Het HPI Pulse 4.6 topic

hoeveel top snelheit heeft de pulse op gras terijn ??? zou hij winnen van de trophy buggy alée op kros terijn en kwaa trek kragt weet ik ook niefeel van de pulse hij heeft en sterke motor ma telt da ook veelop het hewigt hij mag zig nie in graavan op het strant : wat hulp zou zeker geapprecieerd worden :)

Dit is geen dyslexie...dit is snel typen.

Het maakt als het goed is niks uit qua snelheid, behalve als er een andere vertanding op zit.Op cross terrein lijkt mij de Trophy beter door de hogere bodemspeling

Hallo Simonster heb eigenlijk niets te zeggen over je probleem/vraag over je auto.
Ik heb wel een tip voor je en dit heeft niets met de hobby te maken.
Neem toch eens de moeite om je tekst die je schrijft te contoleren of te laten controleren.
Ik weet dat dyslexie zeer vervelend is om te hebben maar er zijn manieren die je kunnen helpen als je daar de moeite voor doet. Voor jou is het vervelend om te hebben maar voor ons om het te lezen, Als je hier niets aan gaat doen ben ik bang dat je uiteindelijk weinig reactie op je vragen gaat krijgen.

Tip: installeer firefox internet browser daar zit spelling checker ingebouwt of neem een andere spellings checker voor IE. IEspell heeft ook een nederlands taalpakket.
succes ermee, and no hard feelings

Denk dat autos gewoon weg rijden en zich niet ingraven.

Heb je de filmpjes al bekeken die ik gemaakt heb.
Daar is het wel redelijk te zien.....

De koppeling van de pulse is trouwens ook uitgevoerd met 3 losse schoentjes en 3 losse veren. Bij de trophy waren dit 2schoenen en 1 spiraalveer, De veren liggen helemaal buiten het schoentje om. Ik heb ook koppelingschoenen gehad waar het veertje schuin tegenaan drukte. Dit was na 2 uur rijden al ingesleten.

Oja, De topsnelheid ligt denk ik rond de 70. Dit maakt met alle nitro autos niet zoveel uit onderling denk ik. Maar als je 70 haalt op je weiland is het knap. Ik zou hier persoonlijk niet naar kijken.

Het grootste nadeel van de trophy truggy zijn denk ik de wielassen, vergelijk die maar eens goed. Dit zijn m5 boutjes met 17mm meenemers, en bij de trophy buggy en pulse 17mm meenemers en van de grote dikke moeren.
Bij een aantal mensen gaan die m5 bouten dus kapot bij het springen. Dit is wel om te bouwen naar 17mm totaal, maar dat ligt rond de 150euro.
Zie dit filmpje:
[URL="
- HPI Trophy Truggy 4.6 Hex Wheels Adapters conversion - www.RRCC.ch[/URL]

Ik snap niet waarom, maar de savage's hebben ook die m5 moeren en die moeten er toch tegen kunnen denk ik.

Ook de voorwiel ophanging van de pulse is compleet anders en steviger gemaakt. Wel weer van plastic, maar zo groot dat dit oersterk is.

Maar als je auto wil vergelijken dan is dit niet het juiste topic.
zie hier:

welke-buggy-truggy

Ik kreeg als antwoord dat een truggy hoger en breder is, en dus minder snel omslaat... Ik weet niet of dit zo is, want het zwaartepunt ligt hoger.

Met een truggy kun je dus springen en alles. Als je dat met deze auto doet zit hij meteen op de grond.

Laatst bewerkt door een moderator:
is de hpi blize een aanrader of niet hij is totaal niet sterk en geeft klijne wielen maar voor de rest weet ik nog niet veel van de blitze : graag uw meninge =) :)

Oja, De topsnelheid ligt denk ik rond de 70. Dit maakt met alle nitro autos niet zoveel uit onderling denk ik. Maar als je 70 haalt op je weiland is het knap. Ik zou hier persoonlijk niet naar kijken.

Ik kreeg als antwoord dat een truggy hoger en breder is, en dus minder snel omslaat... Ik weet niet of dit zo is, want het zwaartepunt ligt hoger.

Met een truggy kun je dus springen en alles. Als je dat met deze auto doet zit hij meteen op de grond.

Zelfs de 70 haal je al niet hoor;) De meeste blijven tussen de 50 en 60 hangen...

Een truggy is vooral breder als een buggy , qua hoogte zit er niet zo vreselijk veel verschil tussen. En bij een truggy is het ook nog zo dat het meeste gewicht tussen de wielen ligt , en niet zoals bij een monstertruck erboven.

Zwaartepunt komt dus niet zo nauw , en is eigenlijk nog iets mooier als bij een buggy omdat zo goed als alles tussen de wielen hangt. Bij een buggy gaat het er al snel bovenuit ;)

Ok,

Nu hebben we wel genoeg verklaart over auto's

Simonster, Ik snap niet hoe jij een 4x4 nitro buggy kunt vergelijken met een 2wd electric auto.......

awel ik ben naar een hpi verdeler ge gaan en hij zij dat nitro niet zooveel meer verkogt wort en ik beeter een elektrise zou neemen en ook voor get gemak van onderhout en beeter is maar ik kan niet geloven dat en blitze of traxxas beeter is dan de pulse daar rom stelde ik die vraag : hoe werkt de zoekfuncsie : {

Wat is eigenlijk de meest gangbare temperatuur voor een nitro motor?
Ik heb de tempsensor van mijn spektrum zender aangesloten. Dat is zo'n draadje, die heb ik om de onderste ring van de koelkop gedaan. Als ik nou rijd en een paar keer een flink lang stuk hard rijd dan komt de temparuur op zo'n 130graden. Op dat moment is hij perfect afgesteld.

Als ik de hoofdsproeier iets indraai loopt hij beroerd, maar word hij niet 130graden. Dan stottert hij eerst een beetje voordat hij optrekt en heeft niet zoveel kracht.

Een vergelijkebare auto als de pulse met elektro is de vorza flux. Deze is geloof ik 200euro duurder, en dan moet je nog accu's hebben Lipo's waarschijnlijk anders komt het niet vooruit. Dus reken maar uit. Ik zat hier zelf ook naar te kijken, maar er moeten dus 2lipos tegelijk in en je meot er dus 4hebben wil je een dagje rijden......
En zeg nou zelf het onderhoud is toch leuk.

Laatst bewerkt:
Gangbare temp. is geen antwoord op te geven .... Voor de ene motor is 95 graden perfect en voor de andere 150.....

Kijk gewoon goed naar de motor en vooral naar de prestaties over langere tijd rijden ... Dat is de beste indicatie ;)

Ja ik wil het motortje niet slopen,
Maar als ik een paar keer voluit optrok ging de temp richting de 150.

Of meet ik op een verkeerde plek?

Je gebruikt de Spektrum telemetrie .. Die is sowieso al niet zo nauwkeurig ;)

Een gewone infrarood thermometer werkt beter... Bij de losse telemetrie-set van Spektrum die ik heb liggen hier had ik ook afwijkingen van bijna 30 graden tussen telemetrie en infrarood.... Telemetrie gaf 150 aan terwijl de infrarood rond de 120 zat ;)

Belangrijkste is gewoon goed op de motor letten en hoe die reageert.

Ok,

Ja ik heb ook zo'n infrarood pennetje, maar als ik mijn lichaamstemperatuur meet zit ik altijd rond de 28....

Ja hij loopt prima, en rookt mooi. Net nog iets teveel rook, maar dat is nooit schadelijk denk ik.

Maar het is normaal dat je je vingers brand aan de koelkop bovenaan of niet?

Als ik zou willen dat de temperatuur lager werd, dan krijg ik het neit voor elkaar, want dan zou ik het rijker moeten maken en dan loopt hij beroerd.

Ja dat is normaal ... Ook de bovenkant gaat al gauw richting een graad of 80~90 , heet dus ;)

Zolang de auto mooi loopt en rookt zou ik me geen zorgen maken , iets te veel kan ook geen kwaad.... Zeker bij een vrij nieuw blokje , dat is nog niet helemaal "los" en kan dus wel wat extra smering gebruiken ;)

Ik was wat op het internet aan het surfen en kwam dit tegen:

De Hpi Pulse SS

De grootste verschillen zijn denk ik de schroefbare shocks en carbon delen:

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is nu niet bepaald het laatste nieuws. Het staat bij hun op de site met een datum van 4 februari.

-- Je maakte mij blij met een dooie kip --

Back