, zodat het wat overzichtelijker wordt.

Is maar een voorstel kijk maar wat jullie ermee doen. Ik blijf jullie avonturen met interesse en plezier volgen.

mvg.
Andreas

Ik denk dat als je écht geinteresseerd bent, en bereid bent om een x-bedrag uit te geven voor FPV, het zeker niet teveel moeite is om deze draad door te lezen.
Er staat inmiddels zo verschrikkelijk veel info in, dat je het bijna wel moet lezen wil je verder met FPV.
Zo kun je wel een lijstje maken van wat goed werkt, alleen is dit voor iedere zo enorm persoonlijk. Zo goed als niemand vlegt hier met eenzelfde setup.
Ga na wat je budget is, en wat voor jou een "must have" is, waar jij graag aandacht aan besteed, en of je liever geld besteed aan kwaliteit of juist kwantiteit.
Ook welke kist je gaat vliegen, long range, of fun enz...

Wanneer je besluit te gaan FPV vliegen, en het moment daar is dat je er een budget voor vrij hebt gemaakt, zijn er hier zat mensen die je maar wat graag willen helpen:).

Wat vinden jullie hiervan?

DSC_1837_wm.JPG

5.8Ghz. 20mw. 300,000 pixels 5 gram, voed zich direct van je ontvanger.

Goed, het beeld zal waarschijnlijk "keychaincam" kwaliteit zijn,
en de ontvangst houd denk ik ook wel op met 100 meter,
maar is het misschien lollig voor op een klein zoefertje boven het veld?
Bijvoorbeeld de mini swift van hobbyking (opgevoerde MPX fox)?

Das ook gewoon maar een LM torretje volgens mij, maar wel een goed punt.
Ik zal ze er eens over mailen om te vragen of de regelaar in de plug zit.

Bril van HK 2,4 Ghz en 5,8Ghz

Twee freqs via menu in de bril te kiezen:
PWG58-24.jpg

Het liefst zou ik zelf een bril met wat meer resolutie hebben. Deze zijn iet lastiger te vinden, of astronomisch prijzig. Nog even geduld denk ik maar.

En ook nog een 5,8Ghz ontvanger/zender combi:
PWTR-58G.jpg

Ik heb de zender/ontvanger combi besteld. Ik ben benieuwd hoe deze het doet, mocht ik er zelf niet aan toe komen om te testen, dan ken ik wel anderen die het willen proberen ;) .

Vriendelijke groeten,
Aldert

Voor ongeveer dat geld heb je toch ook een Fatshark?

Nou niet de draadloze editie en niet de keuze uit twee frequenties. Het is alleen de vraag of je 100 euro besparing moet gokken op zo'n bedrag.

Nog even wat verschillen:
Fatshark 46 graden fov HC 32 graden
Fatshark lipo inside HC via externe lipo cq voeding
Fatshark externe input HC ? lijkt op een futaba trainer port connector.

Laatst bewerkt:
Back