Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Henk, De sleepkabel loopt onder de beting door en eindigt in een elastiekje op de achterste beting om de boel strak te houden met opgedraaide trommel. De twee andere sleepkabels liggen daar om de boel een beetje aan te kleden en af en toe een sleepklusje te doen zonder trommel. De twee figuren zijn bezig om een rekker, die los aan dek, ligt klaar te maken. De mannen zitten vastgelijmd aan het dek. Achter in de draadbak ligt nog wat "ongeregeld" spul, zoals een ankertje, stuk ketting en wat sluitingen. Heeft verder geen functie, puur om een beetje "smoel' aan het geheel te geven. Verder nog een mannetje aan de bedieningsconsole van de lier en een mannetje op de brug. De bemanning is "gedrost" van een militaire maquette. Opzet is het dek een beetje minder statisch te maken. Het enige dat niet klopt aan de sleepdraad is dat die aan de bovenkant van de trommel komt. Zou eigenlijk onderlangs moeten lopen om minder slijtage te geven aan de geleider onder de beting. Er ligt ook nog een satehspies. Die is zo op te tuigen dat er vanaf de boot een 1,5 meter lange lijn met dreg gelanceerd kan worden. Wordt gespannen met een elastiek en gelost met de bedienbare sleephaak. Hetzelfde kunstje is ook mogelijk vanaf mijn Bugsier 3. Gr. Klaas.Mooie foto met informatie.
Hopelijk is deze achterhaald, de sleepkabel loopt onderlangs de beting.
Groet, Henk.
Klaas
Uit het Noorden van Friesland een 4-tal geprinte Panamakluizen........komen xe uit een winkeltje?
Mvg ronald
Ik reageerde, dat ik de draadloop vreemd vond, de beting wordt als het ware uit het dek getild.Het enige dat niet klopt aan de sleepdraad is dat die aan de bovenkant van de trommel komt. Zou eigenlijk onderlangs moeten lopen om minder slijtage te geven aan de geleider onder de beting.