HET MX-12 Instellingen-topic

Hoi,

je hebt de handleiding niet gelezen zeker ?

Maakt niet uit, staat er wel in, maar hier gaat ie.

1. je moet eerst de zender mechanisch ombouwen, het komt er op neer dat je zowel op linkerstick als rechterstick een veer-plaatje moet losschroeven. Dan verwijder je van de rechterstick een heveltje met een veertje, dat bouw je op de linkerstick. Rechts monteer je een kunststof boogje met tandjes, hieroverheen plaats je het veer-plaatje met een uitstekend knikje voor de ratelfunctie. Misschien niet helemaal duidelijk voor je, pak de gebruiksaanwijzing er even bij ...

2. nu kan je in het menu de zender omschakelen. Zet de zender aan terwijl je de Down & Select toets ingedrukt houdt. Blader met de down toets door het menu tot je in het menu stick mode terecht komt. Met edit + en - kan je nu de mode kiezen.

[EDIT] en ja hoor ;) Weer een heel verhaal voor niets zitten typem, Niels je was me net voor :)

Succes !
Menno

Niets is voor niets Menno. ;)
Squid heeft in jouw post alles netjes beschreven staan, in de thread die ik gaf moet hij eerst een paar posts lezen.

grts

niels

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bij elke electronicazaak te koop.

weet je ook waarom je zekering is gesprongen ? Ik zou eerst de oorzaak zien te achterhalen.

Grtz,
Menno

:confused: Hoe kun je "de twee contactpunten van de accu" elkaar laten raken? Het is een accu met een stekker eraan.

ik denk dat de stekker niet goed gesoldeerd is want er zaten een paar koperdraadjes los aan beide kanten en die raakten elkaar dus.

Ah! Dat ken ik :-)
Was voor mij de aanleiding de draadjes daar goed aan te solderen en tussen zender en accu een servo-stekkertje te maken. Veel makkelijker los te maken en dus ook veel makkelijker buiten de zender te laden.

nu heb ik dus die contactpunten uit de stekker gehaald maar nu ben ik vergeten aan welke kant nou de + en de - moet zitten:hammer:
weet iemand dit toevallig?

Dat is niet zo handig, maar dat wist je al.

Op de stekerhuls staan nummertjes. De zwarte draad moet in nummer 1.

Hoe je de zekering kan laten springen door sluiting op de accusteker begrijp ik niet helemaal. Als er daar sluiting ontstaat krijgt de zender namelijk in het geheel geen spanning.

Hier in de buurt heeft iemand soort gelijk gedaan..
Hij probeerde de zender te laden terwijl hij de accu uit de bak had liggen.
Dus wel de laad ingang van de zender gebruiken en toen die sluiting gehad.
Ik had trouwens pas ook mijn zekering kapot toen ik met 1,5 ampere even wat lading er in wou proppen.
1,8 mah dacht ik wel effe snel te laden...
normaal gebruik ik thuis 0,2A natuurlijk. Ik snap nog niet waarom mijn 3,15 amp zekering hierdoor doorbrande wat binnen 5 minuten was gebreurd. Ik laad altijd met de nimh stand op mijn lipo lader en dit keer dus 1,5 A..
Maar gelukkig heb ik standaard de zekeringen in mijn zender doos liggen.

Benno

Nee, de zekering ongeveer ter hoogte van de sticker met mx-12 erop aan de achterzijde van je zender, oftewel iets meer naar beneden vanaf je cristal. Om bij de zekering te komen moet je de achterkant van je zender openschroeven. ;)

grts

niels

En nog iets preciezer; als je de achterkant los hebt geschroefd zie je achter je antenne de zekering zitten. Beetje lastig te wisselen omdat je tussen je antenne en de printplaat moet friemelen.

Juist, ik heb ook zitten pielen toen mijn zekering gesprongen was.
Maar nu weet ik niet meer als je de antenne er af haald of hij dan nog in de weg zit.:confused:

grts

niels

Laatst bewerkt:
Back