Het grote slowstick-topic

De fietsbel die ik heb is een 1450 Kv (alé hoop ik toch!) en dat geeft met een 8x4 prop en een 3s1100 10C lipo een thrust van ongeveer 600gr! Groter mag ik niet gaan want trekt nu dan al max 10.5A...

sjekke

Tja nitrostar, Rene is nogal een 2s aanhanger ;) Ik zie dat jij een 3s pakket eronder hebt hangen en dat moet volgens mij prima gaan lukken met die prop.

Ik moet trouwens zeggen dat je hem heel erg mooi hebt gebouwd!!

Ohja...... :oops: was gisteren een beetje laat denk ik...helemaal over dat 3s pakket gekeken.
Ja, die gaat het prima doen met die prop.

@nitrostar

Hoe heb je die vleugel in profiel gemaakt? en dan zo mooi ook :D
ik ben vroeger ook bezig geweest om zo en vleugel na te bouwen, maar het is me toen niet gelukt :P

@Airbus:
Hoe ik profiel in vleugel breng staat enkele post terug beschreven. Als het nodig is geef ik de maten wel door waar de plooilijntjes moeten komen... En dan lijntje per lijntje beetje plooien over scherpe rand en passen op profiel! Nadien ribben plaatsen om profiel te behouden!

Om de V-stelling dan te behouden aan de voorzijde carbon over de gehele breedte. Carbon past in een messing buisje dat een hoek van 165-170° heeft. Aan de achterzijde volledig hetzelfde maar dan iets korter (vlakke gedeelte ;-)). Het beste zou zelfs zijn om de fantasietjes weg te laten en ook over de gehele breedte een carbon staafje...

@...
Plans worden zo dadelijk gemaild...

Alvast bedankt voor de leuke reacties

sjekke

ik heb 2 vragen:
zou je hem ook van 6 mm kunne maken?(alleen al omdat we geen 3 mm hebben)
en wat voor een bestand is die tekening, want we hebben hier alleen een oudere versie van outocad.

ik heb 2 vragen:
zou je hem ook van 6 mm kunne maken?(alleen al omdat we geen 3 mm hebben)
en wat voor een bestand is die tekening, want we hebben hier alleen een oudere versie van outocad.

@pepeijn-zager:

Bij mij is de staart sowieso al uit 6mm...
Om een vleugel van 6mm te gaan vormen wordt het al moeilijker, dan moet je namelijk met en hete lucht blazer gaan werken! Heb ik al gedaan voor de bouw van mijn J3-Piper, maar dit ziet er niet zo mooi uit. Zeker niet aan de onderkant want op sommige plaatsen smelt het gewoon weg...

Als je me zegt welke versie van Autocad jullie hebben stuur ik de DWG in die versie wel door...

grtz

sjekke

PS: Vanavond plaats ik nog een foto met nog enkele afwerkingen zoals, belettering, stuurstangen, ingekorte motoras...

ik wou het gewoon met de föhn doen, dat gaat redelijk volgens mij.
en ik had ergens gelezen over met een vork strepen er in trekken dat het makkelijker buigt.
alleen moet ik wel met spantjes gaan werken, das jammer.
of... misschien ook wel handig voor de stevigheid, en zo veel zal het verder wel niet uitmaken.
6 mm ging me er meer om hoe zwaar het dan zou worden.

over outocad zou ik even aan pa moeten vragen, vertel ik je vanavond, hoop ik.

Ik heb de tekening ontvangen en omdat ik nog zit te wachten op materiaal heb ik gister van papier en sate prikkers maar vast een schaal model gemaakt :P

hij zweeft als de beste :P

DSC04380.JPG

Nog even vlug de foto's van het eindresultaat...

DSC00021.JPG

Sjekke's SS
DSC00022.JPG

Stuurstangen zijn 0,8mm staaldraad + carbon 2mm + krimpkous.
Roerhoorntjes zijn gemaakt van overschot servohevels...
DSC00024.JPG

Volledig af komt de SS op...
DSC00025.JPG

442gr. Zoals te zien is ook de as ingekort :wink:

Hopelijk kan ik dit weekend mijn eerste vlucht maken :oops:
Nog iemand tips???

@No13: Van welk materiaal heb je schaalmodel gemaakt? En hoe?
@Pepijn-zager: Tekening zal voor dinsdag zijn want heb tekening vergeten op USB te zetten, sorry...

grtz

sjekke

'k ben al begonnen:

foto's:

11711190762.jpg

11711184747.jpg

verder:

ik zag later dat je het hoogte roer en richtings roer nog kan maken dat je ze terug van de alu stock kan vijzen, ik ga ze erop vijzen voor de stevigheid (ipv die dubble tape)
en de reductie aandrijving ga ik niet vast lijmen, maar met een vijsje vastdoen, je weet nooit dat je hem er nog eens moet afhalen.
morgen zal hij normaal gezien af zijn.

greetzz
florian

nitrostar zei:
@No13: Van welk materiaal heb je schaalmodel gemaakt? En hoe?
Ik heb je tekening op A3 formaat geprint en vervolgens de vleugels + staart uit normaal 80 grams A4 papier geknipt. De alu en koolstof onderdelen zijn vervangen met saté prikkers :P het is dus een papier&houten werpzwevertje van ongeveer 20 cm lang en 25 cm spanwijdte

DSC04383.JPG

De onderkant

DSC04384.JPG

Velpon, papier en saté prikkers :)
Ow en een batterijtje voor het gewicht

Binnekort even depron en een stukje aluminium halen om de normale versie te maken :P deze is vast 1:4 ;)

ik heb de tekening van no13(toch?) gekregen, dus ik kan beginnen(als ik de goede lijm heb)
toch maar even wachten met vliegen tot ik weet wat jullie er van vinden...
ik had eigenlijk wel iets meer verwacht van die tekening :?
meer uitleg en details.
dus ik zal de officieel handleiding ook maar uitprinten.

onze föhn is weg!
waaa!
Om een vleugel van 6mm te gaan vormen wordt het al moeilijker, dan moet je namelijk met en hete lucht blazer gaan werken! Heb ik al gedaan voor de bouw van mijn J3-Piper, maar dit ziet er niet zo mooi uit. Zeker niet aan de onderkant want op sommige plaatsen smelt het gewoon weg...

wat dacht je van de temperatuur instellen? ;)

ik zit hier nu even met een loeiende föhn achter me.
om het depron een beetje buigbaar te maken.
1 vleugel is al af, alle delen zijn gesneden.

ik zit nog met een paar probleempjes:
ik heb geen wielen en/of staal om het landings gestel te maken
de tekening is te klein uitgeprint(4X4 A4tjes)
ik heb geen epoxy
en nog wat tekorten in materiaal.(ik heb een stuk hengel gebruikt ipv alu)
zit ook nog met de motor steun en de servo houdertjes, en ook nog de servo stangen... of niet?

Back