hmmmmm.....
ik had vandaag mijn eerste echt lange vlucht! 8)
met mijn zelfbouw slowstick, en de nieuwe vleugel(zie ene paar pagina's terug)
ik ben verslaafd! dat was me geweldig zeg......
als je wat terug leest zie je dat het tot nu toe niet echt wou lukken....
maar nu.....
ik heb al een tijdje niet zoveel meer gedaan, maar ondertussen op de club wel geoefend met de sim.
ik ging vanmiddag samen met me broer en rob naar de hei bij assel.
met volle accu, en goede vleugel, 5 reserve propjes, en rob had 8 aa accu's mee, sinds die op mysterieuze wijze uit mijn zender zijn verdwenen(oplaadbare batterijtjes, je komt ze altijd te kort)
mijn broer had een zwervertje mee, maar die wilde niet, dus daar gaan we het verder niet over hebben.
na wat gepruts met die zwever(heb ik het er toch over) was ik aan de beurt.
eerst een glij vlucht van de heuvel(we vlogen van een heuvel, is de grond wat verder weg) mijn ss kwam verder dan zijn zwever

en perfect getrimd, hoefde helemaal niks aan te veranderen!(de nieuwe vleugel leek bij vorige pogingen wel een wokkel, maar dat was nu al lang verholpen)
daarna met een klein beetje gas, een oooh wat ging dat mooi!
hij vliegt gewoon net onder half gas het mooist.
de wind was aan de sterke kant, dus het sturen ging in het begin wat onregelmatig.
nou na wat rondjes en achtjes in de struikjes ge.... neergekomen(in de hei kan je niet landen, maar ook niet echt crashen)
en daarna nog een hele hoop vluchtjes en vluchten gemaakt, het ging steeds mooier!
1 keer zag ik hem niet meer, en toen heeft rob het overgenomen, maar hij reageerde niet meer enzo, toen moesten we lopen, maar alles was nog heel gelukkig.
uiteindelijk heb ik de accu(2200 mah lipo) helemaal zelfstandig, en zonder schade leeg gevlogen.(aldoor niet hoger dan half gas)
1 keer overtrok ik hem door de wind, en dat zorgde voor 1 minder zachte la.. neerkoming.
en 1 keer heb ik me broer bijna overhoop gevlogen

ik overtrok hem iets ofzo, weet niet meer, maar toen reageerde ik met wat meer gas, en een paar flinke uitslagen waardoor het vliegtuig weer recht kwam, maar met wat veel gas op lage hoogte op ons af vloog(ik had wel het gas ff uit gezet toen hij echt dicht bij was, dus geen draaiende delen), maarja.....
ik vond het goed gaan, rob ook(

), en nu wil ik nog eens!
ik heb de modelbouw verslaving flink te pakken! :lol:
ik heb het idee dat het wel geholpen heeft, de sim :wink:
alleen gaat het in de sim natuurlijk altijd beter(daar is het me 2 keer gelukt om op zij kop met een extra door dat vliegdek schip te vliegen)