Het grote Revell Smit Houston ombouw project 1 : 200

oei chinees nieuwjaar, dan zal het wel even duren al hoewel geven ze op hun site in een message corner wel anwoorden op gestelde vragen ( 9-2-2008 ) dus wie weet.

andere motor is voorlopig nog geen optie maar anders bouw ik zelf een toeren regeling voor die dc motor. anders moet ik toeren gaan regelen met wisselwielen of snaar aandrijving en dan moet heel die bank worden omgebouwd en daar zat ik nu net niet op te wachten ;)

Gr Martin :D

Ik wil je niet ongerust maken Martin, de Post in China werkt pas terug na de 15de, privé ondernemers gaan vlugger terug aan de slag, anders zouden het geen Chinezen zijn.
Een volledige ombouw, omwille van een andere motor, zou ik ook niet zien zitten.
Spijtig dat de spanning zo hoog is, anders zou een vaartregelaar een gemakkelijke oplossing zijn.

Hoi Martin,

ik vind het vreemd dat het een DC motor is? Anders zou je zowat een toerentalregeling van een boormachine kunnen gebruiken, alleen hebben die waarschijnlijk niet genoeg vermogen voor je draaibankmotor.
Veel succes met je draaibank en je boot :-)

VrGr,

Theo

Theo,

zo vreemd is dat niet hoor een dc motor deze zijn relatief goedkoop te regelen middels pulsbreedte sturing. Als je een ac motor neemt dan wordt het al gauw frequentie regelen en dat is dan weer een stuk duurder. En de red en black draaibanken zijn wel leuk voor de hobby en zijn daarom ook niet supper duur. Vandaar denk ik de keuze voor dc motoren. Maar ik wacht even een reactie af de producent van deze bankjes want het zo spontaan defect raken van een sturing binnen 2 jaar zou niet mogen, maar in de electronica kan alles :D. En anders wordt het zelf wat in elkaar knutselen.

maar ik probeer ondertussen wel andere zaken te maken en te veranderen aan de Houston waar ik geen draaibank voor nodig heb.

Gilbert,

Het nieuwjaar is over en had vanmorgen gelijk een berichtje terug van uit Shanghai ;) voor 130 UDollar wordt er een nieuwe print gestuurd. Nou daar kan ik zelf geen nieuwe regeling voor bouwen.

Dus hopelijk binnen een maand tijd kan ik weer aan het werk :D

Zo weer verder met de romp, de boegschroeftunnel is voorzien van bescherming en nu zijn de slingerkielen aan de beurt.

Ik ga deze vervangen door exemplaren van fosforbrons dit is een licht doch er stevig materiaal. De huidge slingerkielen staan niet in verhouding met de rest van het schip vandaar mijn aanpassing.

normal_boegschroef5.jpg
normal_romp6.jpg

Tevens heb ik ook gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de patrijspoorten door te boren, ik ga straks als de romp gespoten is aan de binnen zijde een strookje transparant kunststof plakken en heel misschien komt er her en der wel een beetje verlichting achter ;).

Wordt vervolgt

Een snel voorbeeldje van de vernieuwde slingerkiel.

normal_romp7.jpg

De kiel is nu een stuk dunner en wat meer uitstekend dan dat er op het model zat. Het is nu een kwestie van afwerken nog 3 zink annodes plakken en dan kan de slijpschijf in de romp voor de kiel aan bakboord zijde :D

Gr Martin

Ziet er goed uit martin, oog voor detail (aan de zinkanodes te horen).
Jammer dat je voorlopig de enige bent in dit ''grote'' smit houston bouw en verbouw topic ;-).

Verder zal ik deze week ook in dit topic actief worden, aangezien m'n houston binnenkomt.
Om straks niet 4 houston's op het water te hebben zal ik de smit new york gaan bouwen, het zusterscheepje van de houston.

Succes verder met je draaibank en natuurlijk de houston.

Gr robin

Robin,

Het is nu nog "klein" maar wie weet sluit men zich hier bij aan ;) daar is het ten slotte voor bedoelt.

Nou inderdaad robin hoe klein het ook is, waar er details zijn die ik maken kan probeer ik het te maken :D vaak bij het gekke af maar goed dat is modelbouw niet waar ;)

Robin,

Maak je niet ongerust. Ik ben inmiddels ook aan mijn houston begonnen.
Ik ga na het zien van de plaatjes van Martin toch een schroeftunneltje inbouwen.
Ik ben nu nog op zoek naar een buisje om hiervoor te gebruiken.
Ik heb geen draaibank zoals Martin (hoewel hij die momenteel ook niet heeft)
en zal een buisje in de goede maat moeten vinden. Ik heb nu een balpen gevonden die aardig in de buurt komt.
Zodra ik de tunnel erin heb zal ik eens foto,s plaatsen.

Groeten,

Martin.

ben benieuwd martin ;) het is gewoon tegen het juiste buisje aan lopen. Zo loop ik altijd om me hen te kijken of er materialen zijn wat ik zou kunnen gebruiken.

Zo nu de tweede kiel gelijmd en even snel een berichtje typen voordat ik helemaal haai wordt van de sabiliet :Fade-color vandaag lag er weer post op de mat en wel van onze ooster buren, de reling ladders en anker ketting zijn binnen.

normal_hekwerk.jpg

wordt weer pincetten werk maar het mag de pret niet drukken het gaat goed komen hoop ik :D en het etswerk ziet er een stuk strakker uit dan de kunststof bouwdoos uitvoeringen.

Martin,
dat ziet er strak uit, Ik moet het gewoon met de bouwdoos " troep" doen.
M'n budget is op.

Ben benieuwd hoe het resultaat zal zijn

Groet,

Martin

Bijgaand de eerste stappen voor een boegschroeftunnel
De tunnel wordt gemaakt van een oude balpen.

eindresultaat.

De randen moeten nog worden geplamuurd en geschuurd, dan kunnen de "tralies" er voor.

De binnenzijde van de tunnel heeft wel wat onregelmatigheden in de vorm van nokjes die zich in de pen bevonden. Maar als ik de binnenzijde zwart maak zal je daar niet veel meer van zien. Bovendien, als je het ziet dan zit je te dichtbij!
De kimkielen laat ik zo, hoewel ik het wel fraai vind wat Martin '70 er van maakt.

Groeten,

Martin.

Wat grappig allemaal, ziet er erg strak uit, maar hoe gaan jullie straks alle R/C apparatuur inbouwen en welke apparatuur, lijkt me dat het allemaal behoorlijk mini moet zijn

Suc6 met bouwen

groeten
Koos

Ik heb de smit houston ook gebouwd

Ik heb de smit houston ook gebouwd. maar dan gewoon zonder besturing er in dus is eigenlijk een makkie. vergeleken bij wat jullie doen! ik heb wel op de bodem dunne plaatjes lood gelijmd hij is nu stabiel. zonder lood slaat hij direct om :( ik ga nog zo 1 pakketje kopen en dan ook proberen met besturing erop:P Leuk bouwpakketje!

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een met de smitwijs stikkertjes er op geplakt:( Stomme fout van Revel! Mense die hem nog gaan bouwen.. plak ze er dus niet op wil je een natuurgetrouwe Houston hebben :mrgreen: Ik print het goede logo gewoon ff uit via internet.. En plak die er op :D

@ Koos,

Ter illustraitie mijn roer servo.

servo.jpg

@ Albert,

leuk scheepje toch, ik heb de mijne vanavond ook laten dobberen in de wasbak om te zien of alles nog waterdicht was na mijn aanpassingen :D

@ Botter

Tsja je kunt niet alles hebben he, ik denk dat als je een redelijk tot goede replica wilt bouwen dat je je even moet voorbereiden en niet klakkeloos alles gebruiken wat er in de bouwdoos zit ;) Je moet dan wel het een en ander aanpassen dan wel vernieuwen.
Het zal bij Revell wel 1 pot nat zijn he maar daar zal wel een koste plaatje aan hangen wat ontwerp en productie kosten betreft.

Wordt vervolgt

Gr Martin..

Back