Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Hey

Die ESC's zijn veel te groot, 25A of 30A is meer dan genoeg voor die (en andere) motoren.
Als motoren zou ik ook eens naar de turnigy 2830-11 kijken, zijn hele leuke allround multicoptermotoren.
Je accu is te licht, pak minimaal 30C. 3000mah 30c is nog beter, kan je ook langer op vliegen.
Verder eens op deze site bij de multicoptertool kijken: eCalc - the most reliable RC Calculators on the Web for electric Motors

Groeten
oke thnx voor de tip maar zijn die motors die ik in me lijst heb niet sneller ?
 
De motoren die je uitgekozen hebt kunnen sneller zijn, maar hoeft niet ;)
Het Kv is iets hoger, waardoor ze iets meer toeren draaien dan de 2830-11.
Als je op beide motoren dezelfde prop monteert zou de 1200Kv idd iets sneller zijn.
 
De motoren die je uitgekozen hebt kunnen sneller zijn, maar hoeft niet ;)
Het Kv is iets hoger, waardoor ze iets meer toeren draaien dan de 2830-11.
Als je op beide motoren dezelfde prop monteert zou de 1200Kv idd iets sneller zijn.
oow oke oke dan weet ik dat...en qua esc's waar moet ik opletteb dat ze goed zijn met de battery en motor ik moet op de amp letten toch?¿
 
De motor/propellor combo bepaalt hoeveel stroom (Amperes idd) er gaat lopen. De ESC hoeft de stroom alleen door te geven en de accu moet deze stroom kunnen leveren.

Als je bij je motoren in de specs kijkt word daar een maximale stroom aangegeven, die waarde is een goede indicatie om je esc's te kiezen.
Kies altijd ESC's die wat meer aan kunnen als de motor maximaal mag hebben. 20 tot 40% is in de meeste gevallen ruim voldoende.

Voor je lipo deze even doorlezen: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die
Met name punt 3 en 8.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De motor/propellor combo bepaalt hoeveel stroom (Amperes idd) er gaat lopen. De ESC hoeft de stroom alleen door te geven en de accu moet deze stroom kunnen leveren.

Als je bij je motoren in de specs kijkt word daar een maximale stroom aangegeven, die waarde is een goede indicatie om je esc's te kiezen.
Kies altijd ESC's die wat meer aan kunnen als de motor maximaal mag hebben. 20 tot 40% is in de meeste gevallen ruim voldoende.

Voor je lipo deze even doorlezen: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die
Met name punt 3 en 8.
ow oke oke bedankt voor de uitleg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bereik ligt aan veel factoren, maar Spektrum zou zeker de 1 km moeten kunnen halen.

Dit is mn eerste quadcopter iig. Kort daarna is er een Hubsan x4 bij gekomen voor als t regent en heb sinds kort ook een tricopter met dezelfde motoren/ESC's/props enz. als mn q450.

Het power distribution bord verdeelt de stroom vanaf de accu naar de ESC's en alles wat stroom nodig heeft
 
Laatst bewerkt:
Precies wat het zegt.. Stroom verdelings bordje..
Ik zou je willen aanraden heel veel te gaan lezen of anders google te gebruiken voor je overal vragen gaat stellen.
 
Mijn poging op een setup.

Frame:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._X930_Glass_Fiber_Octocopter_Frame_895mm.html
hectacopter frame landingsframe kan 2 accupacks dragen (links en rechts)

aluminium motormounts,
X930 Octocopter Aluminum Motor Mount Set
orginelen blijken erg breekbaar te zijn. (understatement)

Base plaat zal ook door aluminium vervangen worden, mocht het landingsgestel kapot gaan wordt deze ook van aluminium gemaakt.

ESC
TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
wel erg duur (aangezien ik er 8 nodig heb)
zijn er alternatieven met dezelfde kwalitijd maar lagere prijs?

Motor
Turnigy Aerodrive SK3 - 3548-840kv Brushless Outrunner Motor
Ook deze zijn erg prijzig, maar nog geen alternatief gevonden.
welke 12" prop levert het meeste stuwkracht op met deze motor?

controller
Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board


lijkt dit ergens op? wat voor props kan ik het beste gebruiken?
ik denk aan 4s accu's.
zijn er kostenbesparende goede alternativen. het moet wel een bakbeest van een heavy lift machine blijven zodat er volgend jaar bij de biercompetitie ipv een blikje toch minimaal een tapvaatje te vervoeren moet zijn :D
het doel is 16+ kg lift (- gewicht voertuig) (reden om de base plaat te vervangen door aluminium. en later de armen door een gelaste ster ipv losgeschoefde pootjes. aka nieuw frame.)
Meer is natuurlijk ook goed dan gaan we voor een commercieel tapvaatje ;)

rekening zo ver incl verzenden een kleine 800 dollar (600 euro)

dit is zonder accu's, zender, reciever en alles wat ik vergeten ben :cool:
 
Hey

De setup ziet er volgens mij wel goed uit. Heb alleen geen ervaring met hexa's of octo's, dus ik zou wachten tot iemand anders hier ook iets over weet te vertellen.

Je zou dit eens in Ecalc in kunnen voeren.
 
vlieg tijd 1.7 min full power/2.7 mixed flight time :(

als ik 4 6000mh/20c lipo's parralel schakel. ben ik dan correct als ik zeg dat ik dan een virtuele accu van 24000mhuur/20c heb?

de 8 motors samen op full power trekken 400 amp

dus klopt het dat 4 lipo's van 6000mh/20c samen 24*20 = 480 amp mag trekken zonder ze op te blazen. (mijn schooltheorie zou zeggen ja)


(mijn motors staan op max 50 amp*8=400 amp.

24ah/400*60 = 3.6 minuten vliegen zijn op full power, dus ik gok een minuut of 8 normaal?
 
Hallo Allen...
Ik wil lang-zaam-aan een Hexa gaan bouwen om een Canon 450D + 24mm lens van samen 785 gram de lucht in te sturen,

Ik heb al wat spullen aangeschaft:
-2e hands f550 frame platen 25E.
-6 RTC800 armen 40E
-leds voor oriëntatie van toestel.
-gimbal met landingsgestel heb ik nog liggen.

Dan heb ik nog nodig:
-1 ontvanger voor DX8 24E
-satelliet ontvanger 15E
Is dit spul van Orange 'any good'?
Hoort hier geen BEC bij?
-Naza M met GPS (2e hands V1?)

Voor de krachtbron zoek ik graag wat advies.
Na wat rondlezen kom ik bij deze motoren en regelaars.
-6 Motoren X-100 van DigiTech 218E
-6 Regelaars hobbyking 55E
Lipo's, 4 5 of 6S ? en welke propeller maat?

Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn...
groetjes
Center
 
advies, ben ik te ver gegaan?

Hallo allen,

Ik heb een quad gebouwd. En nu ben ik nog lerende om er mee te vliegen.
Als je deze setup zo ziet, gaat dit goed?
Ik heb zo gevlogen en stortte neer, meer door mijn gebrek aan vlieg uren dan de techniek, maar is het mischien toch de techniek?

De ESC's zitten op het middenstuk ipv op de armen zoals ik de meeste hier zie doen, daarnaast zit de 4s lipo 'achterop' ipv in het midden zoals ik ook de meeste zie doen.

Specs;

Turnigy HAL Frame
4x turnigy 1100 Kv motors
4x Turnigy PLUSH 25a ESC
8x45 / 10x45 props (beetje aan wisselen/proberen, nu niet meer want de 10x45 zijn stuk)
KK2.0

Hele zwikkie weegt zo'n 1700g

Hoe belangrijk is de balans van het model? moet hij perse 'met 1 vinger in het midden' balanceren? Of regeld de kk2.0 dat wel?

foto's;





 
als je je quad niet goed ballanseerd dan werken 2 motoren gewoon wat harder en zullen daardoor warmer worden (en de esc's ook) maar ziet er wel goed uit opzich.
 
Back
Top