Het ontwerp/bouw PT-17 Stearman 30% scale

Ongelofelijk wat snel een netjes. Zeker weten geen ARF?

Heel mooi! Vakwerk hoor!

Elke dag als ik een melding krijg is er weer veel veranderd.

Het resterende deel nog bekleed en de motor weer gemonteerd, servo voor het gas en stuurstang gemonteerd.
SAM_1517.JPG
SAM_1518.JPG
SAM_1519.JPG
SAM_1520.JPG
SAM_1521.JPG
SAM_1522.JPG
SAM_1523.JPG
SAM_1524.JPG
SAM_1526.JPG

Gisteren en vandaag heb ik me maar eens verdiept in het vervoer van het model .
Het achtergedeelte is demontabel d.m.v. 3 boutjes 8 stangen en 3 stekkers en duurt een paar minuten .
Het onderstel word d.m.v. 4 boutjes te lossen gedemonteerd en duurt ook maar een paar minuten .
De bottelneck is het middelstuk van de bovenvleugel ,dit duurt 20 minuten dit zijn pennen en borgclips ,
die makkelijk verloren gaan en diverse stangen die allemaal afgesteld zijn .
Dus het middelstuk wil ik het liefst laten zitten .
Het probleem is dan dat ik maar 8 cm speling heb in de hoogte van de achterklep van de auto .
De standaard bok die we meestal gebruiken is geen optie omdat de romp met een vrij zware motor dit niet zal houden .
De onderkant is met balsa latjes en plankjes opgebouwd en ik ben bang voor beschadigingen .
Daarom heb ik voor de volgende oplossing gekozen .
De romp word niet zoals gebruikelijk door de onderkant op een bok gedragen maar ik ga hiervoor de vleugelbuis en centreer gaten van de vleugel gebruiken .
Aan beide zijden word een steun gemaakt ,aan de voorkant komt een brug waar de motor op rubbers gedragen word .
Aan de zijsteunen worden 2 uitsparingen aan de onderkant gemaakt die later op een standaard passen zodat hij op werkhoogte in elkaar gezet kan worden .
En nu blijkt maar weer ,Haastige spoed is zelden goed, en zodoende weer een foutje.
Wel heb ik nu aan de bovenkant 4 cm speling gr.Jan
SAM_1527.JPG
SAM_1528.JPG
SAM_1529.JPG
SAM_1530.JPG

De text stearman staerman [emoji12][emoji12] .valt niemand op als die op het veld staat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja Rob heeft gelijk het probleem is dat de letters onder de folie zitten en ik ze er dus niet meer af kan halen.

Back