Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

  1. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Helikapoter vindt dit leuk.
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Er is een update voor de Jeti Studio. Selecteer in Jeti Studio "Help", "Check for updates" en volg de instructies. Veel nieuws biedt de nieuwe versie niet, maar is nodig om te kunnen werken met de v5.06 modelfiles:

    News
    • JETI DC/DS Emulator version 5.06.
    • Added support for DC/DS-14 II.
    • New JETI Studio icon
    • New red theme
    Modifications
    • Fixed compatibility issue with Google Drive for PC
     
  3. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Heb hier een Jeti ds24. Heb bij een kist dat het best lang duurt voordat de rex assist 10 ontvanger armd.
    Seconde of 20+... het gebeurt dus wel maar duurt echt lang. Zender aan op juiste model, kist aan en dan duurt het echt een tijdje...
    Weet iemand hoe op te lossen. Alle stuurvlakken opnieuw calibreren doet niks...
    Maar bij andere modellen gebeurt het binnen zeg 3 seconden.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Twintig seconden is erg lang. Staat het toestel tijdens het inschakelen min of meer horizontaal en onbeweeglijk? Er is een mogelijkheid de stabilisatoren te kalibreren. Hoe dat gaat, staat in hoofdstuk 5.7 van de engelstalige 1.00 handleiding.
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Harry Curzon, bekend van de vele Jeti instructievideo's heeft op YouTube een nieuwe driedelige video uitgebracht. Hierin wordt omschreven hoe met behulp van een GPS de locatie van het vliegtuig op een op het display getoonde Google Earth kaart is weer te geven. Het hiervoor benodigde Lua programma is heel uitgebreid. Zo kunnen bij voorbeeld no fly zones worden weergegeven en is er een optie die gebruikt wordt bij triangel wedstrijden. Ook is het mogelijk dat de er automatisch op de kaarten wordt in- en uitgezoomd.

    Er is een seperaat programma voor het genereren van de benodigde kaarten voor meerdere vlieglocaties.

    Met behulp van Google zijn de instructie video's gemakkelijk te vinden. Zoek op Harry Curzon Jeti DFM
     
    Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  6. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Ik ben me aan het oriënteren, moet dit draadje nog 'bestuderen'.

    Maar: wat is het verschil tussen DS en DC?

    Of is er geen eenduidig verschil?


    jan.
     
  7. Oliesjeik

    Oliesjeik

    Lid geworden:
    12 sep 2010
    Berichten:
    2.315
    Locatie:
    Cruquius
    DS is de handzender, DC de pultversie.
    Bij de DS24 zijn er ook accelerometer ingebouwd, waar je commando’s aan kunt koppelen, om bijvoorbeeld telemetrie data af te laten roepen, maar in principe zou je er zelfs je model mee kunnen besturen heb ik begrepen, door hem voor/achterover te kantelen, of links/rechts
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jan, hou eerst eens zo'n zender vast.
    Kijken of hij bij jou lekker in de hand ligt.
    Een zender moet je passen.

    GJ
     
  9. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Ik wil er sowieso eentje in een pult.

    De 16 is wel een beetje te groot voor mij (teveel functies die ik niet gebruik), maar de 14 . . .

    Ik lees veel over de gebruiks (lees programmeer-) vriendelijkheid van de 14.

    En de DC14 schijnt in een pult te kunnen.

    Of de DS 14 ook?


    jan.
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Voor beide is er een pult.
    Maar er zijn meer en goedkopere merken die heel fijn te programmeren zijn.
    Hoe vooral ook rekening met de prijzen van randapparatuur zoals ontvangers en sensors.

    GJ
     
  11. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    De DC serie is de "grote" zender en de DS serie is de kleine zender. De DC serie is goedkoper dan de DS serie heeft "kantelsensoren" en heeft ook schakelaars (in ieder geval de DS-24) aan de achterzijde die niet meer te bereiken zijn bij gebruik van een pult.

    Voor zowel de DC als de DS serie zijn pults verkrijgbaar. Of de zender "lekker" in de hand ligt is dan niet meer van belang. Gebruik zelf al bijna 10 jaar een DC zender als handzender. Dat is geen enkel probleem. De 14 serie kent het fenomeen dat de zender wordt geleverd met functioneel beperkte software. Wil je die functies gebruiken, dan moeten die achteraf tegen betaling geactiveerd worden. Dat bedrag loop aardig op als je veel wilt activeren. Dan is soms de aanschaf van een type 16 zender verstandiger. Als je van veel "leuke" funkties gebruik wilt maken is het al snel extra functie bijkopen. Een GPS met vario en barometrische hoogtemeter maak zelf voor rond de 20 euro (heb er meerdere in gebruik).. Dan is het leuk als bij voorbeeld de hoogte gemeld kan worden en wil je op het display een Google Earth plaatje zien met de locatie van je toestel.. Voor dat soort dingen koop je tenslotte een Jeti zender!

    Tot slot, de 14 en de 16 serie zijn enige tijd geleden vervangen door de 14 en 16 serie Second Generation. Het belangrijkste verschil zit in het kleurendisplay, de veel krachtiger processor en meer geheugen. Een 14 serie van de vorige generatie (met zwat/wit display zou ik je niet aanraden. En trek je niet te veel aan van GJVO die is altijd wat negatief over Jeti.
     
  12. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Kijk ook eens naar de DC/DS 16 v2
    Ik ben anderhalf jaar geleden naar een DC 16v2 gegaan en nog geen seconde spijt van,
    de zender moet je wel liggen, de DC is heel fijn als pultzender maar wel groot, ik heb hier toen bewust voor gekozen om dat ik beide uitgebreid heb bekeken en in handen mogen houden bij een goede winkelier
    Vooral als je enorm gecharmeerd bent van de oerdegelijke constructie dan is dit echt een zender voor je
    Vind je plastic ook goed en een handzender in een pultbakje prima vinden dan zou ik op dit moment voor de X20 gaan

    maar nogmaals… de DC/DS is een fantastisch ding en koop je voor heel veel jaren intensief gebruik
    Kost wat maar dan heb je ook echt iets..

    wat betreft de kosten van assesoires enzo…. Tja dan meot je naar spektrum en orange ontvanger gaan, maar dat is het ook niet echt
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik moet voorzichtig zijn maar op dit moment zou ik absoluut geen Jeti kopen maar een frsky Tandem X20.
    Kan net zo veel, zo niet meer dan een Jeti voor 369 euro.
    Kwalitatief is ie ook top.
    Ontvangers vanaf 28 euro..
    Programmeren is ook een eitje, touchscreen en grafische interface.

    GJ
     
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Volgens mij raakt dit draadje nogal vervuild . . .

    Ik start een nieuw.


    jan.
     
  15. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    welnee ben je gek… gewoon lekker door tiepen :D

    Wat betreft een pult, voor de DC serie heb je geen bak nodig, daarvoor schroef je 2 inklapbare haken aan de degelijke aluminium behuizing en je bent klaar

    A7052F90-8666-4A11-B03D-9FEAF580CB07.jpeg
     
  16. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Nieuw draadje geplaatst.


    jan.
     
  17. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    De X20 heb ik hier ook en kan ze 1:1 vergelijken mocht je de x20 overwegen
    Hij werkt zeker fijn, maar kwalitatief niet te vergelijken met jeti, en om discussies te voorkomen kan ik het aantonen aan de gene die het willen weten (dan stuur je maar een pb om hele drama’s hier te voorkomen).


    image.jpg
     
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Nu kan ik niet achterblijven...

    Als je je model op een Google Earth kaart op de zender wilt weergeven is daar speciale software voor nodig. Die heb ik zelf gemaakt. Dat is lastig maar ook weer niet zo moeilijk. Als ik dat kan, dan kan iedereen dat mits hij zich daarin wil verdiepen. Wil je dat niet, dan is er ook software met vergelijkbare functies gratis via het Internet beschikbaar, net als vele ander programma's voor de Jeti zenders (met kleurenscherm i.v.m. de benodigde rekencapaciteit). Kost je dus rond de 20 euro voor een zelfbouw GPS of rond de 110 euro als je een GPS koopt.

    DSC_4120.JPG

    DSC_4121.JPG
     
    MicropropSport en Mugen MRX-3 vinden dit leuk.
  19. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Hey das toevallig….. precies bij dat rode stipje ben ik bij iemand op de koffie geweest en heb ik ook zon zender in handen gehad :D
    Voordat ik hem beetpakte zei ik al……. Als ik hem aanpak dan duurt het niet lang voordat ik er ook een heb
     
  20. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Nee, hoeft echt niet, waarom zou je dat willen?

    Als 'ie ver weg is neergestort, dat je niet hoeft te zoeken?


    jan.
     

Deel Deze Pagina