Het grote FPV (First person view) draadje.

Robert .ik zelf stop ook graag de overbemeten regelaar graag in de romp vd ez.
Ik lijm daarbij alleen de staart en de rest tape ik vast ,met eventueel een drup lijm hier en daar .

Kun je hem altijd nog voorzien van andere setups .

Groeten Wiebe.

Nee, nee, niet doen! Zo'n regelaar moet koeling hebben, kijk maar, zo werkt 't stukken beter. De regelaar ligt op de romp, vlak naast de motor, voor optimale koeling.

ez_fpv_001.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander, is er inmiddels bekend hoeveel mensen er evt de 27ste aanwezig zijn?

Nee, nog niet veel animo, dus bij deze:

***ANIMOCHECK, tweede FPV meet 'n greet op zaterdag 27 maart***

Graag even in 't topic aangeven of je van plan bent te komen. De locatie is in Zaanstad (Noordholland).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Liever de regelaar pal voor de motor:). meeste doen het wegens de koeling. Mijn redenatie is dat al die storingsbronnen zo ver mogelijk van je apparatuur af moet zitten. Tja, gevoel..

Juist! Motordraden kort houden en waar mogelijk twisten. Hier heb je namelijk 't 'smerigste' elektro magnetisch strooiveld door de schakelpulsen van de regelaar en de EMK van de wikkeling met de steilste flanken en harmonischen tot in 't MHz bereik. De 'lus' tussen motor en regelaar dient zo klein mogelijk gehouden te worden, zodat deze niet als een antenne gaat werken, twisten vouwt elektromagnetische veldlijnen van aanvoer en retour over elkaar heen waardoor ze voor een groot deel elkaar opheffen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Nee, nog niet veel animo, dus bij deze:

***ANIMOCHECK, tweede FPV meet 'n greet op zaterdag 27 maart***

Graag even in 't topic aangeven of je van plan bent te komen. De locatie is in Zaanstad (Noordholland).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

zal wel moeten he ;)

En ik....

Remy, kan jij je model meenemen met de HD camera setup?...zou graag eens door je bril willen kijken. Ik neem mijn model ook wel mee, kan je daar ook even mee vliegen.

MVG Robert.

ik zou wel willen, maar helaas nog steeds veel te verweg voor mij;) als het ooit nog een keer in de buurt van utrecht komt, ben ik er zeker!

Ramsus42 ik zie dat u uit Nijmegen komt. Als u naar zaanstad gaat komt u langs mijn woonplaats (maarn). Zou ik vanaf daar mee kunnen rijden naar de meeting. Dit zou ik u heel erg dankbaar zijn. Zoja dan ben ik ook zeker van de partij de 27ste.

Hoi Hugy,

Ik zit iedere zaterdag op een soort avond school. Op zaterdag is dit in de ochtend. vandaar dat dit voor mij beter uitkomt, want ik rijd dan vanaf utrecht door. De tijden zijn onbekend, dus kan ik niet gebonden zijn. Mijn excuses.

Zeg trouwens maar je hoor;) Ik ben nog niet zo oud.

Mvg

Oke, jammer maar begrijp het. Als er nog iemand is die toevallig langs Maarn (aan de A 12) komt hou ik mij aanbevolen om mee te rijden.

sorrie heren maar een zaterdag word niks voor mij .
Wie weet ooit in de zomer ,dan is het rustiger op het werk .
Groeten wiebe.

Volgens mij kunnen er niet veel mensen op een zaterdag..
Ik kan op een zondag, alleen zit ik te koekeloeren dat zaanstad een aardig end weg is als ik het in één keer doe. Op elke zaterdag ben ik in Utrecht, dus is Zaanstad het probleem niet.

helaas nog steeds geen mailtje gekregen van dat gestuurde linkje Sander. Weet nu nog steeds niet goed welke servo ik nu moet bestellen.

Edit; Niks gevonden op hobbyking.com.
verder wél dit gevonden over de GWS S125 servo:

GWS S125 1T

Class: Sail Servo
Digital: No
Programmable: No
Voltage: 4.8v or 6.0v
General Specs:
- Bearings: Dual BB
- Gears: Nylon
- 60° speed: .26 sec @ 4.8v
- 60° speed: .21 sec @ 6.0v
- Torque: 92.00 oz/in @ 4.8v
- Torque: 106.00 oz/in @ 6.0v
-- 1.59 x.79x1.65 inches
- 1.76 ounces
Applications:
- Sailboat
- All Purpose

@ leo,
Dit zou de gene zijn die we zoeken. DualBB met een 1T erachter.
Hier te bestellen:
http://www.acroname.com/robotics/parts/R298-1T-SERVO.html
Goed, acroname verstuurd ook naar NL Echter starten ze een onderzoek van een dag voor een zo economische verzendwijze.
Ik krijg hier dus nog bericht van.

"We are currently researching your shipping options to Netherlands and will be sending you an email to "ramsus42@hotmail.com" when we have the options resolved. This typically takes 1 business day plus any time difference between your location and ours"

Nou, ik laat het even weten.

Ps; op ebay.com staat een goede servo. let erop dat er achter de naam van de servo "1T"staat. Dat hij proportioneel is kan ik nergens terug vinden, maar de amerikanen zweren hier bij.
Echter versturen zei alleen binnen Amerika.

Ah nog een edit; er staat op een ebay nog een goede 1T servo. Deze in de UK. Ik heb ze een email gestuurd. Tword nu een beetje wie het eerst komt wie het eerst maald:mrgreen:
Nou, dat word dus even de tracker uit proberen met een standaart servo, en een stretcher er tussen;).

Laatst bewerkt:
***UPDATE tweede FPV meet 'n greet zaterdag 27 maart***

De locatie is akkoord, we kunnen terecht bij een lokale RC vliegclub. Daar horen uiteraard wel een aantal regelementen bij. Belangstellenden die 27 maart willen komen stuur mij a.u.b. even een PB of email (ssassen(at)immersionrc(dot)com) met daarin:

- je naam
- je telefoonnummer
- je email adres

Ik zorg dan dat iedereen de clubregelementen krijgt toegestuurd inclusief een routebeschrijving e.d. De reden dat ik vraag om je telefoonnummer is uiteraard om te kunnen bellen als er wijzigingen zijn op 't laatste moment.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

prima:).

Sander even wat anders. De tracker is binnen, dus die kan ik vandaag even proberen. Vreemd dat er geen handleiding bij zit, maar ach. We komen er wel uit.
Verder een mailtje terug gekregen over de GWS S125 servo, met het witte spindeltje.:

"Hi Remy, The servo only rotates 360 deg from stop to stop. It operates only when voltage is applied. So if you start with the drum central it will rotate 180 deg in either direction. It will cease to turn when the voltage is removed."

Volgens mij dus geen juiste servo?
Het gaat om deze:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120524161159&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Sander even wat anders. De tracker is binnen, dus die kan ik vandaag even proberen. Vreemd dat er geen handleiding bij zit, maar ach. We komen er wel uit.

De handleiding kun je hier vinden, overigens geldt dat voor alle ImmersionRC producten, de handleidingen en eventuele firmware upates zijn allemaal vanaf de website (Welcome to ImmersionRC) te downloaden.

http://www.immersionrc.com/manuals/EzAntennaTrackerLiteUserManual.pdf

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Immersion RC - Real Virtuality

"Hi Remy, The servo only rotates 360 deg from stop to stop. It operates only when voltage is applied. So if you start with the drum central it will rotate 180 deg in either direction. It will cease to turn when the voltage is removed."

Volgens mij dus geen juiste servo?
Het gaat om deze:
GWS S125 1T 360 degree Sail Winch Servo on eBay (end time 30-Mar-10 10:09:40 BST)

Bij mijn weten zijn alle GWS S125 servo's proportioneel, zonder uitzondering.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Sander bedankt voor de handleiding. Vandaag word de tracker compleet in elkaar gezet.

Ik snap het bericht van die engelsman niet helemaal. Kan ik hier nu uit opmaken dat het om een proportionele servo gaat? Of is het dat de servo van de ene kant, all the way naar de andere kant gaat nadat je hem een seintje hebt gegeven met je stick

Back