Het grote FPV (First person view) draadje.

Wat 'n heerlijk filmpje :D

Zou je misschien een korte opsomming willen geven van wat je gebruikte? (zowel op vliegtuig als op de grond?)

Ziet er echt heel goed uit qua beelden vind ik!

tnx! Ik gebruik in de kist een Sony OSD 550 camera, i.c.m. een 1,3gHz tx.
Pan servo 180graden metal gear, tilt HXT900. Pan&tilt zijn zelfbouw.

Op de grond een Zelfbouw antenne tracker, 8dBi patch, Headtracker XGY-1000.

DVR is een oude DVD recorder. Rede? De originele bestanden zijn wel zo ontzettend mooi, dat ik voorlopig geen HD camera's meer in mijn kisten ga proppen. Helaas gaat door het bewerken en uploaden de kwaliteit ontzettend sterk achteruit.
Bluefalconholland zijn mond viel open na het zien van de kwaliteit op zijn tv!

Gister hele mooie beelden geschoten. Bluefalconholland ( robert) is deze kant opgekomen, en Wartexx is later in de middag ook nog komen vliegen.
het was een heerlijke dag met fantastisch vliegweer.
Het probleem is alleen dat het een enorme hoeveelheid werk om alle beelden uit te zoeken:(. Maargoed, ik ga mijn best doen!

Laatst bewerkt:
*zucht* Nog maar eens proberen uit te leggen.. (zinvol?)

Sander beschuldigd mij ervan te beginnen over wetgeving.
Maar jij bent begonnen met "Is dit legaal", niet ik. Maakt niet uit waarover het ging, wetgeving is wetgeving.
Ik reageerde er enkel op dat je moet uitkijken dat je zelf niet de sigaar bent als je ze daarop aanspreekt.
Zij zijn illegaal bezig, maar ik gok erop dat je zelf ook dingen doet die niet mogen als je zon eind weg kunt vliegen.
Als je dan de politie erbij haalt dan zit je zelf ook met de gebakken peren en heb je ook jezelf ermee.

Sander grijpt blijkbaar alles aan om mij de schuld te kunnen geven van allerlij onzin.
Maar ik laat me niet meer uit de tent lokken, ik vraag nu gewoon de mods wat ik ermee moet..

En Sander, je viel uitgerekend mij aan over het aansnijden van het wetgevings onderwerp terwijl ik dat niet gedaan had.
En dan ook nog op een manier van "Je zal wel weer ruzie gaan maken", en dat vind ik ongepast.
Toen je ook nog zei dat je me kort wilde houden (nette reactie? ...:roll:) was de maat (weer) vol.
Ik had weer een hoop stennis kunnen schoppen, maar dit keer koos ik ervoor om de mods erbij te halen.
Dat vind je laf en zielig, maar dat getuigt er echter alleen maar van hoe je zelf bezig bent.
Wat heb je immers te vrezen van een mod raport als je vind dat je niets verkeerd doet?

Maargoed, brul maar raak, ik houd de eer aan mezelf.

Laatst bewerkt:
.. ik houd de eer aan mezelf.

Dat had je in eerste instantie moeten doen Sven, eerst ga je lopen stoken en dan nu zeker de vermoorde onschuld spelen, sorry, maar zo werkt 't niet.

Met een FPV model zover weg vliegen, is dat eigenlijk wel legaal?
Want je moet niet wolf gaan roepen als je zelf stiekem fout bezig bent. ;)

Hier begon 't allemaal mee Sven, jij begint te zeveren over 't wel of niet legaal zijn van FPV vliegen. Dus je kan 't proberen te draaien zoals jij wilt, zo zijn de feiten.

Ik reageer dan met de volgende, nette, reactie. Ik ga er dan vanuit dat 't daarmee klaar is en als je wilt discussiëren over legaliteit en wet- en regelgeving dat je daarvoor 't aangewezen topic kunt gebruiken.

SanderFPV zei:
Deze discussie is al ontelbare keren de revue gepasseerd, en we weten allemaal waar die topics op uitdraaien, dus aub. gewoon dergelijk commentaar voor je houden. Eenieder weet dondersgoed hoe 't zit en neemt z'n eigen verantwoordelijkheden.

En dan heb je 't over fatsoen? Kom op zeg, wie is d'r hier nu snel op z'n teentjes getrapt en gaat meteen stampij maken bij de moderator? Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. Je reactie is volledig overtrokken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Jongens, kunnen jullie dit niet gewoon uitvechten in pb's?
Dit is zo zonde van het leuke draadje. Moet er nou echt telkens iemand het laatste woord hebben?

[mod]
"ONGELOOFLIJK WAT EEN STELLETJE Z..KERDS".....was mijn eerste reactie op al die onzin die er weer wordt uitgekraamd. Maar dat kan ik hier niet zeggen. Mijn zoontje wil ook vaak het laatste woord hebben, hij is 10.

Soms is het het beste om niet te reageren, bloed vanzelf dood. Je hoeft niet iets te zeggen op een opmerking van een ander.

Zoals ik al eerder zei, er is een wet-en regelgeving draadje, daar kun je al dit soort zaken in kwijt.

Graag bij de les blijven nu.

Martin[/mod]

Vandaag even in de regen een stukje gevlogen met de kodak zx1.
Ga um zometeen ff uploaden maar het kleine beeldje op het toestel gaf een heel leuk beeld...

Kan ik deze camera gebruiken voor het FPV vliegen hij heeft een USB/AV uitgang. ?
Of is het beter een losse camera te gebruiken?

Ben er trouwens bijna uit om 2.4 te gaan gebruiken....

Kan ik deze camera gebruiken voor het FPV vliegen hij heeft een USB/AV uitgang. ?
Of is het beter een losse camera te gebruiken?

Ben er trouwens bijna uit om 2.4 te gaan gebruiken....

Hey, camera is inderdaad te gebruiken als fpv camera. Alleen de light handling is zeer slecht van een HD camera. Als het ook maar een beetje schemerig wordt is het beeld al gauw heel donker. Ga daarom beter voor een apparte FPV camera.

2.4ghz voor video is inderdaad de makkelijkste en mijn persoonlijke mening ook de beste. Veel goede ontvangers en zenders voor te krijgen, en heel veel informatie.

Hey, camera is inderdaad te gebruiken als fpv camera. Alleen de light handling is zeer slecht van een HD camera. Als het ook maar een beetje schemerig wordt is het beeld al gauw heel donker. Ga daarom beter voor een apparte FPV camera.

2.4ghz voor video is inderdaad de makkelijkste en mijn persoonlijke mening ook de beste. Veel goede ontvangers en zenders voor te krijgen, en heel veel informatie.

Dank je voor je advies, zal dan voor een losse camera gaan kijken, goed beeld is natuurlijk van groot belang !!
De Kodak zx1 zal dan voor de opnames gebruikt gaan worden.

@ Joost: Ja, de gevangen landing was ook met FPV gedaan. Dat waren beelden vanuit mijn vliegend EPP vleugeltje (robbe sportwing). Ik vloog hem letterlijk in Remy's handen.

Gewoonlijk starten we op zicht en op hoogte kijken we door de videobril. Soms landen we ook op zicht.

@ nickos: beter om een aparte FVP camera te gebruiken en op je vliegaccu aansluiten.

MVG. Robert.

Robert super!!

Wat was het toch weer een dag gister. We treffen het wel met het weer. ik heb genoten!

Ik heb vandaag nog een paar beelden geschoten. Daar staat een prachtige start op, en een hele mooie vlucht.

Nondeju, ik heb nu zooveel materiaal. Ik ga mijn best doen er iets moois van te maken.

Zojuist ook de ZX1 in het toestel gezet en gemodificeerd. Av out gebruikt en aangesloten op mijn zender en de ZX1 op een lipo aangesloten en de spanning iets verlaagd met een diode. Beeld op 60FPS is iets te groot voor mijn display, maar mijn CE osd doet het goed met de ZX1. Alles wel zo gemaakt dat ik zowel het toestel in vrijwel originele staat kan gebruiken met de batterijen alsmede een makkelijke aansluiting op een lipo. Zal later wel een foto plaatsen.

Het invliegen/uit-trimmen en opnemen van ons veld in HD uitvoering met de Kodak ZX1.

Lekker in de mot regen, wat een land.....

Nu nog de FPV benodigdheden... :banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam dit filmpje tegen,
Hij heeft zijn Gopro camera aangepast met head tracker en een interne 2.4GHz/10mW TX.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam dit filmpje tegen,
Hij heeft zijn Gopro camera aangepast met head tracker en een interne 2.4GHz/10mW TX.

Verdorie! Hij is me voor! Dit is André van RC-tech.ch, we hebben dit model kort geleden besproken en kennelijk heeft hij haast gemaakt met de inbouw van e.e.a. die van mij zit nog nieuw in de doos!

KYOSHO Edge 540 Red Bull 1,21m mit Motor, Regler,Servos | Elektro-Kunstflugzeuge | Elektro-Motorflugzeuge | Flugmodelle | Modelle | Staufenbiel

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Davy
Wat wil je dan ?
Je zelf het lekker moeilijk maken door geen extra zender mee te nemen en te willen vliegen met 2,4ghz rc.
of 2e zender meenemen 2,4 gig video met camera er in en gaan .dan maar alleen maar je vliegt dan wel .
[zet in een post eens neer wat je verwacht van een set .bereik ed]

Wiebe, tja, ik ben een moeilijk geval ! :-)
Ik had toch gedacht aan minimum 1 km bereik.
Maar het is idd een optie om gewoon met mijn Multiplex 3030 op 40Mhz te gaan vliegen en dan met een 2,4 Ghz setje.

Ik heb de indruk dat dit setje echt wel alles heeft wat ik nodig zou hebben : Total FPV (Fatshark Full FPV 2010 revB + Headtracker + OSD) [AVS-004] - €555.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting

Ik zie wel dat er geen prijs verschil is met de 5,8 Ghz ! :-)

Je kan beter niet met 2.4GHz RC FPV gaan vliegen, zeker niet als je iets anders dan Futaba FASST gebruikt, Spektrum bijvoorbeeld. De enigste opties die je dan hebt zijn dan 5.8GHz (legaal tot 25mW) of 1.2/1.3GHz (niet legaal zonder zendvergunning). Vooral in dat laatste geval is ook je bereik in de praktijk zeer beperkt. De gevoeligheid van de RC ontvanger zal namelijk flink gereduceerd worden doordat het RF frontend een sterk RF signaal van de audio/video zender voor z'n kiezen krijgt.

Leg eens uit wat je met dat stukje over Fasst bedoelt ? Gaat het daar wel goed mee ? Ik vlieg nl Futaba Fasst.
Ik leer er ook uit dat 1.2/1.3 niet je dat is en dat 5,8 dus niet genoeg bereik heeft. :-)

Groetjes,

Davy

Back