Het grote FPV (First person view) draadje.

Inderdaad! Ben benieuwd naar je video frank:)

@ Roel, jammer dat ik laatst maar even in hengelo was. hebn even snel een hd video geschoten met de GoPro en toen waren we weer weg.
Einde van de maand hoop ik dan eindelijk een GoPro te kunnen aanschaffen, dus kunnen we eens goed gaan FPV'en met de quad in HD, de helie's en natuurlijk de voels van Robert:)

Of zie ik jullie hier weer een keer verschijnen.....?

;)

Laatst bewerkt:
De joubuis is al beschikbaar, even in HD zetten !

Zoals geschreven kwam de zon toen al mijn accu's leeg waren #$%@$!$!#$#@%$

Ik wacht morgen op het veld tot ie weer gaat schijnen en dan doen we nog een rondje.
Fransbr was er om mij te helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
P.S.

Heb nu de ultime oplossing om stabiele beelden in mij FPV opnames te krijgen!!!!!!!

Met een iets grote model zou ik toch een kip mee moeten kunnen nemen ?

GO Pro op zijn kop monteren met een soort van helmpje. Vangbakje voor de kippestrond en Voila , stabiele opnames !!

Wat denken jullie ???

Frank mooi filmpje:)! Mooi rustig gevlogen. ik vind de mist en het donkere juist wel iets magisch hebben..

Top!

Ps die kip! geweldig.. ongelooflijk bijzonder..

Bij een struisvogel heb je hetzelfde... In Zuid Afrika heb ik bij 1 zijn nek alle kanten op bewogen, gaf geen cm prijs... Is dat model groot genoeg? :)

Dat gaat hard met die frsky's!

@Sven&Remy, ziet er mooi uit jullie zenders. Ben benieuwd hoe ze het in de praktijk gaan doen. btw. mijn frsky pieper is behoorlijk luid.

@Frank, je film is mooi in elkaar gezet. Dat moest wel erg koud zijn vanmiddag.

MVG. Robert.

Beste,

Ik heb hier nog wat onderdeeltjes van mijn vorige tracker. Maak even een plankje op een statief, en monteer deze alu delen op servo's en je hebt een kleine tracker.
Ideaal voor een 8dBi 2,4gHz patch, of nog beter; de kleine patch op 5,8gHz.

Zoals ze altijd zeggen: "alle kleine beetjes helpen" geld dat ook voor mij:).
Leg ik weer bij voor de GoPro.

17,50 euro inc verzending.

2ikfkp4.jpg

http://www.youtube.com/user/ramsus42#p/u/16/pnqmpSr-SBU

owja, en nog wat foto's in deze draad:
http://fpv-community.com/forum/showthread.php?tid=250&page=3

Zie maar:)

Laatst bewerkt:
Iemand wezen vliegen vandaag??? Filmpje staat in de upload

Mijn twinstar heeft ook boven de sneeuw gevlogen terwijl ik bevroor in mijn stoeltje.
Tevens eerste vlucht met headtracker, wat toch weer anders vliegen is (als je je hoofd draait dan draait het vliegtuig niet mee, dus niet vergeten het vliegtuig ook te draaien zodat je de neus weer ziet, anders vlieg je niet naarwaar je denkt dat je aan 't vliegen bent :-) ).
De HD camera had ik er niet inzitten (de batterijen vonden het te koud) maar de laptop werkte wel en heeft het doorgestuurde videobeeld opgenomen.
Ben nog wat aan 't editeren want het was 15 min film :-)
Videootje komt er morgen waarschijnlijk wel aan in het filmjes topic.

Hey nog een headtrackerd. ;) Hoe werkt die van jou, en welke is het?

Ik heb net die van hobbyking aan de praat hier, en het is eigenlijk nog te vroeg om zeker te weten, maar die van mij lijkt een beetje schokkerig. Morgen zet ik even de hele cameramount in elkaar en ga ik eens even goed testen wat het nou allemaal doet. Zoals gewoonlijk weer geen handleiding bij de spullen, en de handleiding online is om te huilen. Zo weet ik nog niet wat ze bedoelen met 45' 90', 180', 360'. Bedoelen ze dat de servo de gehele uitslag zal gebruiken als je je hoofd zoveel graden draait, of bedoelen ze nou dat het je servo uitslag limieteerd.

Sven, mijn headtracker is ook de X-1000 van hobbyking, met ppm-mixer in de mx-12 gestopt zodat ik nu 8 kanelen heb ( zie mx-12-met-8-kanalen-via-ppm-mixer-en-headtracker )

Inderdaad, hij beweegt een beetje schokkerig, maar in de vlucht had ik daar geen last van. Ook bij 't editeren van 't filmpje is het me niet echt opgevallen. Het valt veel meer op als je naar de servo kijkt dan op je videobeeld.

Die 45 90° 180° 360° is idd hoever je met je hoofd moet bewegen voor dezelfde uitslag op je servo. Het limiteert dus niet de uitslag van je servo, maar de uitslag van je hoofd, soort van dual rate.

Wat mij niet geheel duidelijk is, is hoe ik de settings van die gyro moet opslaan. Ik heb em zeker 10 keer ingesteld en dan bleven de settings plots plakken, maar wat ik juist gedaan heb daarvoor weet ik niet...

het schokken van de servo i.c.m. de headtracker heeft voor een groot deel met de gebruikte servo te maken.
Sven, pak eens een standaart servo inplaats van een HXT900, je zult zien dat dit heel veel scheeld.
De 180graden servo's van bevrc gebruik ik veel. Die werken er best goed mee!

Zoals U4eake al aangaf is dat een soort dual rate. Zo had ik hem laatst op 180 graden gezet. bets irritant, want je moet dan je hoofd ook echt 90 graden naar links, en 90 graden naar rechts draaien. Ik heb hem altijd op 90 graden staan. je hoofd 45 graden de ene kant op, is dan genoeg om de servo 90 graden uit te laten slaan.

idd, 90 graden is een goede instelling.

Dat schokken, tjah, dat moeten we dan maar eventjes voor lief nemen misscihen :P lol

Ziet er goed uit sven, :)

@frein: vlieg je puur op patch?

Ja eigenlijk wel, meestal vlieg ik samen met een buddy en meestal is dat ook Fransbr.
We zijn elkaars Human antenna tracker :-) of poor man's antenna tracker...

Had in dit geval ook mijn spriet antenne kunnen gebruiken, die gaat tot een 400 meter rondom. Verder ben ik eigenlijk toch niet geweest gisteren.
Maar met de patch en tracker is het beeld zoveel comfortabeler....

mja, tracker is hier nog toekomst muziek hoor... eerst even met omni rond me, en met patch zou het ook puur moeten kunnen, zonder tracker ;)

mja, tracker is hier nog toekomst muziek hoor... eerst even met omni rond me, en met patch zou het ook puur moeten kunnen, zonder tracker ;)

Met de patch kom je gauw een heel eind verder, alleen als je dan buiten de "kijkhoek" komt heb je echt iemand nodig die hem even voor je richt....

Ik heb ooit hier eens een foto gezien van een patch op een helm ?
Is dat te doen? Werkt dat een beetje ?
Zou nl ook best wel eens alleen willen proberen te vliegen....

het schokken van de servo i.c.m. de headtracker heeft voor een groot deel met de gebruikte servo te maken.
Sven, pak eens een standaart servo inplaats van een HXT900, je zult zien dat dit heel veel scheeld.
De 180graden servo's van bevrc gebruik ik veel. Die werken er best goed mee!
Zou een MG90S al een verschil geven? Met die dingen heb ik meer et gevoel dat ze "zuiverder" bewegen. En van BEVRC bedoel je deze? BEV-180°digital servos with metal gears [BEV-180°digital servos]- US$11.90 - BIRD'S EYE VIEW
Ik dacht dat digitale servos alleen met digi ontvangers of gyro's werkte? :p

Zoals U4eake al aangaf is dat een soort dual rate. Zo had ik hem laatst op 180 graden gezet. bets irritant, want je moet dan je hoofd ook echt 90 graden naar links, en 90 graden naar rechts draaien. Ik heb hem altijd op 90 graden staan. je hoofd 45 graden de ene kant op, is dan genoeg om de servo 90 graden uit te laten slaan.
De menselijke nek kan slechts 120' draaien dus dat je dat irritant vond, vind ik ook niet gek. ;) Even lekker pan op 90' zetten, tilt kan misschien zelfs beter op 45'.

Sven, mijn headtracker is ook de X-1000 van hobbyking, met ppm-mixer in de mx-12 gestopt zodat ik nu 8 kanelen heb ( zie mx-12-met-8-kanalen-via-ppm-mixer-en-headtracker )
Dat is nou precies wat ik gisteren bij mij heb ingebouwd. ;) Werkt best aardig, alleen toch wel akelig dat je die kanalen niet in je zender programmatuur ziet. ;)

Inderdaad, hij beweegt een beetje schokkerig, maar in de vlucht had ik daar geen last van. Ook bij 't editeren van 't filmpje is het me niet echt opgevallen. Het valt veel meer op als je naar de servo kijkt dan op je videobeeld.
Als je met virtualdub er even deshaker overheen gooit dan heb je helemaal hollywood railcamera filmpjes. ;) Maar bij mij zijn et echt tikjes, alsof de data er een beetje gebufferd doorheen komt. Telefoon modem op je servos, dat idee. :lol:

Die 45 90° 180° 360° is idd hoever je met je hoofd moet bewegen voor dezelfde uitslag op je servo. Het limiteert dus niet de uitslag van je servo, maar de uitslag van je hoofd, soort van dual rate.

Wat mij niet geheel duidelijk is, is hoe ik de settings van die gyro moet opslaan. Ik heb em zeker 10 keer ingesteld en dan bleven de settings plots plakken, maar wat ik juist gedaan heb daarvoor weet ik niet...
Ik denk dat je NIET voorbij optie 6 moet gaan, dan prutteld ie denk ik de default settings erop. Gewoon instellen tot en met optie 6 en dan gewoon uitzetten is denk ik hoe je dat opslaat.

Back