Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
heb ik gedaan hoor in begin, maar naast de tape onder de servos, is ie ook heel vuil, welja gwn wit met in de groefjes modder :P

grts

rafgol zei:
@Samuel, bij ons in België vind je geen "Jif", wordt hier verkocht onder de naam "Cif". (maar dat kon Noah wellicht niet weten. :roll:

"Jif" is hier ook verkrijgbaar, alleen is het hier een kookplaten reiniger

:offtopic:
Raf, mooi gevlogen zondag met je easystar, wat is je setup zoals ik hem in Schaffen heb zien vliegen?

kurt zei:
:offtopic:
Raf, mooi gevlogen zondag met je easystar, wat is je setup zoals ik hem in Schaffen heb zien vliegen?

Dankje :oops:

Dat was de eerste vlucht op een speed 480 :wink: op 3S 2200 lipo met een 6*4 APC prop (als ik me niet vergis).

Ik heb ook nog een Permax 400 BB op mijn werktafel liggen, maar ben op propjes van lipoly.de aan't wachten :evil: Dat duurt en duurt, gek toch dat Taiwan dichterbij lijkt dan Duitsland, in verzendingstijd... :lol:

:ontopic:
Tot voordien was de motor nog steeds standaard, en neen, niet verbrand, alleen vervangen omwile van gesmolten Günther meenemertje, en geen propjes meer voorhanden. Iedereen mag dat "zwaar mishanderde" Permax 400 6.0 V bekijken. Heb het danig op de proef gesteld +100 vluchten op 3S mee gedaan. Verkeert volgens mij nog in prima conditie.

Gisteren gaf mijn speed 400 7,2 Volt de geest op zijn 6e op 7e vlucht :evil: .......
Ik kreeg rare trillingen, ben geland en toen zagen we dat de motor trilde in de fluxring....Ik had 'm op de fluxring vastgetzet.....
Geprobeerd te maken met een tie-wrap, tape en secondelijm....Maar op de vlucht daarna trilde ie meteen na de start erg heftig. Zat gelukkig nog boven het veld en kon draaien en landen. Nadere inspectie liet zien dat het propje dicht bij de spinner gescheurd was....motor deed helemaal niets meer....teveel op zijn donder gehad denk ik.
Heb een speed 480 besteld......ga nu een motormountjedaarvoor maken zoadt ik 'm netjes kan vastschroeven.....

Je treft het wel allemaal hé Awol.. jammer man!
Waarom ga je niet gelijk over op brushless? fietbel erin ofzo ? met 17 amps regelaar. Kun je van mij zolang wel lenen en als het bevalt kun je het overnemen.

Fagol : wordt alles niet "heet"?? 480 op 11.1V met 3s2200

Heb als test dit ook ff geprobeerd en wat een trust. Op een pas gemaaid grasveld toch aardig schuiven. Volgens calculator nu bijna 100 gram meer trust. Zit nu op zo'n 350 gram

ja maar niet zo als de beginner het bedoeld had want ik heb dit wel gelezen want ik wil ook met de easy star beginnen maar ik begrijp er niets van het staat niet in een makkelijk tabeletje zoals de beginner van dit topic heeft voor gedaan....

Tsja, ik ben ook een beginner en snap het wel :wink:
Er zijn nog veel meer easystar topics op dit forum...misschien dat die wel antwoord geven op je vragen. Kijk maar eens via de zoekfunctie.

Hoi,

Wou even vragen of er al iemand een fietsbel moter gebruikt heeft op de easystar.

Heb zelf 1 keer gevlogen met een 1750 fietsbel van RC technics. (die goudkleurige.

Maar na ca een 10 minuten vlucht met een 6x4 prop en 3S 2200 lipo begon die te knarsen.
nu kan het zijn dat die aan de binnenkant het lager een beetje heeft afgesleten, en hij nu met het draaiende blanke deel het goudkleurige vaste deel raakt.

en ben dus op zoek naar een ander niet te duur motertje, Mega,Typhoon is me nu nog ff te duur.

het gaat me niet om de snelheid, maar vlieg er liever langer mee.

Heb ook een easystar zonder brushless motor, speed 400 7,2 en die gaat heerlijk met die 3S pack, ben alleen bang dat die het niet lang uithoudt met die voltage.

groetjes Rene

Die speed 400 7,2 volt op 3 lipo's gaat heel lang goed. Mocht hij stuk gaan dan kun je voor minder geld de motor vervangen door de Jamara pro 480 en dan ook op 3 lipo's.

Die fietsbel kun je eens uit elkaar halen om het lager te inspecteren. Je kan dan ook eventueel dit lager vervangen door eentje van betere kwaliteit. Mocht je dat laatste niet aandurven dan zou ik zeggen kom eens langs dan kijken we die motor samen effe na.

Amperage van de 400 en de 480 7,2V schilt wel aanzienlijk.
van ongeveer 12 voor de 400 tot 18 voor de 480....
Kan dus een andere regelaar en accu inhouden....

Maar een 400 7.2V houd het best lang uit op 3S lipo, ik vlieg er al minstens 25 uur mee.. Maar het kan ook best al flink meer zijn....

Back