Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door markjuhh, 20 jan 2013.

  1. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Bedankt voor de tips Schiksie. Ik zal Quadron even een mailtje sturen of hij mij wil voorzien van een frame.

    Ik heb vandaag mijn zender/ontvanger set opgehaald :). De verkoper vloog zelf met een ZMR 250 en gaf als tip om eens te kijken naar de DYS BE1806 2300KV motoren van Banggood. Hij merkte op dat deze van iets mindere kwaliteit zijn, maar wel heel geschikt als je het vliegen nog moet leren (ivm met crashes is het vervangen namelijk veel goedkoper). Ik vroeg me af of iemand hier verder nog ervaring mee heeft?
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2015
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Op zich prima motors om mee te gaan oefenen en dan kan je later altijd nog goede motors aanschaffen. Let wel dat deze op een 3 cell lipo vliegen.
     
  3. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    cobra 2208/20 2000 kv gekocht met de DYS SN20A esc hoop dat ze heel blijven de esc op 3 en 4s en 5 en 6 inch props.
     
  4. arnhem1975

    arnhem1975

    Lid geworden:
    6 aug 2011
    Berichten:
    260
    Locatie:
    arnhem
    Ik heb nu een Phantom FC40 helemaal compleet en een DJI E300 Tuned Propulsion System klopt het als alleen nog een 450 frame koop dat ik de rest wat ik dan nog nodig heb uit de phantom FC40 kan halen oa GPS, ontvanger... ?
     
  5. avdakker

    avdakker

    Lid geworden:
    29 sep 2012
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Best
    Hoi, terug van weg geweest. Ik heb hier een paar jaar geleden wat meer gepost doordat ik zelf een F550 in elkaar had gezet. Inmiddels wil ik wat meer spelen met een racedrone en FPV, dus ben ik mijn eigen weer aan het oriƫnteren. Ik heb mijn zinnen gezet op de ImmersionRC Vortex 285.

    Aangezien ik niet zonder hulp uit de voeten kan hierbij de vraag of iemand hier kan bevestigen of dit zo allemaal klopt: (alles van hobbyking)

    Vortex 285 Drone
    1400mAh 4S 40-80C lipo (ik bestel de XT30 stekkertjes mee om het passend te maken)
    Men adviseert de orangeRx R615X DSM2 als ontvanger op de drone.

    Nu komt het lastige om wellicht aan mij uit te leggen.
    Ik heb nu een Graupner MX12 Hott met Hott ontvanger op mijn F550. Is het niet mogelijk om ook met die zender en een tweede Graupner ontvanger te vliegen met dit toestel?
    Of is het eenvoudiger om een OrangeRx T-SIX 2.4Ghz DSM2 zender te kopen en hiermee te gaan vliegen?

    Dan over het FPV gebeuren. Er zijn zoveel varianten te vinden van de Fatshark Goggles dat ik niet meer weet welke ik het beste kan pakken.
    Aangezien de Vortex over een 5.8Ghz zender beschikt en op kanaal 1 met iedere fatshark zou moeten kunnen communiceren zou ik enkel de goggles nodig hebben?
    Is dit dan hetgeen ik zoek?
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._FPV_Headset_System_w_Camera_and_5_8G_TX.html
    Ondanks dat er een camera bij zit kan ik er geen vinden die voordeliger is die passend zou zijn.

    Het is een heel gedoe om hier weer in te lezen maar we gaan er ons best voor doen. Ik hoop dan ook dat op voorgaande een advies komt van de kenners hier.

    Anton
     
  6. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Ik heb nu een Graupner MX12 Hott met Hott ontvanger op mijn F550. Is het niet mogelijk om ook met die zender en een tweede Graupner ontvanger te vliegen met dit toestel?

    Ja dat moet kunnen .
     
  7. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Dat setje van de hobbyking website is inderdaad de meest voordelige Fatshark set, echter is de resolutie van de bril zeer slecht. Als je naar de Fatshark website gaat, kan je een datasheet vinden met de informatie van elke bril. Ik begreep dat de Attitude en Dominator versies zeer geschikt zijn. Als je even kijkt op marktplaats, zal je een Attitude V2 set incl. Spironet antennes aantreffen. Ik meen dat de vraagprijs 300,- is. Je kan natuurlijk ook een losse Attitude kopen voor zo'n 200,-.

    Het verschil in prijs lijkt groot, maar is zeker de moeite. In eerste instantie komt je pakketje vanuit het international warehouse, dit betekent dat je in ieder geval 19% btw, inklaringskosten, verzendkosten en mogelijk een boete riskeert. De kans op de eerste drie is zeer groot en zal zo 50e+ zijn. Verder is de resolutie aanzienlijk beter.
     
  8. Djurres

    Djurres

    Lid geworden:
    28 feb 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Amersfoort
    Tja, ook ik heb het virus te pakken.

    Op zoek naar de eerste zelfbouwer..
    Nu ben ik al wel WAT aan het rondneuzen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

    Onderdelen in de bestellijst:
    Frame: S500 Glass Fiber Quadcopter Frame with PDB 480mm
    Motoren: Iets tussen de 800/1000 kv.
    ESC: Zal tussen de 20/40a zitten?
    Batterij: 3000mah?
    Props: 10x5?
    Flightcontroller: KK2.1.5
    Transmitter/Reciever: Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)

    Graag een idee of ik hiermee een beetje goed voorwerk gedaan heb voordat ik daadwerkelijk bestel :)
    Uiteraard het benodigde kleinspul staat al in de bestellijst ;)
    Alvast dank!
     
  9. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Ik ben zelf niet bekend met een dergelijke maat multicopter. Ik verwacht dat je 30A ESC's nodig zult hebben. Is het DJI F450 frame niet wat voor u? Dit is volgens mij een zeer degelijk frame.

    MBT de transmitter/receiver, op marktplaats biedt iemand zijn FPV/vlieg hobby aan. Hij vraagt voor een mooie TARANIS zender set 130,-
     
  10. Roemer1

    Roemer1

    Lid geworden:
    12 aug 2014
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik wil zelf ook ook een quadcopter gaan bouwen,
    weten jullie of deze setup gaat werken?

    frame: zelfbouw 250
    Flightcontroller: naze32
    motor: Multistar Elite 2306-2150KV 'MINI MONSTER' Quad Racing Motor
    esc: Afro ESC 12Amp BEC UltraLite Multirotor ESC V3 (SimonK Firmware)
     
  11. Djurres

    Djurres

    Lid geworden:
    28 feb 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Amersfoort
    Haha, hij zij U tegen me!

    Nee, zonder gekheid, ik wil juist eens wat anders, mag wel iets uitdaging in zitten. Over die transmitter/reciever, die heb ik al besteld, neef van me heeft die ook, maar die heeft een 250 en kant en klaar gekocht, dus vandaar dat ik met de rest zit :$

    Hoe zit ik qua motorvermogen, heb ik daar mn werk een beetje goed voor gedaan?
     
  12. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ook als je eens wat anders wilt zal je je aan de berekening van een calculator moeten houden.
    Zonder die gegevens kan je niets.
    Je kunt jouw ontwerp ook naast een andere setup in dit draadje leggen.;)
    http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.php?ecalc&lang=en
     
  13. Djurres

    Djurres

    Lid geworden:
    28 feb 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik heb compleet ander spul gekocht inmiddels, meteen wat heftigere motoren genomen met oog op een evt groter frame (600mm oid)
    Eerst maar eens een 450 vliegen, en als dat bevalt koop ik een set nieuwe motoren voor de 450, en dan gaan de motoren van de 450 naar de 600 en dan koop ik duurdere, en kwalitatief betere spullen voor de 600.
    Als t spulletje binnen is zal ik een draadje maken :)
     
  14. Ruud.ver

    Ruud.ver

    Lid geworden:
    7 mrt 2016
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Nederland
    Beste

    Ik ben nieuw in deze wereld en zou graag wat hulp hebben met de keuze in de motoren en de ESC. de volgende materialen had ik zelf in gedacht

    Frame:
    Tarot FY680 IRON MAN 680 Hexa-Copter Carbon Kit TL68C01

    Gimbal:

    Tarot GOPRO T4-3D 3 Axis Brushless Camera Gimbal


    flightcontroller:
    DJI Naza-M V2 Flight controller for multirotor & GPS combo



    mijn vraag is welke motoren en probs ik het beste kan pakken, mijn doel van deze setup is het recreatief filmen met een gopro (al in bezit)
    zou iemand kunnen helpen/adviseren in de nog aan te schaffen materialen en motor keuze? het gebruik van kabels en dergelijke is vanzelfsprekend.

    mvg

    als aankoop advies geeft HK de volgende motor aan :

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...peller_Combo_10x4_5_CW_CCW_EU_Warehouse_.html

    werken alle ESC en motoren met de DJI Naza-M V2 Flight controller for multirotor & GPS combo?
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2016
  15. Cedric Monbailliu

    Cedric Monbailliu

    Lid geworden:
    16 mrt 2016
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sint-Niklaas (BE)
    Hoi allemaal,

    Na me even voor te stellen op de multicopter basispagina dacht ik hier even een paar mogelijke setups te posten voor jullie nazicht / tips / tricks /...

    In het kort verwacht ik van een toekomstige quad dat hij:
    - Relatief makkelijk te transporteren is (meenemen op vakantie e.d.) eventueel door afneembare armen (dus mini is veronderstel ik the way to go).
    - FPV & action cam compatibel is.
    - Leuk om mee te vliegen (maar dat spreekt waarschijnlijk voor zich)

    Dus na wat onderzoek blijkt bv een DJI F450 te groot uit te vallen (ook al heeft die relatief makkelijk demonteerbare armen) en had ik gedacht aan:

    Frame: Hoverthings Flip 260 FPV
    FC: Naza m Lite (V2 upgrade)
    Motoren: Sunnysky X2212 kv1250 (hier ga ik waarschijnlijk de most in aangezien ik er met eCalc helemaal niet uitkom)
    ESC: Afro Race Spec Mini 20Amp Opto Multi-Rotor Speed Controller
    Propellors: 4x Gemfan 6x4.5
    Batterij: Turnigy 2700mAh 3S 20C

    ------------- OF -----------------

    Frame: Hoverthings Flip 360 FPV
    FC: Naza m Lite (V2 upgrade)
    Motoren: Sunnysky X2212 kv1250
    ESC: Afro Race Spec Mini 20Amp Opto Multi-Rotor Speed Controller
    Propellors: 4x GemFan 8x4.5
    Batterij: ZIPPY Compact 5000mAh 3S 25C

    Als zender heb ik een tweedehands Spektrum DX8 op het oog.
    Verdere FPV en AC setup moet nog bekeken worden uiteraard.

    Wat vinden jullie hiervan? Alle voorstellen / wijzigingen / complete setups zijn uiteraard welkom.
     
  16. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Als je voor de 260 size gaat zou ik motoren tussen de 1900 - 2300kv gebruiken met 5/6inch props.

    Als je een beetje wil racen kan je beter een batterij nemen met een hogere C-rating 45-90C
     
  17. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    emax nighthawk 170 frame
    emax 2205 2600kv red bottom motors
    20 amp esc (genoeg of niet?
    4045 dal triblades
    1300 mah 45/90c nanotech 3s en later 4s
    mijn vraag is:20amp esc genoeg?
    en cc3d blijven vliegen of toch overstappen naar naze?
     
  18. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Als ik deze test bekijk dan komt die motor niet boven 14.4A dus een 20 Amp ESC is voldoende.
    De 2600kv motor Gaat wel meer verbruiken maar de specs van die motor moet je niet overschrijden.
    Ik heb deze gegevens niet kunnen vinden.;)

     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2016
    crash-a-lot vindt dit leuk.
  19. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    had filmpje gevonden met 2600kv motoren en 4045 3 blade props kon alleen geen amp lezen vandaar mijn vraag.twijfelde nog ff tussen de 200 frame en de 170 maar ben toch voor de 170 gegaan heb hem net besteld bij banggood.nu volgende vraag afro mini 20 amp esc (gebruik die nu voor zmr 250,180 en 160)goeie ervaring mee of toch voor de little bee 20 amp gaan qua prijs maakt het weinig uit maar wat is het voordeel van die want veel mensen gaan voor little bee esc's.
    Denk het het voor mij weinig verschil zal maken aangezien ik van naze 32 met betaflight van boris b nog steeds niet ga vliegen als boris b!als het gewoon werkt en gaat lang mee (ja die esc's van afro overleven veel ook 2 keer in de sloot)ik net zo goed voor die kan gaan of toch beter gelijk over stappen op little bee?
     
  20. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Ik vlieg ze met 24a en 5x4x3, zowel motoren als regelaars worden nauwelijks warm
     

Deel Deze Pagina