Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik denk dat ik ook maar eens een een 1.3G 800mW Transmitter for FPV ga aanschaffen!
Had hem liever rond 500mW gehad maar is er helaas niet hier in Nederland!

Ik weet dat zelfs 500mW ook te veel is. Ik zend met mijn 2.4Ghz wifi adapter (AWUS036H ) al 2 jaar rond de 500mW uit. Nooit gezeik mee gehad.
Laat staan 15 Minuten voor een vlieg sessie....

[ff iets anders]
Ik lees al een tijdje mij op dit forum, maar het valt me wel op zodra er over dit onderwerp gediscussieerd word mensen elkaar alleen maar in haren vliegen, en dat mensen personen aangeven bij de klpd! omdat ze volgens hun onverantwoord FPV vliegen. dat vind ik wel heel erg laag hoor....
[ff iets anders/]

Verder een top forum :D

Laatst bewerkt:
Ik heb een 1.3Ghz 500mW hoor. ;) Van Range video.

En och er wordt wel eens gemopperd, maar iemand aangeven bij de KLPD is idd wel heel laf.
Dat is denk ik nog maar een keer gebeurd, maar je wordt er wel huiverig van om nog iets te delen hier.

Zou iemand die een licentie heeft voor heroïnegebruik ook zorgen voor minder problemen?

Ik vraag me af voor welke serieuze problemen iemand zonder zendlicentie kan zorgen.

MVG. Robert.

De bril bij hobbyking was ook wel debiel goedkoop hoor. ;)
Bij foxtech zelf moeten ze er 450 voor hebben, hobbyking had hem eventjes voor 350 geloof ik.
Denk dat ze door foxtech op hun klauwen getikt zijn voor die prijs.

Zou iemand die een licentie heeft voor heroïnegebruik ook zorgen voor minder problemen?

Ik vraag me af voor welke serieuze problemen iemand zonder zendlicentie kan zorgen.

MVG. Robert.

Het doel van het behalen van een amateur zendlicentie is eenvoudig om een stuk bewustwording en daarmee verantwoordelijkheid te kweken. Als iedereen maar allerhande frequenties met een willekeur aan uitgangsvermogens door elkaar kon gebruiken zonder dat dit aan banden wordt gelegd kan je alles wat van draadloze communicatie gebruikmaakt (GSM, GPS, radio, TV, etc. etc.) niet meer betrouwbaar gebruiken.

Met de uitgangsvermogens die voor FPV vliegen normaliter gebruikt worden valt het met de overlast voor derden (wegdrukken, storing, ruis, niet juist functioneren, etc.) wel mee. Echter volgens de letter der wet ben je wel strafbaar als je e.e.a. zonder amateur licentie gebruikt, of niet op andere wijze gemachtigd ben.

Kortom, alhoewel ik van mening ben dat er wat overlast betreft niet zoveel aan de hand is, kan de wetgever daar heel anders over denken en volgens de letter van de wet hebben ze dan gelijk. In dat geval heb je zo een dikke bekeuring aan je broek als ze je op heterdaad betrappen. Ook als men bij de douane je pakket in beslag neemt kan je zomaar in de problemen komen omdat de apparatuur hier helemaal niet gebruikt mag worden. Dit betekent normaliter inbeslagname en soms een boete.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

FpV bril

ik heb een vraag over een FPV bril ik heb namelijk een goed oog en zelf kan ik wel auto rijden en motor rijden maar hoe zie het beeld van zón bril eruit en zou het mogelijk kunnen zijn?

kan iemand mij dit uitleggen of weet iemand een adres waar je bijv. in een winkel een bril een op kan zetten om te kijken. anders kan ik mijn fantasieen wel beeindigen.

alvast bedankt.

Gilbert

023.jpg

Je kijkt met je linker en rechteroog ieder naar een apart schermpje.
Beste is idd een keer uit proberen.
Ik weet niet waar je vandaan komt?

Ik kwam deze camera tegen
Xen FPV Camera Sony 1/3inch SuperHAD II CCD 600 TV Line (PAL) [XEN-AVG600] - $87.00USD Low Price RC Limited
De zaak in kwestie beweert dat deze camera 600 beeld lijnen doorgeeft, en zwart/wit zelfs 700(?!).
Kan dat wel? Dat ligt toch (ver) buiten de specs van analoog PAL?
En wat vind je OSD van die hoge resolutie?

Dat zijn opgeblazen specs, de sensor is de ICX639BK en die heeft maximaal 540 beeldlijnen, maar dat red je evengoed niet met zo'n goedkoop prut lensje. PAL kan 625 beeldlijnen weergeven, dus op zich is dat geen probleem. Deze camera is nogal 'RF noisy' ik zou gewoon gaan voor de OSD 540vtl camera die ik nu al een aantal keer genoemd heb, die is echt uitstekend (op alle vlakken) en ook nog een stuk goedkoper.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

de OSD 540vtl camera

Die had ik op 21/10/2010 besteld op BOARD CAMERA SECURITE 540TVL SONY CCD CHIPSET COULEUR - eBay, Caméras de vidéosurveillance, Caméscopes, Caméras, Photo, Caméscopes. (Eindtijd 18-nov-10 08:18:29 CET) en kwam toevallig vandaag 2 november binnen, best redelijk voor gewone luchtpost.

Even direct op mijn DVR aangesloten voor een test filmpje:

En moet helaas concluderen dat ik echt een betere DVR nodig heb, zeker voor deze camera. Als ik hem direct op mijn bril aansluit lijkt het bijna HD!

Waar komt dat regenboog effect bij alle randen toch vandaan?
En wat kan ik het beste als DVR gebruiken zodat de hoge resolutie van de camera ook daadwerkelijk merkbaar wordt in mijn filmpjes?
Ik heb hier al een EasyC(r)ap liggen, maar als ik daarmee opneem stottert het, en krijg ik een raar interlace effect (laptop waar ik het mee opneem heeft core2duo proc en genoeg ram dus dat zal het niet zijn, ik gebruik daarvoor virtualdub).

Heb ook wat detail foto's genomen van de camera zelf voor de geïnteresseerden: (let op best groot formaat)

http://img836.imageshack.us/img836/7872/02112010140.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/5541/02112010138.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/5536/02112010137.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/3702/02112010135.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/3636/02112010135v.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/1076/02112010134.jpg

Ik vind 'm verdacht veel lijken op de eerdergenoemde cam van lowpricerc

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb pas ook een hele avond lopen stoeien met die Easycap.
Eerst ook zitten proberen met Virtualdub, omdat dat meestal aangeraden wordt. Dat interlace krijg je met een filter wel weg, maar het stotteren bleef bij mij ook een probleem.
Tot mijn verbazing werkte het uiteindelijk wel met Ulead Videostudio (de meegeleverde software), op een bepaald formaat (DVD-formaat volgens mij).

ik heb een vraag over een FPV bril ik heb namelijk een goed oog en zelf kan ik wel auto rijden en motor rijden maar hoe zie het beeld van zón bril eruit en zou het mogelijk kunnen zijn?

kan iemand mij dit uitleggen of weet iemand een adres waar je bijv. in een winkel een bril een op kan zetten om te kijken. anders kan ik mijn fantasieen wel beeindigen.

alvast bedankt.

Gilbert

Denk idd dat het handig is als je verteld welke omgeving je woont. Je bent nl ook hier van harte welkom om even te kijken :-)

GESODEMIETER !!!

Dat krijg je als het buiten regent en waait, dan ga je bouwen.. nou ja dat is een groot woord, maar in ieder geval creatief worden.

a.s. Zaterdag avond gaan we weer indoor vliegen dus , men neme een HK camera , een HK zender , een goedkope 2.4 GHz ontvanger en een dikke Haai en gaan indoor FPV vliegen.

Hier het resultaat :

Zal proberen een filmpje te maken...

indoor1.jpg

GESODEMIETER !!!

Dat krijg je als het buiten regent en waait, dan ga je bouwen.. nou ja dat is een groot woord, maar in ieder geval creatief worden.

a.s. Zaterdag avond gaan we weer indoor vliegen dus , men neme een HK camera , een HK zender , een goedkope 2.4 GHz ontvanger en een dikke Haai en gaan indoor FPV vliegen.

Hier het resultaat :

Zal proberen een filmpje te maken...

IK hoop niet dat je gek word van de reflecties .
DAt heb ik wel bij ons in de zaak ,metalen gebouw.

Vraagje. ;)
Sinds kort wil een kameraad ook aan de FPV, dus wordt het een beetje opletten kwa frequenties.
Zou het mogelijk zijn om samen tegelijk op 1.3Ghz te vliegen, alleen op andere kanalen?
Of zorgt dit evengoed voor storing op elkaars ontvangst?

Vraagje. ;)
Sinds kort wil een kameraad ook aan de FPV, dus wordt het een beetje opletten kwa frequenties.
Zou het mogelijk zijn om samen tegelijk op 1.3Ghz te vliegen, alleen op andere kanalen?
Of zorgt dit evengoed voor storing op elkaars ontvangst?

Dat kan, maar je zal d'r minimaal één kanaal tussen moeten laten, bij het goedkope Chinese spul (met slechte selectiviteit) minimaal twee, drie kanalen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Back