Het grote FPV (First person view) draadje.

JXD 318 een week geleden besteld, nu al binnen.
Van het weekend eens kijken of ik er wat mee op kan nemen.
Heb tegelijkertijd bij HobbyKing een nieuwe camera besteld, ben benieuwd wanneer die er is.

psf-001_3_350.jpg

vraagje:

Als ik dit filter heb voor minder storing plaats ik deze dan tussen mijn batterij en de current sensor?

Dit komt door de draadloze transmissie. Hiervan is de maximale resolutie de pal resolutie 625 beeld lijnen en een verhouding van 4:3. Meer niet. Dit is aanzienlijk lager dan HD en HD is in de verhouding 16:9 hierdoor krijg je 2 grote zwarte balken onder en boven aan je beeld als je een hd camera als fpv camera gebruikt. De gopro HD geeft inderdaad mooie beelden op de computer, maar als je die aansluit als fpv camera en het wordt wat donkerder zie je helemaal niks meer. Dat is het nadeel van "goedkope" HD camera's. Ze kunnen heel slecht tegen weinig licht. Hopelijk is het zo wat duidelijker waarom we camera's gebruiken met een veel lagere resolutie.

mvg Hugo Janse

Oke jij zegt niet hoger dan 625 maar de camera's die ik kan vinden op het Inet zijn of 480 of 520 beeld lijnen. Zijn er ook camera's die dan de maximale 625 hebben?? Of is dit dan ook niet mogelijk??

Nu snap ik al beter idd waarom geen HD op je FPV als primaire cam. Best gevaarlijk lijkt me om blind te vliegen. Op de tast is het allemaal zo lastig he!!!

Lees hier maar over de 600tvl camera new Pixim camera - RC Groups

Ja goed dit model camera is misschien niet alles maar ik kan me zo voorstellen dat er ook hoge resolutie camera's zijn die wel goede menu's hebben om het beeld bij te stellen. Ook zegt er daar iemand iets over "overkill"Maar goed meestal is overkill gewoon "te veel perfectie dat die individu aan kan"

Is het anno 2011 echt niet mogelijk een iets beter beeld te krijgen?? Zijn er geen HD cam's die helemaal ingesteld zijn op FPV??

Misschien zeg ik nu allemaal dingen die niet kunnen maar met de huidige technologie moet het toch mogelijk zijn dacht ik.

Heel mooi hoge resolutie maar mijn ervaring is dat juist die camera's niet goed met licht balans om kunnen gaan. Gewoon een 1/3 CCD sony 420L van 16 euro geeft de beste prijs/kwaliteit en geloof me, in je bril lijkt het alsof je HD ziet. Ook werkt die camera nog s'nachts. Elk detail wordt gezien. Beter kan je niet op je antenne's besparen want die bepalen wanneer je nog wel iets ziet en hoe goed.

MVG. Robert.

Een hogere resolutie dan 640x480 heeft ook niet echt zin. Bijna alle fpv brillen hebben deze resolutie er zijn maar enkelen die 800x600 doen. Maar zoals robert al zegt. Hogere resolutie is echt niet nodig hoor. Alles ziet er al zeer strak uit in een bril.

Een hogere resolutie dan 640x480 heeft ook niet echt zin. Bijna alle fpv brillen hebben deze resolutie er zijn maar enkelen die 800x600 doen. Maar zoals robert al zegt. Hogere resolutie is echt niet nodig hoor. Alles ziet er al zeer strak uit in een bril.

Ahh dus 480 beeld lijnen is ook al voldoende. is dan een 480 beter als de 5.. beeld lijnen of maakt het allemaal niet zoveel uit.

Wat is DE BESTE camera voor FPV waarbij ik dan meer kijk naar kwaliteit dan naar de prijs. Uiteraard moet de prijs niet te gek worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ahh dus 480 beeld lijnen is ook al voldoende. is dan een 480 beter als de 5.. beeld lijnen of maakt het allemaal niet zoveel uit.

Wat is DE BESTE camera voor FPV waarbij ik dan meer kijk naar kwaliteit dan naar de prijs. Uiteraard moet de prijs niet te gek worden.

De beste keus blijft de 540tvl camera van sony met 1/3 beeldchip. o.a bij securitycameras2000 te verkrijgen. Staat genoeg over in de topic.

Toevallig, ik wilde net wat vragen over de HK cam.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 1/3-inch SONY CCD Video Camera (PAL)
Het objectiek lijkt hetzelfde, maar het printje is net iets anders.

Alleen is die van HK blijkbaar iets beter in et donker, 0.1lux.
Tis iig geen geld, 17 dollar.

Ik heb er mensen mee zien vliegen op de meeting, en het viel me niet tegen.
Volgens mij heb ik er zelf ook al mee gevlogen, op Frank zijn twinstar.
Het zag er iig veel beter uit dan wat die stokoude bagger cam van mij eruit gooide.

Heeft iemand hier ervaringen over te delen? ;)

Dan weet ik hoe die sonycam van securitycam2000 eruit ziet. ;)
In hoeverre dat lijkt op die van hobbyking weet ik dus niet.
Ik weet niet eens zeker wat er bij Pieter zijn nemo of Frank zijn twinstar op zit.
Ach ik zie wel, heb hem maar gewoon besteld, slechter dan die van mij wordt het toch niet.

die bij mij erop zit is die security cam dacht ik dat remy vertelde, frank heeft de HK cam (dat stond hij zelf te vertellen :P)

die bij mij erop zit is die security cam dacht ik dat remy vertelde, frank heeft de HK cam (dat stond hij zelf te vertellen :P)

Ik heb inderdaad de HK cam.

Kon hem destijds alleen met zender bestellen en had "haast" dus cam gehouden zender in de rommelbak. :-)

Back