HET MX-12 Instellingen-topic

het stukje waar je antenne op zit, is toch met 2 schroefjes ook los te maken? Dan kun je zo bij de zekering

(dacht ik hoor.. is al een tijd terug dat ik de zekering vervangen heb)

Niks pielen:

- accu losnemen (!!!!!)
- achterwand losschroeven (6 parkers)
- antenne losnemen (draai-draai-draai...los)
- hf print losschroeven (4 parkers, de onderste twee hoeven slechts enkele slagen los, want hier zitten sleufgaten)
- hf print even opzij klappen (hieraan zit één 3aderig kabeltje, dat met een tie-wrap is vastgeklemd aan het bovenste paaltje)
- de zekering is nu zichtbaar (ter hoogte waar de antenne vastgeschroefd zat)
- zekering er uit, nieuwe er in. De nieuwe moet 3 A traag zijn. Indien niet voorradig: op z'n minst een 500 mA type.
- in omgekeerde volgorde alles weer in elkaar schroeven

Hallo,

de zender werkt inmiddels weer, maar ik kan nergens het ''stick-mode'' menu en het ''wing-type'' menu vinden.
ik heb de handleiding al een paar keer doorgelezen maar het lukt me nog steeds niet.

Groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
Om in de systeem-modus te komen, moet je de toetsen 'select' en 'down' ingedrukt houden terwijl je de zender inschakelt.

ik kan bij de vrije mixers maar aan één kant het aantal % regelen, met de select toets lukt het niet.
weet iemand ook hoe dit aan de andere kant ook kan?

Groeten,
Sam

Door de betreffende knuppel te bewegen. Dan zie je dat de andere kant actief wordt.

De 2e heb ik ook bij Natterer Modelbau gekocht, werkt zeeer goed bij mij(FMS, AeroFly en RealFlight G4.5), maar ik kan je het verschil tussen die twee niet uitleggen.

grts

niels

Laatst bewerkt:
Hoi Niels,

Dan ben ik blij te weten dat deze werkt :)

Natterer Modellbau - USB Sim-Interface f. HiTEC-Sender mit Klinkenbuchse 001448

Nog een vraagje

Ten eerste is mijn linkerschakelaar (links boven zender) stuk door een val van mijn zender.
Nadat ik hem had opengemaakt heb ik gezien dat hij tot op de print is afgebroken.
Weet iemand waar ik dit opnieuw kan bestellen?
Dus schakelaar met printplaatje

Ten tweede vroeg ik mij af wat de range is van de Mx12, zou hij bv tot 3 km ver kunnen gaan

Ik vroeg even na bij mijn winkel of het mogelijk was de Mx 12 te gebruiken bij de Honeybee fp
aanstaande Vrijdag heb ik mijn heli en ik wil hem vliegen met de Mx12.
hij wist niet precies hoe dit in zijn werk zou moeten gaan en zei dat hij vreesde dat ik het niet aan het werk ging krijgen met de 4 in1 controller.
Hebben jullie bevindingen of tips voor mij, ik verneem het graag

Ik weet niet of dit de geschikte plaats is om mijn vraag te plaatsen maar ik weet niet waar anders.
Ik heb last van storing. Mijn EZ gaat steeds op een bepaalde hoogte en afstand niet meer reageren op mijn commando's en wat op en neer gaan.Als Men EZ niet gecrashed is kan ik weer signaal opnemen en verder vliegen. Ik heb dit probleem al een tijdje en steeds op andere locatie's getest . Ik heb dus een MX-12 met de standaard ontvanger.

Greetz,
DoPy

Kan aan verschillende factoren liggen.
Welke ontvanger gebruik je?
Dit is heel belangrijk, ervaring heeft me geleerd om op gebied van ontvangers best niet te zuinig te zijn.
Hoed goedkoper, hoe minder de range.
Hoe ligt je antenne, dicht bij je esc...dan heb je sowieso al kans op storing.
Ligt je antenne gedraaid?
waar ligt je ontvanger, ook best een einje van je controller (esc) weghouden.
Kortom het kunnen aan verschillende factoren te wijten zijn maar eerder aan je ontvanger, zoniet aan je setup hoe jij je bekabeling en ruimte voorzien hebt voor je electronica

Ik vroeg even na bij mijn winkel of het mogelijk was de Mx 12 te gebruiken bij de Honeybee fp
aanstaande Vrijdag heb ik mijn heli en ik wil hem vliegen met de Mx12.
hij wist niet precies hoe dit in zijn werk zou moeten gaan en zei dat hij vreesde dat ik het niet aan het werk ging krijgen met de 4 in1 controller.
Hebben jullie bevindingen of tips voor mij, ik verneem het graag

Ja hoor moet lukken, maar let wel even op de kanalen, dat rollen niet opeens gas is bijvoorbeeld. En ohja let op welke frequentie je gaat vliegen.

Succes!

Kan aan verschillende factoren liggen.
Welke ontvanger gebruik je?
Dit is heel belangrijk, ervaring heeft me geleerd om op gebied van ontvangers best niet te zuinig te zijn.
Hoed goedkoper, hoe minder de range.
Hoe ligt je antenne, dicht bij je esc...dan heb je sowieso al kans op storing.
Ligt je antenne gedraaid?
waar ligt je ontvanger, ook best een einje van je controller (esc) weghouden.
Kortom het kunnen aan verschillende factoren te wijten zijn maar eerder aan je ontvanger, zoniet aan je setup hoe jij je bekabeling en ruimte voorzien hebt voor je electronica

Ik vermoed een R700 aangezien DoPy aangeeft dat het de standaard ontvanger is.

@ DoPy, kijk ook even na of je ontvanger nog intakt is, nergens sneedjes in de antenne, zit hij nog goed vast op de print, ...

grts

niels

Back