Het grote Revell Smit Houston ombouw project 1 : 200

@iedereen,

Ik ben met redelijke spoed op zoek naar een kleine snelheidsregelaar voor mijn new york..

De regelaar die ik had heeft op onverklaarbare reden de geest gegeven (was overigens niets geschikt voor lipo's).

Het probleem is het lijstje met eisen:
-Klein/licht
-BEC
-vooruit/achteruit
-geschikt voor lipo's (laagspannings beveiliging)

Als iemand tips heeft, graag. Want ik zit hier met een bootje die voor 90 % klaar is maar gewoon nog niet gevaren heeft vanwege het ontbreken van een geschikte regelaar :-(.

He Robin,

Ik heb zelf een modelcraft SPEED ATTACK STD SPEED CONTROLLER 540.
in de smit Houston zitten. Deze werkte prima op een normale accupack.
Ik ga een lipo (enkele 350mah cel)inbouwen dit weekend. Ik zal je de resultaten wel even doorgeven. Deze is te koop bij Conrad voor €19,95.
Ik heb de Smit Denemarken 1:200 al bijna varend. De eerste testen ware bemoedigend.
Alleen veel storing vanwege het niet ontstoren van de motoren.

succes,

Groeten

Martin

Martin,
Het lastige van deze regelaar is dat hij niet geschikt gemaakt is voor lipo's. Ik ben dus op zoek naar een regelaar die dit wel kan hebben, maar die ook nog eens klein is.

Dan kom je dus meestal uit op vliegregelaar (die niet achteruit kunnen).

Voorlopig ga ik deze regelaar in combinatie met een liposaver wel gebruiken als tijdelijke oplossing. Ik wil haar deze week gewoon varend hebben voor op de werkschependag ;-).

Bedankt voor de tip, want het is wel mooi regelaartje. Hij is ook al besteld :-P.

Gr robin

Tja,

Ik ben ook als een speer de Smit Denemarken en Smit houston vaarklaar aan het maken.
Vandaag valt uit door de verjaardag van mijn zoontje.
dus nog 3 avonden. pfff zweten.

Groeten,

Martin

Haast je maar niet, ze geven ZW 4 op.
In jullie schaal komt dat overeen met iets als "Katrina", dus dat varen wordt niets :cool:

Helaas op de werkschependag niet kunnen varen met de smit new york, dit omdat tnt iets bijzonders uitgehaald had met het afleveren van mijn regelaar.

Maar gister kwam ie dan toch binnen, samen met de liposavers :-).

Direct even snel ingebouwd, want ik stond na een lange tijd bouwen en wachten toch wel te springen om te gaan varen.

De fotos:
img0168k.jpg

Hier is de lipo saver te zien, deze wordt nog netjes weggewerkt.

img0170a.jpg

Klaar voor tewaterlating.

Rustig de eerste rondjes:
img0175o.jpg

img0177c.jpg

img0178t.jpg

img0181h.jpg

img0183r.jpg

En volle kracht vooruit:
img0189n.jpg

img0194b.jpg

img0195w.jpg

De resultaten van deze proefvaart zijn me heel erg meegevallen, ze vaart heel rustig. Maar er zit ook veel kracht en snelheid in.

Ook is ze bijna geruisloos, dit terwijl de testen in de wasbak andere berichten gaven.

Het enige nadeel blijft de wind, net zoals de waker is ze heel erg windgevoelig.

Vanwege het helidek op de waker had ik verwacht dat dit model iets stabieler in bochten en zuchtjes wind was. Maar dit is ongeveer even dramatisch ;-).

Nog even werken aan de kleine details, en dan is ze eindelijk klaar.

Gr robin

p.s. er komt nog een filmpje van de proefvaart.

Hoi robin,

het ziet er weer mooi uit zoals we van je gewend zijn. Ik zag je nog op werkschependag met je neptun staan en naast jouw stond ook nog martin volgens mij met zijn waker, housten en dat kleine smit nederlandje;) ik zit nu ook te denken om er eentje te gaan bouwen maar eerst maar deze projectjes afmaken:p

tim

@Robin,

Op WSD heb ik je scheepje(s) gezien en verbaas mij toch elke keer dat je die scheepjes werkend krijgt, zo klein op de grammetjes nauwkeurig. TOP!

groeten Paul

Bedankt allemaal voor de lovende woorden :-).

Vandaag is het echte bouwen aan dit model afgesloten met het plaatsen van de achterste dekkranen en de reling op het forecastledek. Het enige wat rest zijn vlaggen en de naam.

Omdat het zulk mooi weer was heb ik de smit new york met de waker het ruime sop laten kiezen, een kleine impressie:

dsc0274.jpg

dsc0278.jpg

dsc0288bra.jpg

dsc0294y.jpg

dsc0300d.jpg

dsc0302.jpg

dsc0309h.jpg

Bedankt voor de tips en complimenten, en ik verklaar mijn deel van dit verslag voorlopig voor gesloten.

Voor de mensen die nog verder gaan of gaan beginnen aan deze kit:
Heel veel succes, en het is het gepriegel helemaal waard.

Het is een erg leuk model om te bouwen en om mee te varen.

Gr robin

Leuk gezicht, knap dat je ze tegelijk hebt kunnen laten varen en ook nog foto's hebt kunnen maken. In ieder geval zien ze er goed gelukt uit.
Wat wordt je volgende project?:p

Bart

Roest vlekken

Mooie modellen hoor, vraagje hoe maak je die roest vlekken, zien er erg realistisch uit.

hallo

en dan nu een container of bulkcarrier op deze schaal bouwen
dan kan je de twee bootjes daar veilig in transporteren LOL

groetjes raf

Bart, de volgende projecten zijn denk ik deze (ook in deze volgorde):

-Waveney class lifeboat van billing boats (1:40) RNLI versie. Even geen 1:200 gepriegel :-P.
-Smitwijs Singapore (1:200)
- Ik ben nog bezig met de planning van een volledige 1:200 zelfbouw .....Smit lloyd 120 serie.

En Raf, haha das een goeie. Twijfel nog over de sydney star :rolleyes:.

B.K, als basis gebruik ik verdunde bestial brown (61-13) van citadel colors verkrijgbaar bij de games workshop. En vervolgens maak ik met een oud penseel heel licht de oppervlakte roest met leerbruin van revell (matt 85).

Gr robin

En Raf, haha das een goeie. Twijfel nog over de sydney star :rolleyes:.
Gr robin

Robin, als je info over de Sydney Star wilt:
Jos (Toneburst) heeft in de MbA een recensie over dat model geschreven.
Wellicht heeft hij het nog als Word bestand.
Staan een aantal tips in die handig zijn om te weten als je dat model gaat bouwen.
En hij heeft ook een Smit Rotterdam 1:200 gebouwd en die de Sydney Star laten slepen...
Leuke combi!

Roel,

Deze uitgaven van MbA heb hier al op de plank liggen, erg mooie artikelen. Staan veel handige tips in over zowel de sydney star als de rotterdam.
En vooral de sleepcombo vond ik erg leuk.

Toch bedankt voor het meedenken ;-).

Gr robin

Back