Gisteren en vandaag heb ik me maar eens verdiept in het vervoer van het model .
Het achtergedeelte is demontabel d.m.v. 3 boutjes 8 stangen en 3 stekkers en duurt een paar minuten .
Het onderstel word d.m.v. 4 boutjes te lossen gedemonteerd en duurt ook maar een paar minuten .
De bottelneck is het middelstuk van de bovenvleugel ,dit duurt 20 minuten dit zijn pennen en borgclips ,
die makkelijk verloren gaan en diverse stangen die allemaal afgesteld zijn .
Dus het middelstuk wil ik het liefst laten zitten .
Het probleem is dan dat ik maar 8 cm speling heb in de hoogte van de achterklep van de auto .
De standaard bok die we meestal gebruiken is geen optie omdat de romp met een vrij zware motor dit niet zal houden .
De onderkant is met balsa latjes en plankjes opgebouwd en ik ben bang voor beschadigingen .
Daarom heb ik voor de volgende oplossing gekozen .
De romp word niet zoals gebruikelijk door de onderkant op een bok gedragen maar ik ga hiervoor de vleugelbuis en centreer gaten van de vleugel gebruiken .
Aan beide zijden word een steun gemaakt ,aan de voorkant komt een brug waar de motor op rubbers gedragen word .
Aan de zijsteunen worden 2 uitsparingen aan de onderkant gemaakt die later op een standaard passen zodat hij op werkhoogte in elkaar gezet kan worden .
En nu blijkt maar weer ,Haastige spoed is zelden goed, en zodoende weer een foutje.
Wel heb ik nu aan de bovenkant 4 cm speling gr.Jan