De koppeling van de pulse is trouwens ook uitgevoerd met 3 losse schoentjes en 3 losse veren. Bij de trophy waren dit 2schoenen en 1 spiraalveer, De veren liggen helemaal buiten het schoentje om. Ik heb ook koppelingschoenen gehad waar het veertje schuin tegenaan drukte. Dit was na 2 uur rijden al ingesleten.
Oja, De topsnelheid ligt denk ik rond de 70. Dit maakt met alle nitro autos niet zoveel uit onderling denk ik. Maar als je 70 haalt op je weiland is het knap. Ik zou hier persoonlijk niet naar kijken.
Het grootste nadeel van de trophy truggy zijn denk ik de wielassen, vergelijk die maar eens goed. Dit zijn m5 boutjes met 17mm meenemers, en bij de trophy buggy en pulse 17mm meenemers en van de grote dikke moeren.
Bij een aantal mensen gaan die m5 bouten dus kapot bij het springen. Dit is wel om te bouwen naar 17mm totaal, maar dat ligt rond de 150euro.
Zie dit filmpje:
[URL="
- HPI Trophy Truggy 4.6 Hex Wheels Adapters conversion - www.RRCC.ch[/URL]
Ik snap niet waarom, maar de savage's hebben ook die m5 moeren en die moeten er toch tegen kunnen denk ik.
Ook de voorwiel ophanging van de pulse is compleet anders en steviger gemaakt. Wel weer van plastic, maar zo groot dat dit oersterk is.
Maar als je auto wil vergelijken dan is dit niet het juiste topic.
zie hier:
welke-buggy-truggy
Ik kreeg als antwoord dat een truggy hoger en breder is, en dus minder snel omslaat... Ik weet niet of dit zo is, want het zwaartepunt ligt hoger.
Met een truggy kun je dus springen en alles. Als je dat met deze auto doet zit hij meteen op de grond.