Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Voorlopig heb ik nog de volgende vragen:
1. Is dit een ideale setup om mee te beginnen? (voor deze prijs)
2. De 5000mAH lijkt me groot, maar is volgens eCalc wel efficient?
3. Zijn 9x4.7 props bij deze qc een goede keus om mee te beginnen?
3. Wat ben ik nog vergeten?
4. Welke componenten kan ik ook gerust 2e hands aanschaffen en heeft iemand toevallig nog wat liggen?

1, Dit is een hele leuke setup waar je veel plezier van gaat hebben.
2, 5000mah is groot en zwaar. Zelf vond ik heb het fijnst vliegen met 2200 ~3000 mah.
3, Props kies je bij een motor. 9x4.7 is de ideale maat voor de 2830-11 motoren.
4, Ik ben fan van nieuwe onderdelen. Dan weet je iig zeker dat je niet de ellende van een ander in huis haalt. Mocht er toch iets niet werken heb je altijd garantie.

@daniel44
Sommige producten vind ik toch enorm duurder bij EU en aangezien bepaalde dingen niet bij EU te krijgen zijn, kan ik die dan net zo goed Int. bestellen.
Voor zware en dure dingen die in EU verkrijgbaar zijn vind ik het wel handig.

@markjuhh
Dank voor je reactie en goed te horen dat het een fijne setup is.

Je geeft aan dat 2200-3000 mAh beter vliegt en ik zie die ook veel meer gekozen worden als de 5000 mAh.
Hoe moet ik dat beter vliegen zien? Ik zoek eerst vooral rustig vlieggedrag en lange vliegtijd en nog niet zozeer snelheid/wendbaarheid/etc.

Verder is qua betrouwbaarheid nieuw kopen natuurlijk beter, maar ik kan mij ook indenken dat er op dit forum veel mensen zijn begonnen met basic componenten die ze inmiddels niet meer gebruiken en waar niets mis mee is.
Motoren wil ik iig wel nieuw aanschaffen

Je geeft aan dat 2200-3000 mAh beter vliegt en ik zie die ook veel meer gekozen worden als de 5000 mAh.
Hoe moet ik dat beter vliegen zien? Ik zoek eerst vooral rustig vlieggedrag en lange vliegtijd en nog niet zozeer snelheid/wendbaarheid/etc.

Van een lichte accu word de quad idd wat wendbaarder.
Nadeel kan zijn dat je m te fel aanstuurt.
Voordeel is dat ie na een stuurfoutje sneller zichzelf kan stabilizeren.

2e hands of nieuw is een van de keuzes die je voor jezelf moet maken.
Ik ben geen fan van 2e hands, maar zie genoeg mensen die regelmatig leuk spul voor een leuke prijs weten te vinden.

als je gewoon rustig en lang wil vliegen zou ik voor een 3300mah 3s gaan. onderdelen vind je over het algemeen niet op het forum, het zijn meestal volledige sets

Je kunt wel spullen snel uit Hong Kong halen, maar dat kost de hoofdprijs. Als je LiPo's in International warehouse bestelt dan moet je verplicht die verzendmethode gebruiken. Koste mij 80 dollar en 50 euro aan verzend en douane kosten voor een 200 dollar netto bestelling. Maar dus wel in 2 weken in huis.

Dus zoals wel vaker wordt geschreven: als je het snel wilt kun je net zo goed in NL of de rest van Europa bestellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Rubaa
Wat is dan het voordeel van 3300 tov 5000 als ik een zo rustig mogelijk vlieggedrag zoek met zo lang mogelijke vliegtijd.
volgens eCalc is de vluchtduur met 5000 een stuk langer en de efficiency nog steeds hoog (85,6%)

@m00st
Ik heb geen haast, bestellingen mogen best lang duren al het goedkoper is. De LiPo's zijn idd niet verstandig uit HK gezien de hoge verzendkosten.
Of dat bij EU wel aantrekkelijker is als lokaal in de winkel, weet ik nog niet.

Maar bijvoorbeeld de lader Turnigy Accucel-6 50W is 16,55 vanuit Int. en 28,79 vanuit EU. Dat vind ik een fors verschil. Zelfs als ik er invoer+btw over moet bijbetalen.

Kan het in een NL winkel nog goedkoper uitvallen omdat je dan geen verzendkosten e.d. hebt of is dat altijd duurder?

over het algemeen altijd duurder. 5000mah lijkt me een beetje zwaar voor een 450 frame en ik denk dat hij dan een beetje "clumsy" gaat vliegen...

Dus met een 3300 vliegt de quad rustiger/makkelijker als met de 5000 ?
Volgens eCalc heb ik nog wel een berg draagkracht over met 1250 gram?

Als het om te leren vliegen makkelijker vliegt met de 3300, dan wil ik dat wel graag.

...En levert 4S nog wat op, of is dat niets voor deze configuratie?

Laatst bewerkt:
Alles onder de 4000mah vliegt nog goed, alles daarboven begint snel echt zwaar en log te worden.

Een keertje extra landen is ook niet erg ;)

4s zou ik pas doen als je hem al een beetje onder controle hebt.

@daniel44
Sommige producten vind ik toch enorm duurder bij EU en aangezien bepaalde dingen niet bij EU te krijgen zijn, kan ik die dan net zo goed Int. bestellen.
Voor zware en dure dingen die in EU verkrijgbaar zijn vind ik het wel handig.

@markjuhh
Dank voor je reactie en goed te horen dat het een fijne setup is.

Verder is qua betrouwbaarheid nieuw kopen natuurlijk beter, maar ik kan mij ook indenken dat er op dit forum veel mensen zijn begonnen met basic componenten die ze inmiddels niet meer gebruiken en waar niets mis mee is.
Motoren wil ik iig wel nieuw aanschaffen

De producten zijn soms een paar dollar duurder omdat de invoerrechten al betaald zijn. Als je een groot pakket uit het internationale warehouse bestelt ben je aan verzend - en douanekosten nog veel meer kwijt dan als je het uit de EU bestelt. En dan wacht je er ook nog een eeuwigheid op. Gewoon kleine dingen die niet in de EU zijn internationaal bestellen in hoeveelheden onder de 22 euro. De meeste motors, ESC's en lipos zijn er altijd wel in de EU. Als je boven de 22 euro zit heb je vaak pech. Ik moest over een pakketje van 45 euro 25 euro importkosten betalen door de hoge prijzen die een bedrijf er als 'administratiekosten' bijrekent.

Geen spookverhalen vertellen aub.

Heb al meer als 100 bestellingen gedaan bij hk international en maar 5x ofzo douane kosten gehad.

En drie weken noem ik geen eeuwigheid

Nog maar 5 keer? ik heb elke bestelling die ik op het originele bedrag aangeef wel douane kosten moeten betalen. Alleen de bestellingen die ik voor minder dan 22 dollar aan geef komen er doorheen...

Dat is mijn enige ervaring met het internationale warehouse Markjuhh ;-) Douanekosten en 2 maanden levertijden ;-) Ik wil helemaal geen spookverhalen vertellen maar al helemaal geen nepverhalen, ik vertel alleen mijn ervaring.

Mijn enigma ervaring met Hobbyking internationaal is toen ik 3 accu's meebestelde. Dan gaat het altijd via SCS Express. Dat kost de hoofdprijs maar is heel snel. Wat ze vooraf alleen niet vertellen is dat SCS bulk inklaart via douane, if tenminste dat ze je hier altijd een rekening voor sturen. JK was daarbij 50 euro kwijt voor goederen twv 200 dollar. Zoals SCS het zelf in hun 'rekening' vermeldt: " We are glad to inform you that your parcel* order* from Hobby King had arrived at our Europe hub
station.** Your parcel had been cleared from EU region* by bulk declaration under one consolidated
shipment in order to minimize the clearance costs. Now* the Parcel is ready for dispatch to you and
waiting for your payment settle by Paypal as follows". Ik maak hieruit op dat alles wat via SCS express verstuurd wordt dus extra kosten oplevert nadat je shipping cost hebt betaald tijdens afrekenen bij hobbyking. Ik zeg niet dat het onterecht is, maar wel iets om mee te wegen als je HK internationaal bestelt en de optie via SCS express kiest (enige optie als je 4400mAh of meer aan accu's bestelt las ik ergens.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo allemaal

Ik heb ongeveer 2e weken geleden een paar vragen gesteld over de setup van mijn toekomstige quadcopter, ik heb toen van een paar van jullie goede info gekregen.
Nou ben ik nu dus weer aan het puzzelen gegaan, en vroeg ik mij af of jullie hier nog een keer naar zoude willen kijken (goede voor bereiding is het halve werk:D)

motor: D2830-11 1000kv Brushless Motor

esc:
HobbyWing Pentium 30A Brushless Speed Controller ESC for R/C Helicopter Quadcopter - Black - Free Shipping - DealExtreme

zender:
Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)

de lipo en oplader heb ik al weten te regelen.

ik ga voor voorlopig nog met de goedkoope hobbyking zender vliegen en zodra ik verder wil in deze hobby zal als eerste een beter kopen denk ik.

alvast bedankt voor al jullie tips en tricks

groetjes,

jaap

Back