Het grote FPV (First person view) draadje.

toevallig heb ik dat setje ooit eens gekocht.
Dat is dus 3 keer niets. De kwaliteit van het beeld valt mee, alleen de reikweidte valt erg tegen. Mocht je alsnog geinteresseerd zijn dan zoek ik even een fox videotje van een rcgroups gebruiker.
Hmm dan kan ik beter 50 euro meer besteden voor een fatsoenlijk 500mw TX/RX setje + 1 euro cameratje of niet? (later 1 euro cameratje voor ragbakjes en hd voor uiteindelijke doel)

Trouwens:
Mijn uiteindelijke idee:
In vliegtuig:
HD cam die opneemt op SD > OSD > Video zender

Op de grond:
Video ontvanger > statief > dit ding: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26319 >laptop

Op deze manier heb ik dus de HD beelden zonder OSD op een SD kaart en de (lagere kwaliteit of ook hd?) beelden met OSD opgenomen op mijn laptop.

Gaat dit werken?
Gaat dat composiet>usb dingetje werken? (Goede prijs trouwens?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Manuel,

Ik heb zelf minder goede ervaringen met die easycapture card. Goed, Robot heeft er schik mee, dus het zal vast prima werken.
Ik zelf gebruik mijn andere aiptek. Toch wat meer portable dan een laptop mee naar het veld.
Verder neem je gewoon sd kwaliteit beelden op inc OSD gegevens. Zie mijn video op de vorige pagina van vandaag. Er staat exact hetzelfde vergeijkingsmateriaal bij, maar wat dan weer opgenomen is op HD.
Helaas sneeuwde het wel vandaag, dus dat zie je veel terug in de video.

Weet je wat, ik speel wel proef konijn, voor die 4 euro kan ik me geen bult lopen. :P
En als ie et wel gewoon doet, mooi toch?

EDIT
Heb een review gevonden van dat ding, schijnbaar nieteens zo verkeerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Manuel,

Ik heb zelf minder goede ervaringen met die easycapture card. Goed, Robot heeft er schik mee, dus het zal vast prima werken.

als je aan een laptop gebonden ben ,,is de easycapture card,,,een leuk goedkoop ding

maar zins ik mijn mobiele video recorder heb,,ben ik van die rot laptop af,,[ ivm ] gewicht.

de accu van de mobiele video recorder ,,is gewoon een lipo,,dus daar heb ik er genoeg van

en hij neemt op in een hogere resolutie

Dat cameratje word hier ergens op het forum besproken.

Goed, hier nog 2 erg zinvolle links, met een hoop dingen die het een en ander verduidelijken wat in deze draad besproken is

Hier een link voor welke frequentie je nu het "beste"kan gebruiken hier in NL
900mhz, 1.2ghz, 2.4ghz, 5.8ghz ? - Page 3 - RC Groups

Tevens een link waarin er verschillende camera vergeleken worden:
FPV Camera Review (Mega Thread) - RC Groups

Morgen schijnt het mooi weer te worden. Eens kijken hoe het hd cammetje het dan doet.

Ik heb eens het een en ander uit zitten vlooien kwa camera.
Sang Lee van bluecctv.com heeft bevestigd dat de KPC-VSN505PHB de 5v versie van de SN777 is.
En als je RCgroups vermeld krijg je em zelfs voor maar 75 dollar!
Weer mooi verdiend lijkt me. ;)

Verdorie Remy dat vimeo filmpje van je HD FPV is toch echt fenomenaal hoor !
Zo'n kwaliteit en landschap heb ik nog nooit gezien in FPV !
Nice man !

Greetz
Jonas

8826952

Interessante links! Sven, ik ben benieuwd hoe je capture card het doet. Als je wat handiger bent dan ik met computers zal het vast wel goed komen. Vanzelf zul je wel voor een dvr gaan;)....

Jonasz tnx:).

Goed, morgen toch even langs verspaget om weer een EZ te halen. De Wolf K10 is mij gewoon te snel en onrustiger om lekker een eindje mee te gaan fpv vliegen...Komt bij dat het RG-20EPP, het gigantisch koude weer, i.c.m met wat glasvzeltape nou niet ideaal vind, en dus hier en daar krom trekt. Ik houd hem nog wel even op de schap, zodat ik er op de warmere dagen weer lekker mee kan gaan knallen.
De EZ was een top platform...Mijn 3de EZ komt er weer aan.:rolleyes:.

Ik zit toch nogsteeds met die headplay videobril in mijn kop...
Volgens mijn gevoel ga ik gewoon gigantisch in de zeik met zon R-vision,
je kunt er niets op afstellen en een bril ertussen is volgens mij niet te doen zonder een hoop sloopwerk.
Die headplay heeft een hoop gezeur met PAL, maar werkt goed met NTSC.
Alleen is NTSC weer lagere resolutie als PAL volgens mij dus dat is van de pan in et vuur denk ik.
Het zit me niet lekker. :( Door die rot bril van mij weet ik niet wat ik moet doen.

aii Sven,

Kom op, gewoon door zetten. Zonder dieptepunten geen hoogtepunten;).
Wat als je nou, wat je eerder al zei, een goedkope bril op jou sterkte nou verzaagd, zodat deze in de bril past?
Heb je het al gevraagd op rcgroups? Hier zullen vast veel meer mensen een bril dragen, en dus ook tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Laat hier je bevindingen even weten.

Goedkope brillen in mijn sterkte bestaan helaas niet. Alleen leesbrillen hebben dat geluk. :(

Ik heb het op RCgroups gevraagd, maar eigenlijk zijn alle oplossingen gewoon bagger.
Headplay zou mijn bril finaal kunnen vervangen, maar heeft problemen (firmware, rotstekker, liberator die chips loslaat)
Fatshark klungelt wat met opzet lensjes maar ik zit net tussen -3 en -4 in dus zal nooit zuiver zijn.
Sharper Image WT217 heeft een enorme rubbere kap maar zelfs daar zou mijn bril net niet in passen.

Het is gewoon een grote ellende met die bril van mij..

Back