Het grote Revell Smit Houston ombouw project 1 : 200

Dat klopt, de ramen hebben er gezeten. Deze zijn echter afgesloten toen de smit new york werd overgeplaatst naar smit-tak in nassau.Getuige deze foto:
smitnewyorksmitnewyork1pu2.jpg
Bron: staat al in de foto.Maar deze foto ken ik nog niet ronald, heb je er toevallig nog meer? Gr robin
 
Hier een foto van tugspotters van de Hua An
Hier zie je de ramen ook nog steeds zitten.
Alleen de twee in het 'middendeel' zijn wit.

detail2.jpg


zo veel meer foto's heb ik ook niet, helaas.

ciao,
Ronald
 
Zo Robin,

Ik heb ook niet stilgezeten.
Ik ben met de opbouw bezig en heb wat wijzigingen aangebracht.
De boegschroef is voorzien van een schroef en tralies.
de roerkokers zijn ingelijmd en de roeren zijn voorzien van stalen roerpennen
Ik moet het doen met de info die ik van de weinige foto's haal,
maar goed in de grote lijnen komt het aardig overeen.

Ik heb de motoren en de schroefassen inmiddels binnen en wil de schroeven
gaan bestellen bij propshop. Als je nog belangstelling hebt stuur maar een pb'tje








Ik heb nog aardig wat te doen, maar het blijft wel leuk werk op deze schaal.

Groeten,

Martin


 
Vandaag maar even een sprintje getrokken (dagje vrij), en een deel van de opbouw in elkaar gezet.

Heb ook meteen de hekwerken aangepast en meer laten lijken op het orgineel. Er zit een verlaging in de reling aan de voorzijde, dit is omdat de kraan lager is dan de reling.

Het middenstuk heb ik gescratched uit een overschot aan onderdelen van m'n nieuwe kitje.

De fotos:
img0849ln1.jpg


img0850xj0.jpg


En ik heb een nieuwe aanwinst voor de 1:200 smit familie:
img0851oj1.jpg


Juist een smit nederland, ze heeft een lengte van 14 cm en een breedte van 4 cm. TNT post heeft er alleen voor gezorgd dat er een gat van ongeveer 10 vierkante cm :(. Heb dit snel gerepareerd maar het model is wel zichtbaar aangetast.

Dus ik ben er nog niet helemaal uit of ze RC wordt (hoop van wel). De kwaliteit van dit model is trouwens ongelofelijk.
img0852iz8.jpg


Binnenkort weer een update (heb de smaak weer te pakken ;))
Gr robin
 
laurensne,
De smit new york (houston) is revell.

De smit nederland is van imai, maar op de decalvellen staat revell. En dit model is ook door revell uitgebracht (smit frankrijk).

Gr robin
 
Van het weekend weer wat geknutseld aan de Smit Houston.
voornamelijk aan het uiterlijk, op een paar hekjes en het achterschip na is hij optisch gereed
Ik ben nu aan de techniek toe gekomen. Schroeven zijn besteld bij propshop. Ik ben nu nog op zoek naar een beetje voordelige regelaar

Zij is al wel een keer afgeborreld in de gootsteen. Ik wilde kijken hoe ze op de waterlijn lag met toevoeging van alle techniek uitgaande van een batterypack van 5x AAA
Zij geeft toch al 350 gram aan op de weegschaal en ik was een beetje bang dat het misschien iets te veel zou zijn.
In de wasbak zonk ze binnen 30 sec. (ik was vergeten dat ik de gaten voor de schroefaskoker al had gemaakt). Snel de ontvanger en motoren droog geföhnd, schade valt gelukkig mee.

Toch maar dit soort acties niet meer doen op zondagavond na een paar glazen wijn.

Hier wat foto's van de huidige status.







Robin, wat een prachtige vondst die Smit Nederland, deze ben ik aan het bouwen in 1:33. van BB.

Groeten,

Martin
 
Ziet er goed uit martin,
welke kleuren geel (merk en nummer)heb je gebruikt voor de verschansing en de kranen?

En volgende keer beter opletten he,
van drinken komt zinken;-).

Gr robin
 
Dat is Lufthansa geel zijdemat van Revell nr310 email color.

Ik ben nu met de schroefassen bezig. Heb gisteren smeerpijpjes op de koker
gesoldeerd. Ik probeer de kokers er vanavond in de lijmen.
Daarna alleen de roer installatie nog, en de elektra dan is ze gereed voor de
officiele tewaterlating in de badkuip (zonder schroeven nog)
Ik moet nog een regelaar aanschaffen en denk aan de THOR4 supermini regelaar met BEC


Groeten,

Martin
 
De verschansing op de boeg ziet er uit als een andere kleur geel, klopt dat?

En ik kan niet wachten om over een tijdje alle smit slepers bij elkaar te zien.

Gr robin
 
Een korte update:

Gister en vandaag wat spullen op het dek geplaatst, er komen nog wat scratch-dingen bij. Zoals een rubberbootje met een zeil erover, en een kist met ik denk reddingdvesten o.i.d.

Deze komen op het zelfde dek als vlotten en de stootwillen. Op ditzelfde dek komt nog een loopplank en de rubberboot.

Deze foto toont zoals ik haar wil hebben:
smitnewyork18.jpg

Zonder het aangevroren ijs natuurlijk ;-).

Maar eerst heeft ze een rode/oranje pet gekregen.
img0857jz3.jpg

Kan iemand mij vertellen waarom veel schepen z'n felgekleurde rand boven de brug hebben?

Het reserve anker op z'n plaats.
img0858hl3.jpg


Dit was het weer even.

Gr robin
 
Schiet al op Robin,

De manier waarop jij de fotos,s maakt, het lijkt steeds een veel groter schip dan
in het in werkelijkheid is.
Ik vind het wel mooi dat je al die extra zaken toevoegt, ik zie dat je het hekwerk
op he voorkasteel op een andere positie hebt geplaatst. Op de echte fotos is dat ook te zien. Die had ik gemist op mijn Houston.

Het ziet er naar uit dat wij momenteel de enigen zijn die nog bouwen.

Groeten,

Martin
 
Euhm Martin en Robin,

toch is bij mij de bouw niet helemaal tot een stop gekomen, maar wat ik mis is een beetje techniek of waren jullie nog niet zo ver ;).

Ik heb vorige week de Hennegatkokers voorzichtig uitgeboort en voorzien van een messing buisje wat enkel mm boven de waterlijn uitsteekt hier in komt een roerkoning bevestiging met een splitpen methode ( Met dank aan "Toneburst" voor het idee ) zodat je straks de roeren kunt wegnemen en je zo de schroefassen zou kunnen verwijderen mocht dat nodig zijn. En omdat straks de boel onbereikbaar wordt omdat het sleepdek in de romp wordt gelijmd is dit een onthoudsarme "vrije" methode.

normal_hennegatkokers1.jpg
normal_hennegatkokers2.jpg



Voor zover weer..

Gr Martin :D
 
Sorry Martin,

Ik was jouw vergeten. Jij bent tenslotte het draadje begonnen, mijn nederige excuses hiervoor.

Jij gaat de roeren doen met de "splitpen methode" ? wat bedoel je daar precies mee?
Ik ben mijn hoofd nog aan het breken hoe ik de roeraansturing en bevestiging moet doen.

Welke motoren ga jij gebruiken. ik heb twijfels over de 280 speed die ik heb liggen
Zij draaien 14.000 tpm en dat vind ik een beetje veel voor een werkschroef.
Ik zit nu te denken aan een conrad nr 24 44 22-92 type 2427-30 met een onbelast toerental van 6500 tpm. Ik moet toch wat spullen hebben van conrad, dan kan ik deze meteen mee bestellen.

robin, je hebt een pb.

Groeten,

Martin
 
@ Martin,


Geeft niet hoor kijk ik de kunst van jullie af ;):D en mochten de scheepjes van jullie gereed zijn hobbel ik er nog achter aan :D

Ik heb nog twee oude servo's liggen die ik er voor wil gaan gebruiken voor de voorstuwing dan. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar dat komt nog wel, als je de potmeter loskoppeld van de aandrijving is de servo het nul punt kwijt de motor zal dus doorblijven draaien bij uitslag van je stick, maar zo gezegt heb je dan een snelheids regelaar en aandrijving in een. Maar dat moet eerst nog even proberen.

Wat de roeren betreft de roerkoning wordt middels een splitpennetje vast gezet in een buisje wat eigenlijk een verlenging is van de eigenlijke roerkoning dit buisje beweegt in de hennegatkoker en wordt in de romp middels een servo bewogen.

Gr Martin :D
 
Wat de roeren betreft de roerkoning wordt middels een splitpennetje vast gezet in een buisje wat eigenlijk een verlenging is van de eigenlijke roerkoning dit buisje beweegt in de hennegatkoker en wordt in de romp middels een servo bewogen.

:confused:
Dit ROEPT om een foto :)
 
Back
Top